טרה-פנס ו-CRI יפתחו שבב אבטחה למצלמות רשת

23 מרץ, 2018

טרה-פנס החיפאית פיתחה שבב חומרה להגנה על התקני IoT. חברת CRI היפנית מתמחה בדחיסת וידיאו. במסגרת שיתוף הפעולה היא תשקיע כ-2 מיליון דולר בטרה-פנס. שבב האבטחה יותקן בתוך מצלמות רשת

חברת Terafence מחיפה, המפתחת פיתרונות מבוססי חומרה לאבטחת רשתות תקשורת תעשייתיות ומכשור רפואי, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עסקי עם חברת CRI Middleware היפנית, העוסקת בטכנולוגיה לדחיסת וידאו. במסגרת ההסכם, תשקיע CRI כ-2 מיליון דולר בחברת בטרה-פנס עבור פרוייקט שבו שתי החברות יפתחו פיתרון אבטחה ייעודי לתחום מצלמות הרשת. ל-TechTime נמסר כי השבב של החברה מוצע כעת כרכיב מיתכנת (FPGA), אך בחברה עוסקים כיום בפיתוח שבבי ייעודי (ASIC).

חברת טרה-פנס הוקמה ב-2015 על ידי חזי ארז, פרופסור ירון פלטי ועידו חקלאי. החברה מעסיקה כ-8 עובדים. החברה מציעה גישה שונה לאבטחת התקני IoT ביתיים ותעשייתיים (IIoT). בעוד מרבית פתרונות האבטחה הקיימים בשוק הינם מבוססי תוכנה ומצריכים עדכונים רבים כדי לתת מענה לאיומי הסייבר המשתכללים, טרה-פנס פיתחה שבב חומרה בדמות זעיר וחסכוני מאוד בהספק, שתפקידו לסנן ושלוט באופן מלא בכיוון העברת הנתונים בשכבות התקשורת השונות של היישומים שבהם הוא משולב.

הגנה על מיכשור רפואי ועל ציוד תעשייתי

השבב של טרה-פנס, המיועד להגנה על רשתות תקשורת תעשייתיות ומכשור רפואי, משמש למעשה כחסם חד-סטרי, המאפשר תנועה החוצה של מידע מן ההתקן או הרשת, אך מונע כניסה של מידע פנימה, ובכלל זה ניסיונות חדירה ומתקפה. בכך הוא מספק הגנה מוחלטת על המכשיר המקושר ומונע מהאקרים להשתמש בהתקן המחובר כבאבזר בוטנט (Botnet), כלומר לנצל באופן פרזיטי את משאביו כדי לבצע מתקפות מניעת שירות נרחבות (DDoS) כנגד הרשת.

השבב של טרה-פנס מותאם למרבית האיפיונים והפרוטוקולים של התקני IoT, ומספק עוצמת עיבוד וגודל זיכרון חסכוניים, וכמעט שאינו מצריך עדכוני תוכנה מקוונים. הוא מאפשר להטמיע ברשתות תעשייתיות מרכיב הגנת חומרה למניעת חדירת איומים דרך החיבור לאינטרנט. כמו כן, ניתן להתקין אותו בשורה של מערכות מיכשור רפואי, החל ממכשירי EKG ומדי לחץ דם ועד מכשירי הדמאה כגון CT ו-MRI ואפילו מכשירים המושתלים בגופו של המטופל, כגון קוצבי לב וחיישני לחץ דם.

מצלמות רשת הן נקודת תורפה

חברת CRI Midware היפנית מספקת חומרת ביניים (MiddleWare) לתעשיית המחשבים, הווידאו ומשחקי המחשב. היא מתמחה בעיקר בפיתוח של טכנולוגיה לדחיסת וידאו לשוק מצלמות הרשת למעקב ובקרה ללא פגיעה באיכות התמונה. החברה נסחרת בבורסה של טוקיו לפי שווי שוק של כ-95 מיליון דולר. במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, הן מתכנננות לשלב את הטכנולוגיות שלהן לכדי פיתרון אבטחה בתחום מצלמות הרשת, שמהוות כיום אחת מנקודות התורפה הגדולות ביותר למתקפות סייבר בתחום האינטרנט של הדברים. בטרה-פנס מאמינים כי שיתוף הפעולה הזה יסייע לחברה לחדור בצורה קלה יותר לשוק היפני.

מחקר שוק שבוצע על-ידי חסרת סיסקו מעריך שבשנת 2020 יגיע מספר ההתקנים המחוברים לכ-50 מיליארד. פתרונות ה-IoT אמנם הופכים את חיינו לנוחים ואיכותיים, אבל במקביל הם גם חושפים אותנו לאיומים רבים יותר. פעמים רבות מתבצעות תקיפות סייבר תוך ניצול מצלמות רשת, אשר השימוש בהם הולך וגדל.

המצלמות שהשביתו את החוף המערבי

בחודש אוקטובר 2016 התבצעה מתקפת סייבר נרחבת בחוף המערבי של ארצות הברית שהביאה לנפילת רשת האינטרנט באזורים נרחבים ולהשבתת אתרים מרכזיים כגון טוויטר, נטפליקס, CNN, ועוד למשך יום שלם. המתקפה הזו היתה ייחודית מכיוון שנעשה בה שימוש נרחב במצלמות רשת כדי לפגוע במטרות רבות: ההאקרים השתמשו במספר רב של מצלמות רשת כבוטנטים כדי להוציא לפועל מתקפה מסוג מניעת שירות מבוזרת (DDoS) שגרמה לנזק רב.

החברות טרה-פנס ו-CRI מתכוונות להתקין את שבב האבטחה העתידי בתוך מצלמות הרשת, כדע לספק להן הגנה בלא פגיעה באיכות הווידיאו. מנכ"ל CRI, מאסאו אושימי, אמר ששיתוף הפעולה עם טרה-פנס, "יאפשר להוסיף לטכנולוגיית דחיסת הווידאו גם שכבה חזקה של אבטח, סייבר במשקל קל ורזולוציה גבוהה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , סמיקונדקטורס