מקלט ה-GPS של גלילאו יתמוך במעבד טנסיליקה Fusion F1

21 פברואר, 2018

גלילאו האיצה את ביצועי התוכנה באמצעות יצירת פקודות ייעודיות שאותן מריץ מעבד Tensilica Fusion F1 DSP. להערכת קיידנס, כתוצאה מכך יש צורך בפחות מ-110MHz כדי לקבל פונקציונליות מלאה של 12 לוויינים

Tensilica Fusion DSP

חברת גלילאו ניווט לווייני (Galileo Satellite Navigation) מראשון לציון המפתחת מוצרי מערכות ניווט לווייניות גלובליות (GNSS), הרחיבה את התמיכה של מקלט GNSS GPS מבוסס התוכנה שלה גם אל מעבד האותות Tensilica Fusion F1 DSP של חברת קיידנס (Cadence). מדובר בפתרון שהחברה החלה לפתח כבר בשנת 2015. במקום הגישה המסורתית כל פתרון חומרה ותוכנה מלא, החברה פיתחה תוכנת GPS המאפשרת להתחבר אל סוגי חומרה שונים, באמצעות התאמות קלות. לפתרון הזה יתרון נוסף, הוא מסתפק באנטנה ובמעגל RF קדומני כדי לקלוט אותות לוויין, ואת שאר החישובים מבצע על משאב המיחשוב הזסמין במכשיר שבו הוא מחופעל. התוצאה היא פתרון GPS חסכוני מאוד במשאבי חומרה בהשוואה לפתרונות הנפוצים כיום בשוק.

כדי להשיג את ההספק הנמוך ביותר האפשרי, האיצה גלילאו את ביצועי התוכנה באמצעות יצירת פקודות ייעודיות שאותן מריץ מעבד Tensilica Fusion F1 DSP. להערכת קיידנס, כתוצאה מכך יש צורך בפחות מ-110MHz כדי לקבל פונקציונליות מלאה של 12 לוויינים. הפתרון מבוסס התוכנה הזה מצמצם את הדרישות מהמעבד כדי לעמוד בדרישות של שירותים מבוססי מיקום פחות תובעניים, כמו מעקב אחר נכסים. "מעבד Tensilica Fusion F1 DSP מקנה ביצועים יוצאי דופן למקלטי ה-GNSS שלנו, ומאפשר להשיג את צריכת ההספק הנמוכה הדרושה ביישומי IoT", אמר מייסד ומנכ"ל גילאו, אלי אריאל. "השילוב הזה מאפשר ללקוחות להשתמש בתוכנה כדי לשדרג בקלות את התכנונים שלהם למערכות ניווט לווייניות כמו Beidou, GLONASS ו-Galileo. "באמצעות כמה פקודות מותאמות ב-Fusion F1 DSP, הצלחנו לשמר את מהירות המעבד הנדרשת באותה תדירות כמו זו של מעבדי DSP בעלי עצמת עיבוד גבוהה פי שלושה ויותר".

מעבד Tensilica Fusion F1 DSP מבוסס על ארכיטקטורה חסכונית באנרגיה שקל לשנות את התצורה שלה. הוא מותאם  ליישומים הכוללים שילוב של בקר ומעבד אותות (DSP) בהספק נמוך במיוחד. קיידנס מסרה שהוא יעיל במיוחד בהרצת תקני תקשורת אלחוטית בפס צר הנפוצים בהתקני IoT, דוגמת פרוטוקולי Bluetooth Low Energy, Thread וZigbee המשתמשים בתקני IEEE 802.15.4 , Wi-Fi 802.11n, ו802.11ah, ומערכות ניווט לוויניות גלובליות (GNSS).

לאתר חברת גלילאו ניווט לווייני: www.galileo-nav.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס