BioCatch גייסה 30 מיליון דולר לפלטפורמה לניתוח ביומטרי ברשת

13 מרץ, 2018

החברה פיתחה טכנולוגיה חדשנית המסייעת למנוע הונאות ברשת באמצעות ניתוח דפוסי ההתנהגות של המשתמש כגון קצב הקלדה ואפילו גודל היד

חברת הסייבר BioCatch, שפיתחה טכנולוגיה לאימות זהות משתמשים ברשת על פי דפוסי ביומטריה התנהגותית, הודיעה היום על השלמת גיוס של 30 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן Maverick Ventures לצד משקיעים נוספים ובכללם זרוע ההשקעות של ענקית התשלומים אמריקן אקספרס, פלטפורמת השקעות ההמונים OurCrowd וגופים נוספים. BioCatch, שגייסה מאז הקמתה כ-47 מיליון דולר, מתכוונת להתשתמש בכספי הגיוס כדי להרחיב את צמיחת החברה בשווקים השונים.

בשנים האחרונות צמח היקף הסחר המקוון באופן משמעותי, וכיום רכישת מוצרים אונליין הפכה להיות חלק טבעי מהרגלי הצריכה שלנו. ואולם, ככל שהיקף הרכישות באינטרט ובשירותי בנקאות דיגיטליים עולה, כך גם גדל היקף מעשי ההונאה ברשת. על פי מחקר של Javelin Strategy & Research, ב-2016 התבצעו כ-15.4 מיליון מעשי הונאה באמצעות גניבת פרטי האשראי ופרטי הכניסה של צרכנים לחשבונות הדיגיטליים האישיים שלהם. מדובר עלייה של 16% בהשוואה ל-2015, ובסך הכול, הובילו מעשי ההונאה הללו לנזק כספי כולל של 16 מיליארד דולר.

בניית פרופיל ביומטרי דיגיטלי

במקום להוסיף שכבות הגנת סייבר נוספות באתרי הקצה, BioCatch מציגה גישה שונה בניסיון למגר את התופעה על ידי התמקדות בניתוח דפוסי ההתנהגות (ביומטריה) של המשתמש בזמן שהוא נכנס לחשבונו ומבצע עסקה כלשהי. הפלטפורמה של החברה  אוספת ומנתחת בכלים של ביג-דאטה יותר מ-2,000 פרמטרים שונים ובונה באמצעותם פרופיל התנהגותי דיגיטלי של המשתמש, וכך להבחין בין משתמש מורשה לבין נוכל המנסה לחדור לחשבונו. כך למשל, המערכת עוקבת אחרי קצב ההקלדה של פרטי המשתמש, אופן אחיזת מכשיר המובייל בידו של המשתמש ואפילו גודל היד שלו.

כשהמערכת מזהה דפוס חריג שעשוי להצביע על חדירה בלתי מורשית לחשבון המשתמש, היא שולחת מיידית התראה על התנהגות חריגה כדי שניתן יהיה לעצור את הפעילות הבלתי מורשית בחשבון בזמן אמת. המערכת מסייעת לאתר התנהגות זדונית, פעילות רובוטית, הנדסה חברתית (כגון פישינג) ואיומי סייבר אחרים. על פי החברה, הפלטפורמה שלה עוקבת מדי חודש אחר למעלה מ-5 מיליארד עסקאות ומספקת התראות בזמן אמת על כל התנהגותית חריגה ברשת. למעשה, הטכנולוגיה של החברה מסייעת לאתר את ניסיון ההונאה בנקודת המוצא, כלומר במסוף של המשתמש, וכך חוסכת את העלויות האבטחה בנקודות הקצה כגון אתרי סחר מקוון ואתרי בנקאות דיגיטלית.

מי אתה באמת?

"BioCatch מסייעת לענות על השאלה 'מי אתה?' בעולם הדיגיטלי שבו יותר ויותר נוכלים עושים שימוש בפרטים הלגיטימיים של משתמשים אחרים, מה שמקשה על ההבחנה בינם לבין המשתמשים האמיתיים," כך אומר מנכ"ל החברה הוארד אדלשטיין. אנו גאים בתפקיד שאנו ממלאים כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית אימות הזהות של לקוחותינו. אסטרטגיה זו רלוונטית לכל חלקי האקוסיסטם הדיגיטלי, החל מבלימת הונאות בזמן אמת ועד מניעת פתיחה של חשבונות מזויפים. כל זאת תוך הענקת חוויית משתמש חלקה.”

BioCatch הוקמה ב-2011 על ידי אבי תורג’מן ובני רוזנבאום ז”ל. מטה החברה נמצא בניו יורק ובישראל מפעילה החברה מרכז פיתוח שבו היא מעסיקה כ-50 עובדים.  בין לקוחותיה המרכזיים, הבנק "רויאל בנק אוף סקוטלנד" וחברת אמריקן אקספרס, ולחברה שיתופי פעולה עם חברות כמו Experian, LexisNexis ו-Samsung SDS.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , גיוסי הון