לאחר פרומיסק, קבוצת מר מחפשת רכישה נוספת

25 פברואר, 2018

מנהל חטיבת הסייבר והמודיעין בקבוצת מר, אריאל לבנון: "תחום הסייבר מוגדר כמנוע צמיחה בקבוצה ומאפשר לה להציע מוצרים נוספים ללקוחות הקיימים, ולהגיע גם ללקוחות חדשים"

Mer Group Ariel Levanon

קבוצת מר (Mer) מחזקת את חטיבת המודיעין והסייבר, ומחפשת רכישת חברות סייבר המשתלבות באסטרטגיה שלה, שיש להן טכנולוגיה מרשימה ופורטפוליו של לקוחות. כך סיפר ל-Techtime סמנכ"ל חטיבת המודיעין והסייבר בקבוצה, אריאל לבנון. "שוק הסייבר העולמי צומח בצורה דרמטית בשנים האחרונות וככל הנראה גם בשנים הקרובות". לדבריו, "תחום הסייבר מוגדר כמנוע צמיחה בקבוצה ומאפשר לה להציע מוצרים נוספים ללקוחות הקיימים, ולהגיע גם ללקוחות חדשים". מדובר ככל הנראה באסטרטגיה חדשה של רכישות, אשר החלה פני כחודשיים עם השלמת עיסקת הרכישה של חברת פרומיסק מראשון לציון, שפיתחה פלטפורמה המאפשרת איסוף מידע על חולשות אבטחה מתחנות הקצה ברשת הארגונית.

חברת פרומיסק הוקמה על-ידי אביב קוטלר ושותפים בשנת 2004. לחברה יש כ-500 לקוחות ארגוניים בעולם, חלקם ברשימת פורצ'ן 100 (Fortune 100), ובכלל זה Sony, Allianz, AIG ועוד, וחברות בארץ דוגמת טבע. חטיבת הסייבר והמודיעין היא חטיבה חדשה יחסית בקבוצה: היא החלה להתגבש לפני כשלוש שנים וכיום מעסיקה כמה עשרות עובדים. לדברי לבנון, החטיבה מספקת פתרונות הגנתיים, הכוללים גם שירות מודיעין לאיסוף מידע על התפתחות של איומים חדשים, וכיצד להתגונן בפניהם.

"היכן שההאקרים מדברים אחד עם השני"

לבנון: "הפתרון שלנו כולל פלטפורמה לאיסוף אוטומטי של מידע על איומים, אשר מגיע מהמקומות שבהם מתבצע שיח בתחום איומי הסייבר. היכן שההאקרים מדברים אחד עם השני. יש לנו כאן אנליסטים המעריכים את המידע ואנחנו מציעים ללקוחות פתרון הגנתי הכולל גם מענה טכנולוגי וגם את שירותי האנליסטים". עיסקת פרומיסק קשורה למערך הזה: "פרומיסק פיתחה תוכנה לאיסוף מידע מתחנות הקצה בארגון, המאפשר לנו לאסוף מודיעין על חולשות בתוך הרשת הארגונית. כך למשל, אם אנחנו מאתרים התראה בחוץ על איום חדש, התוכנה של פרומיסק מדווחת איזה נקודת קצה בארגון חשופה לאיום הזה, ואנחנו יכולים לחסום אותה. בנוסף, יש לפרומיסק פורטפוליו של לקוחות בארץ ובעולם שאנחנו רוצים להציע להם פתרונות נוספים".

קבוצת מר מעסיקה כ-1,100 עובדים ופועלת בשלושה תחומי ליבה: תשתיות תקשורת, מערכות חקירה ומודיעין מבוססות ביג-דאטה ופתרונות תקשורת טקטית. בתחילת 2017 היא ביצעה רה-ארגון שבמסגרתו הקימה חברת תוכנה המתמקדת בתחום המודיעין והסייבר ורכשה את חברת אתנה שנוסדה על-ידי ראש המוסד לשעבר שבתאי שביט. אתנה פיתחה את Threat Actionable Intelligence, מוצר הסורק רשתות חברתיות ואת ה-Dark Net, כדי לייצר מודיעין מקדים על התפתחות איומים והתארגנות למתקפות סייבר.

הלקוחות יכולים למכור הגנת סייבר ללקוחות שלהן

"חטיבת הטלקום של קבוצת מר מוכרת פתרונות תשתיות תקשורת למפעילות שירותי טלקום בעולם. כיום אנחנו מציעים להן גם פתרונות סייבר ומודיעין סייבר בשני מימדים: לאבטחת הארגון שלהם, וכשירות נוסף שהן יכולות למכור ללקוחות שלהן כדי לייצר לעצמם אפיק הכנסה נוסף, כפי שאנחנו עושים כיום עם אחת מחברות התקשורת המובילות בארץ. אנחנו גם מציעים ללקוחות הסקיוריטי של מר (חטיבת הומלנד סקיוריטי) פתרון משולב של הגנה פיסית והגנת סייבר. אנחנו עושים למשל פרוייקטים של עיר בטוחה, הגנה על תשתיות קריטיות וכדומה, שיש בהם צורך בהגנת סייבר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , אבטחת סייבר , חדשות