סינופסיס ו-Helic מספקות פלטפורמת תכנון משותפת לאנלוג ו-RF

4 פברואר, 2018

הכלים של Helic משולבים לתוך פלטפורמת Synopsys Custom Design ועל ידי כך מתקבל פתרון שלם לסביבת תכנון וסימולציה של מעגלים אנלוגיים לתדרים גבוהים

SYNOPSYS HQ

חברת סינופסיס (Synopsys) וחברת Helic גיבשו שיתוף פעולה לשילוב הכלים של Helic בתוך פלטפורמת Custom Design של סינופסיס במטרה לספק פתרון מלא לתכנוני אנלוג בתדרים גבוהים. כלי Helic שישולבו בפלטפורמה הם כלי הסינתזה להתקני RF מדגם VeloceRF, כלי RaptorX למידול של השפעות אלקטרומגנטיות, וכלי extraction parasitic ו-signoff לקרינה אלקטרומגנטית מדגם Exalto. תוצאת שיתוף הפעולה היא פתרון מלא ל-layout ולניתוח של תכנוני סיגנל מעורב, מעגלים אנלוגיים ו-RF המתחשבים בהשפעות אלקטרומגנטיות (EM-aware).

"מסלול התכנון הייעודי בו אנחנו עושים שימוש בתאגיד Kasei Microdevices Asahi מבוססת על כלי ה-Custom Compiler של סינופסיס, ואנו משתמשים בפתרון של Helic לתכנון ואימות של מעגלי RF", אמר קוג'י טומיוקה, מנכ"ל AKM. "אנו מאמינים שמסלול התכנון המאוחד מסייע למהנדסים שלנו להגביר את קצב החדשנות ולחזק את תקינות התכנונים שלהם".

מסלול התכנון המשולב של סינופסיס ו-Helic המתחשב בהשפעות אלקטרומגנטיות מספק ממשק GUI עם כלי ה-Custom Compiler בכדי לאפשר למשתמשים לבנות layouts נקיים מ-DRC של מבנים ספירליים בעלי השראות (inductor) יחיד או רבים עם VeloceRF. VeloceRF אף יוצר סמלים סכמטיים ודגמי סימולציה המוכנים לשימוש ב-Custom Compiler, וכן כללי LVSעבור האימות של ההתקנים אותם בונים המתכננים באמצעות IC Validator.

SYNOPSYS HELICמסלול התכנון כולל שילוב הדוק של כלי ה-RaptorX של Helic, עבור ניתוח בתוך התכנון של השפעות אלקטרו-מגנטיות במהלך תכנון ה-layout. מודעות להשפעות אלקטרו-מגנטיות בשלב מוקדם מסייעת להפחית סבבי תיקונים במהלך אימות ה-signoff. מנוע ה-extraction parasitic לקרינה אלקטרו-מגנטית מדגם Exalto עובד עם כלי ה-StarRC של סינופסיס בכדי לספקRLCK parasitic netlist מוכן לסימולציית RF. משתמשי פלטפורמת Custom Design Synopsys יכולים לבצע סימולציה של תחום תדרים של המעגלים המשולבים שלהם בעזרת טכנולוגיית HSPICE ולנתח את התוצאות באמצעות פתרון ה-Custom WaveView.

"מתכנני שבבים הפועלים ברמות גבוהות של רוחב פס נתונים ותדירויות זקוקים ל-parasitic extraction ולניתוח מדויק שמודע להשפעות אלקטרו-מגנטיות כבר בשלב מוקדם ולאורך מסלול התכנון הפיזי", אמר יורגוס קוצויאנופולוס, מנכ"ל Helic. "שילוב הטכנולוגיה שלנו בתחומי המידול המודע להשפעות אלקטרו-מגנטיות, האנליזה וה-signoff בתוך סביבת ה-Synopsys Custom Compiler יאפשר ללקוחות המשותפים שלנו להפחית סבבי תכנון תוך הימנעות מהערכות יתר לשולי הביצועים (margining), צמצום guardbanding והפחתת הסיכון שיהיו הפתעות בתכנון הסיליקון".

"ככל שקהילת משתמשי ה-Custom Compiler ממשיכה לגדול, אנחנו מרחיבים במרץ את הסביבה של שותפי צד שלישי בכדי לתמוך בה", אמר ביג'אן קיאני, סגן נשיא לשיווק מוצר בסינופסיס. "במסגרת שיתוף פעולה חדש זה, עבדנו באופן הדוק עם Helic בכדי לספק פתרון חזק עבור תכנון תפור מודע להשפעות אלקטרו-מגנטיות עבור הלקוחות המשותפים שלנו".

הכלים של Helic וסינופסיס הכוללים את פתרון התכנון המשולב זמינים כעת בשתי החברות.

חבילת Synopsys Custom Design Platform היא חבילה מאוחדת של כלי תכנון ואימות שמאיצה את הפיתוח של תכנונים אנלוגיים תקינים. הפלטפורמה, שהעוגן שלה הוא כלי התכנון Custom Compiler, מציעה סימולציית מעגל ועורך custom layout מהיר וקל לשימוש. הפלטפורמה כוללת טכנולוגיות עבור parasitic extraction, ניתוח אמינות ואימות פיזיקלי. בין היכולות המרכזיות של הפלטפורמה: תכנון מודע לפיזיקה, layout הנעזר באמצעים ויזואליים, אימות מודע לאמינות ו-IC Compiler II Custom Co-Design.

תכנון מודע לפיזיקה ממזער את אי ההתאמה בין סימולציה לפני layout לסימולציה ואחרי layout באמצעות מיזוג של טכנולוגיות מ-StarRC parasitic extraction לתוך סימולציה ו-layout. layout הנעזר באמצעים ויזואליים מספק אוטומציה בלי לדרוש אילוצים מסובכים. אימות מודע לאמינות מבטיח תכנון תקין עם ניתוח EM/IR ברמת הטרנזיסטור עם signoff מדויק, סימולצייתMonte Carlo רחבת היקף, ניתוח aging ובדיקות אימות נוספות. ה-IC Compiler II Custom Co-design קושר את הכלים הדיגיטליים והכלים האנלוגיים של סינופסיס לתוך פתרון מימוש מערכת על גבי שבב בסיגנל מעורב.

Synopsys Custom Design Platform מבוססת על מסד הנתונים OpenAccess, כוללת APIs פתוחים עבור שילוב כלים של צדדים שלישיים ותומכת בתכנות ב-TCL וב-Python. הפלטפורמה כוללת HSPICE, FineSim SPICE, CustomSim FastSPICE, Custom Compiler layout, עורך סכמטי, StarRC parasitic extraction וכלי אימות פיזיקלי מדגם IC Validator. מידע נוסף ניתן למצוא ב-www.customcompiler.info.

למידע נוסף באתר סינופסיס: www.synopsys.com.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , תוכנה ותכנון אלקטרוני