ContinUse Biometrics פיתחה חיישן מדדים פיסיולוגיים ללא מגע

15 מרץ, 2018

גייסה 20 מיליון דולר מקרן צ'רטרד הסינגפורית. החיישן של החברה מורכב ממצלמה ומכשיר לייזר, ומסוגל לנטר מדדים גופניים כגון לחץ דם, דופק ורמות אלכוהול וסוכר, ממרחק של יותר מ-20 מטר

חברת הסטראט-אפ ContinUse Biometrics מתל אביב, שמפתחת חיישן המאפשר ניטור מרחוק של מדדים פיסיולוגיים, השלימה סבב גיוס B בהיקף של 20 מיליון דולר בהובלת בית ההשקעות הסינגפורי Chartered Group, שיזכה בעקבות ההשקעה למושב בדירקטוריון. בסבב הגיוס הקודם, שנערך ביוני 2016, השקיעו בחברה ענקית מוצרי האבטחה האלקטרוניים Tyco, זרוע ההשקעות של חברת Lenovo וקרן Olive Tree Ventures. סך גיוסיה של החברה מאז הקמתה עומד על 47 מיליון דולר. החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס כדי לבצע בדיקות קליניות במוצר על מנת לקבל את האישורים הרגולטוריים שיאפשרו להתחיל בשיווקו המסחרי.

ContinUse Biometrics, שהוקמה ב-2015 על ידי אשר פולני ופרופסור זאב זלבסקי, פיתחה חיישן המורכב ממצלמה ולייזר ומסוגל לאבחן באמצעים אופטיים תנודות של איברים פנימיים בגוף הנבדק ותנועות של מולקולות וכימיקליים בדם ברמה הננו-מטרית, ובאמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית להפיק מן המידע הזה יותר מעשרים יותר מ-20 מדדים גופניים שונים כגון דופק, לחץ דם, רמות קלוגוז ואלכוהול, ואפילו פעילות שרירים, וכל זאת ממרחק של כמה מטרים וללא צורך במגע עם הנבדק. החיישן מסוגל לנטר את הוויבראציות הננו-מטריות גם מבעד לבושו של הנבדק ועל כן אינו מצריך חשיפה ישירה לעורו.

החיישן, שניתן להתקינו במכשיר הסמרטפון, יכול לשמש למגוון של שימושים, כגון ניטור רציף של מדדים גופניים של חולים הסובלים ממחלות כרוניות, ולהתריע בפני חולי סכרת, למשל, על חריגה ברמות הגלוקוז, או להתריע בפני חולים במחלות לב על חריגה בפעילות הלבבית המצריכה ייעוץ רפואי. בכך המכשיר יכול לאפשר לנטר את מצבם הרפואי של מטופלים גם בבית ולהקל את העומס על מערכת הבריאות. החברה מתמקדת במספר שווקים עיקריים: הבריאות, הבית החכם והרכב. כך למשל, בתחום הרכב, המכשיר של החברה, שניתן להתקינו בלוח המחוונים של הרכב, יכול לאבחן האם הנהג העולה על הרכב הינו שתוי או עייף מכדי לנהוג ולהתריע בפניו כי אינו כשיר לנהיגה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , גיוסי הון , מכשור רפואי