KLA Tencor מקימה מפעל נוסף בישראל

20 מרץ, 2018

בלעדי ל-Techtime: החברה החלה בבניית חדר נקי נוסף עבור קו ייצור חדש למכונות מרכזיות של החברה, שאופיין נשמר בסוד ומיוצרות כיום בחו"ל. נשיא KLA Tencor ישראל, אורי תדמור: "זו הבעת אמון גדולה בהון האנושי המקומי"

KLA Tencor Israel CEO Ori Tadmor

חברת KLA Tencor, אשר חתמה על הסכם לרכישת חברת אורבוטק מיבנה תמורה כ-3.4 מיליארד דולר, מקימה מפעל נוסף במגדל העמק שבגליל. המפעל מוקם לצד מרכז הפיתוח והמפעל הקיים שלה, המעסיק כ-530 עובדים, אשר מייצר את כל מכונות המטרולוגיה של החברה בישראל. נשיא KLA Tencor ישראל, אורי תדמור (בתמונה למעלה), סיפר ל-Techtime שהחברה החלה בהקמת החדר הנקי עבור המפעל החדש, אשר יפעל לצד החדר הנקי והמפעל הנוכחי של החברה.

קו ייצור סודי מגיע לישראל

קו הייצור החדש מיועד לציוד אשר אופיו נשמר בינתיים בסוד, ומיוצר כעת מחוץ לישראל. תדמור גילה שמדובר במכונות מרכזיות בתעשיית השבבים, אשר נמצאות מעבר למשימה הנוכחית של החברה בישראל (אינספקשן ומטרולוגיה). במסגרת ההכנות להפעלת המפעל הנוסף, שולבו צוותים ישראלים במערך הייצור של KLA Tencor העולמית, אשר מטפל בקו המוצרים שיועבר לישראל. במקביל, החברה מתכננת התרחבות נוספת, ובניית מבנה נוסף בשטח שהיא רכשה סמוך למתקן הנוכחי, שכיום יש בו מגרש חנייה המתאים לתפוסה של כ-350 מכוניות.

חברת KLA Tencor Israel מהווה כיום אחד מארבעת מרכזי הייצור העולמיים של KLA Tencor העולמית, ומעסיקה כ-530 עובדים בישראל. החברה מספקת שלושה קווי מוצר מרכזיים: מדידת עובי הקווים של המבנים המרכיבים את השבב, מדידת עובי השכבות שבאמצעותן מייצרים את השבב באמצעות הצמחה, ומדידת Overlay, לאיפיון הזוזה של השכבות במהלך הייצור, כדי לוודא ייצור תקין ומדוייק של שבבים. למרות שהמשימה המרכזית שלה היא מוגבלת יחסית: מערכות הבדיקה והאנליזה לקווי הייצור – היא אחראית למספר הגדול ביותר של מוצרים בהשוואה לשאר מרכזי הפיתוח והייצור של החברה בעולם.

"עיסקת אורבוטק היא מהלך טבעי"

לדברי תדמור, עיסקת אורבוטק מעידה על האמון של חברת KLA Tencor בהון האנושי הטכנולוגי וביכולות העיסקיות שיש בישראל. "עד היום צמחנו פה בצורה אורגנית ובהדרגה במשך 30 שנה. עיסקת אורבוטק היא קפיצת מדרגה בהיקף של הפעילות בישראל. רכישת אורבוטק היא מהלך מאוד טבעי, מכיוון שיש לאורבוטק מוצרים סמוכים לאלה שלנו ויש ביניהם דמיון טכנולוגי, אבל אין מוצרים חופפים. לכן יש מצד אחד סינרגיה ברמת ההנדסה והפיתוח, ומהצד השני יש כניסה של KLA Tencor לשווקים חדשים. אורבוטק תמשיך לפעול כיחידה עסקית עצמאית עם האנשים שלה". חברת KLA Tencor נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-18.5 מיליארד דולר. מאז ההודעה על הסכם המיזוג עלתה מניית אורבוטק בכ-8% והיא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 3.14 מיליארד דולר.

קו ההרכבות של KLA Tencor Israel במגדל העמק
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , סמיקונדקטורס