סולאר-אדג' מקימה מפעל ייצור באזור התעשייה ציפורית

6 מרץ, 2018

חשיפה: המפעל מוקם בשטח של 10,000 מ"ר וצפוי להתחיל בייצור בתחילת 2019. החברה מתכננת לבצע ייצור סדרתי, ייצור אבות טיפוס, ופיתוח תהליכי ייצור אוטומטיים עבור מערכות הבקרה והממירים הסולאריים שלה

SOLAREDGE

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מקימה מפעל ייצור אלקטרוני באזור התעשייה ציפורית שבנצרת עלית. כך נודע ל-Techtime. מדובר ככל הנראה במפעל גדול מאוד, שכן בחודש יולי 2017 החברה שכרה עבורו שטח של 10,000 מ"ר ל-10 שנים, לצורך הקמת מתקן הייצור. על-פי ההערכות בתעשייה, המפעל מתוכנן להתחיל לפעול בתחילת שנת 2019, ויעסיק בשלב הראשון כ-150 עובדים מהאזור. עד היום בוצעו כל עבודות הייצור של סולאר-אדג' באמצעות קבלניות הייצור הגלובליות Flex, Celestica ו-Jabil.

חברת סולאר-אדג' היא מחברות ההייטק בעלות הצמיחה המהירה ביותר בשנה האחרונה. החברה מפתחת מערכות למיצוי הספק של פאנלים סולאריים ונחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות הבקרה והאופטימיזציה של תאים סולאריים. היא מתמקדת בעיקר בייצור ממירים (Inverters) ובקרים המאפשרים להשיג תפוקה מכסימלית בשוק הביתי ובשוק הארגוני, במתקנים גדולים ובחוות אנרגיה סולארית בהספק גבוה. ברבעון השלישי של 2017 צמחו מכירותיה ב-22% והסתכמו ב-166.6 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-25.4 מיליון דולר. תחזית המכירות של הרבעון הבא היא 175-185 מיליון דולר.

קווי הייצור האוטומטיים נמצאים בבעלות סולאר-אדג'

חברת סולאר-אדג' מנהלת מדיניות ייצור יוצאת דופן, המבוססת על הגדלת מרכיב האוטומציה בתהליך הייצור, כדי להוזיל את העלויות. החברה מפתחת בעצמה תהליכי ייצור אוטומטיים ומכונות ייצור חדשות אשר נבנות בישראל במיוחד עבודה לפי דירשות מיוחדות. מכונות אלה נמצאות בבעלותה ומותקנות בקווי הייצור הפועלים אצל קבלני המשנה שלה. בדו"ח השנתי האחרון החברה דיווחה שבשנת הכספים 2017 היא השקיעה 13.6 מיליון דולר בפיתוח קווי ייצור אוטומטיים וציוד בדיקה עבור המוצרים שלה.

החברה גם דיווחה בדו"ח שהמפעל החדש בציפורית ישמש לייצור סדרתי בקנה מידה מלא, לייצור אבות טיפוס של מוצרים חדשים ולפיתוח ציוד ייצור אוטומטי וציוד בדיקות עבור הצרכים שלה. במחצית הראשונה של 2017 החברה השלימה את הפיתוח של קו ייצור אוטומטי עבור מערכות אופטימיזציה, ופרסה שלושה קווי ייצור אוטומטיים אצל קבלני הייצור.

להערכת החברה, מכונות הייצור האוטומטיות החדשות איפשרו לה להגיע לתפוקת ייצור של 4,000 מערכות אופטימיזציה, ביום בכל אחד מהקווים. בסוף דצמבר 2017 כללו ההתחייבויות של החברה גם התחייבות לביצוע רכש של מכונות ייצור וציוד ייצור אוטומטי בהיקף של כ-23.6 מיליון דולר. מהדו"ח השנתי לא ברור האם התחייבות הזו מתייחסת רק להשקעה בציוד עבור המפעל המוקם בציפורית, או גם השקעות אחרות אצל קבלני הייצור של החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית