מלאנוקס בונה "גלולת הצבעה" כדי לבלום את סטארבורד

8 מרץ, 2018

שיטת הבחירה החדשה שמלאנוקס מציעה, מעניקה יתרון לבחירת דירקטורים על-פי מספר הקולות שכל אחד מקבל. המטרה: פירוק נסיון ההשתלטות של סטארבורד המבוסס על תחרות בין הדירקטוריון הנוכחי לנבחרת הדירקטורים שלה

Mellanox HQ

חברת מלאנוקס (Mellanox) מיקנעם מתכננת לקיים במאי 2018 אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של החברה, שרק לאחריה היא תתחיל בתהליך זימון האסיפה הכללית השנתית של בעלי המניות, שתתקיים ככל הנראה ב-25 ביולי 2018, לאחר קבלת תוצאות האסיפה המיוחדת. מאחורי המהלך מסתתר נסיון לשנות את נוהלי הבחירה של הדירקטורים, בעקבות כוונתה של קרן סטארבורד ואליו (Starboard) הניו יורקית להציע לבעלי המניות להחליף את הדירקטוריון ולמנות 9 דירקטורים מטעמה.

באסיפה המיוחדת, מלאנוקס מתכוונת לבקש את אישור בעלי מניותיה לתיקון תקנון ההתאגדות הנוכחי שלה על מנת לאפשר הצבעת "מירב הקולות" (Plurality Voting) במקרים של בחירות במחלוקת לדירקטוריון מלאנוקס. הרעיון הוא שהצבעת "מירב הקולות" במקרים של בחירות במחלוקת לדירקטוריון מלאנוקס, תבטיח כי במידה ומספר המועמדים לדירקטוריון המוצעים על-ידי הדירקטוריון של מלאנוקס יחד עם מועמדים המוצעים על-ידי בעלי המניות, עולה על מספר הדירקטורים אשר ניתן לבחור לדירקטוריון (מצב הקרוי "בחירות במחלוקת"), ​​רק המועמדים שיקבלו את מספר הקולות הגדול ייבחרו לדירקטוריון בפועל.

זה המצב כיום. לאחר שרכשה 10.7% ממניות חברת מלאנוקס בחודש נובמבר 2017, החלה הקרן האקטיביסטית האמריקאית סטארבורד (Starboard Value) במאבק שליטה על חברת מלאנוקס, ודורשת למנות דירקטורים מטעמה. במכתב גלוי שהיא שלחה למלאנוקס באמצע ינואר 2018, היא הודיעה שהיא מביא תשעה מועמדים לדירקטורים מטעמה, שיובאו להצבעה בפני אסיפת בעלי המניות של החברה. למעשה, סטארבורד תכננה להחליף כל הדירקטוריון, מכיוון שבינואר הוא מנה תשעה חברים.

סטיב סאנג'י מצטרף לדירקטוריון

מאז המכתב ביצעה מלאנוקס מהלך ראשון והגדילה את הדירקטוריון ל-11 חברים. במסגרת זאת היא צרפה אליו שני דירקטורים חדשים: מנכ"ל מיקרוצ'יפ (Microchip), סטיב סאנג'י, הנחשב לאחד מהמנהלים הוותיקים והמוערכים בתעשיית השבבים (סאנג'י היה גם ברשימת המועמדים של סטארבורד), ושותף מנהל בקרן Thomvest Ventures, אומש פאדבאל. אומנם הוא מגיע מהתחום הפיננסי, אבל יש מאחוריו 30 שנות נסיון בתעשיית השבבים.

MICROCHIP CEO
סטיב סאנג'י. אחד מהמנהלים הוותיקים והמוערכים בתעשיית השבבים

שיטת הבחירה החדשה מפרקת את האסטרטגיה של סטארבורד, שבה נבחרת אחת מתחרה בנבחרת אחרת, והמנצחת זוכה בכל הקופה ומשתלטת על החברה. במקרה הגרוע ביותר מבחינת מלאנוקס, ייבחרו רק חלק מהמועמדים של סטארבורד, וקטן מאוד הסיכוי שיהיה להם רוב מוחץ לקבוע חד-צדדית את עתידה של החברה. בכל מקרה, החברה גם יכולה לטעון שבכך ייבחר דירקטוריון המבטא בנאמנות את רצונם של המשקיעים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית