יצרניות השבבים נערכות להגדיל משמעותית את תפוקת הייצור

11 פברואר, 2018

על פי מחקר של IC Insights, קצב ייצור הפרוסות של יצרניות השבבים יגדל ב-8% הן ב-2018 והן ב-2019, בעיקר על רקע הצפי להמשך הביקושים הגבוהים בשוק הזיכרונות

הזינוק בביקושים בתעשיית השבבים בשנה החולפת, בעיקר בשוק הזיכרונות, תפסה את יצרניות השבבים מעט בהפתעה, ופסי הייצור שלהן התקשו לעמוד בקצב ההזמנות, מה שהוביל למחסור בהיצע ולעלייה ניכרת במחירים. כעת, לאור הצפי להמשך הביקושים הגבוהים גם בשנתיים הקרובות, יצרניות השבבים צפויות להשקיע משאבים בהגדלת תפוקת הייצור שלהן.

המגמה הזו ניכרת במיוחד בשוק הזיכרונות, שצמח ב-2017 בשיעורים דו-ספרתיים והיה מנוע הצמיחה המוביל של תעשיית השבבים כולה. כעת, יצרניות זיכרונות כמו סמסונג, מיקרון, אינטל, SK Hynix ו-XMC מתכננות להגדיל בשיעור ניכר את תפוקת הייצור של זיכרונות ה-NAND וה-DRAM. על פי מחקר עדכני של חברת המחקר IC Insights, ההיערכות הזו של יצרניות השבבים צפויה להתבטא בעלייה בתפוקת הייצור בשיעור של 8% ב-2018 (תוספת של 17.3 מיליון פרוסות) וב-8% ב-2019 (תוספת של 18.1 מיליון פרוסות). בין 2017-2022  צפויה התפוקה בתעשיית השבבים לגדול בשיעור שנתי של 6%, וזאת לעומת קצב גידול שנתי של 4.8% בין 2012-2017.

בדרך כלל, יצרניות השבבים מגדילות או מקטינות את תפוקת הייצור שלהן בהתאם לצפי הביקושים העתידי. משום כך, תפוקת הייצור של יצרניות השבבים מתאפיינת פעמים רבות בתנודתיות גבוהה בהתאם לסנטימנט בשוק ולכיקושים בשוקי הקצה. המחקר שלIC Insights  מצביע על כך שהתנודות בתפוקת הייצור של יצרניות השבבים התמתנה באופן ניכר בשנים האחרונות, וזו עדות למצב המשופר של יצרניות השבבים והביטחון שלהן במצב העסקי. על פי המחקר, מאז 2010 התמתן שיעור השינוי השנתי בתפוקת הייצור של יצרניות השבבים לטווח של 2%-8% בלבד.

הקמת הפאבים החדשים בסין איטית מהמתוכנן

חברות רבות, בעיקר בשוק ה-NAND ושוק ה-DRAM, משקיעות משאבים גדולים יותר בהקמת פאבים חדשים או הרחבת קווי הייצור בפאבים קיימים. העלייה הזו בהשקעה מצד יצרניות השבבים מגיעה לאחר שב-2012 וב-2013 תפוקת הייצור בתעשייה צנחה לרמות שפל, מה שהוביל לכך שבין 2014-2017 הגידול בתפוקה לא עמד בקצב עליית הביקושים. על פי החישוב של IC Insights, אם העלייה הצפויה בתפוקת הפאבים בשנתיים הקרובות אכן תתגשם, התפוקה ב-2019 תהיה קרובה לרמות השיא שנקבעו ב-2007.

מעניין לציין כי האנליסטים של IC Insights מצביעים על כך שדווקא בסין – שמשקיעה בשנים האחרונות משאבי עתק כדי להרחיב את יכולת הייצור של תעשיית השבבים המקומית – קצב עבודות ההקמה של פאבים חדשים הינו איטי מכפי שתוכנן ועל כן יצרניות השבבים האחרות סופגות את העודפים בביקושים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ייצור וקבלנות משנה , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס