פורסייט מתפצלת לחברת V2X ולחברת ADAS

28 מרץ, 2018

פורסייט דיווחה על הצלחת ניסוי שבו 120 משתמשי אנדרואיד ו-iOS קיבלו התראות בטיחות באמצעות האפליקציה Eye-Ne. בסוף מאי 2018 צפויה המערכת לעבור לרשות חברה חדשה שתתבסס על השלד הבורסאי תמדא, תמורת 74.5% מהמניות

חברת פורסייט (ForeSight) מתקדמת לקראת מימוש תוכנית הפיצול שלה, אשר תביא להקמת שתי חברות בורסאיות הפועלות בשני מגזרים שונים של התחבורה החכמה: חברה אחת המספקת פלטפורמת בטיחות מבוססת מצלמות עבור מערכות עזר ביטחותיות (ADAS) ועבור מערכות נהיגה אוטונומית, וחברה אחרת המספקת פתרונות תקשורת מסוג V2X (קישוריות בין הרכב, תשתיות הכביש והולכי רגל) הפועלות באמצעות הרשת הסלולרית.

בתחילת החודש הזה (מרץ 2018) היא חתמה על מזכר הבנות עם חברת השלד הבורסאי תמדא (Tamda) הרשומה בבורסה בתל-אביב, שלפיו פורסייט תעביר לתמדא את הטכנולוגיות, הידע וזכויות הקניין הרוחני של מערכת Eye-Net לתקשורת סלולרית בין כלי רכב לבין משתמשים אחרים, תמורת כ-74.5% ממניות השלד. מניית תמדא נמצאת בשליטת חברת החיתום איפקס הנפקות, ומופיעה ברשימת השימור של הבורסה בתל אביב מכיוון ששווי שלה הוא כ-8 מיליון שקל בלבד. פורסייט מתכוונת לאחר השלמת ההסכם להחזיר את תמדא לתוך הרשימה הראשית של הבורסה, בין היתר באמצעות גיוס הון.

ניסוי המוני במכשירי iOS ואנדרואיד

היום החברה דיווחה על הצלחת ניסוי רב-משתתתפים של מערכת ה-V2X החדשה Eye-Net, שעילה תתבסס החברה החדשה שתוקם. מערכת Eye-Net היא מערכת V2X -Vehicle-to-everything המבוססת על אפליקציה המותקנת באבזרים המקושרים באמצעות הרשת הסלולרית. האפליקציה מיועדת לספק התרעות בזמן אמת להולכי רגל ולנהגים בפני מצבים שעלולים להביא לתאונת דרכים.

המערכת נחשפה רק בחודש שעבר, כאשר החברה דיווחה על השלמת הפיתוח של גרסת ביטא. בניסוי שהתקיים לאחרונה, השתתפו כ-120 משתמשים שהפעילות מכשירי אנדרואיד ומכשירי iOS מכל רחבי הארץ.

חלק מהניסוי כלל בחינה מבוקרת ובטיחותית של תרחישים המדמים התנגשות בשני מוקדים שונים בארץ. התרחישים דימו התנגשות בין שני כלי רכב ללא קשר עין ביניהם, וכן תרחיש נוסף המדמה תאונה בין כלי רכב להולך רגל. החברה מסרה היום שבכל התרחישים הצליחה אפליקציית ה-Eye-Net להתריע באופן שאיפשר לכל המשתמשים לנקוט בפעולות שמנעו תאונה. פורסייט הודיעה שבכוונתה להשיק את גרסת אלפא בחודשים הקרובים.

הפיצול מתוכנן לסוף מאי 2018

תאריך היעד משתלב היטב בתוכנית הפיצול: על-פי ההסכמה בין פורסייט ובין תמדא, יתבצע תהליך גילוי נאות עד לאמצע חודש אפריל, ועם סיומו ייחתם בתוך 30 יום ההסכם הסופי. כלומר, העיסקה צפויה להסתיים עד לסוף חודש מאי 2018. חברת פורסייט הוקמה בשנת 2015 כחברה המתמחה בפיתוח מצלמות וטכנולוגיות עזר בטיחותיות לנהג, ונסחרת כיום בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-287 מיליון שקל. בנוסף, היא מחזיקה בכ-32% מהמניות של חברת Rail Vision, המפתחת מערכות התראה לקטרים.

החברה עדיין לא נמצאת בשלב המכירות, ועיקר הפעילות שלה מתבצע בתחומי המחקר והפיתוח וביצוע פרוייקטי פיילוט עם שותפים פוטנציאליים. בשנת 2017 היא השקיעה כ-4 מיליון דולר במחקר ופיתוח, וקופתה כוללת כ-21.8 מיליון דולר. לאחרונה מסר המנכ"ל חיים סיבוני שמערכת הראייה הממוחשבת וההתראה של החברה, ביצעה מספר פרוייקטי ניסוי מוצלחים עם כמה יצרניות רכב בסין.

מערכת QuadSight חדשה

במהלך חודש ינואר 2018 הכריזה החברה על גירסא משופרת של מערכת QuadSight. המערכת החדשה משלבת 4 מצלמות אשר מוצבות בקדמת הרכב: שתי 2 מצלמות אינפרא-אדום ושתי מצלמות אור נראה מיועדות לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת מימדית), המדמות את אופן הראייה של העין האנושית.

המערכת משתמשת באלגוריתמים המבצעים היתוך של המידע הנקלט מארבע המצלמות לכדי תמונה תלת-מימדית דינמית של הסביבה החיצונית. לשם השוואה, המערכת הקודמת, Eyes-On, המיועדת למערכות סיוע לנהג (ADAS), כוללת רק שתי מצלמות וידאו. החברה דיווחה שמערכת QuadSight החדשה מספקת תמונה מהימנה ומדויקת בכל תנאי מזג אוויר או תאורה, לרבות בחשיכה מוחלטת, גשם, ערפל וסינוור. המערכת הינה בעלת טווח של עד 150 מטר ומסוגלת לזהות אובייקטים קטנים בגודל של 35X25 ס"מ ממרחק של עד 100 מטר.

דילמת שוק היעד של פורסייט

החברה לא הסבירה מהי מטרת הפיצול, אולם ככל הנראה עומדים מאחוריו שני גורמים מרכזיים: תחום מערכות ה-ADAS ותחום פתרונות ה-V2X נחשבים לשני שווקים ומאופיינים במודלים עסקיים שונים. בעוד שמערכת Eye-Net הינה אפליקציה שהצרכנים (נהגים והולכי רגל) יכולים להוריד ולהתקין באופן עצמאי, מערכות ההתראה מבוססות צילום מיועדות להתקנה בכלי-הרכב על ידי היצרניות עצמן. למעשה, מערכת אחת היא צרכנית ומערכת שנייה היא תת-מערכת בשוק התעשייתי.

בנוסף, פיצול המוצרים לשתי חברות שונות מאפשר שיתוף פעולה בין עצמאי: חברת ה-V2X תוכל לשתף פעולה עם חברות המתחרות בחברת ה-ADAS והרכב האוטונומי. ראוי גם לציין ששיטות השיווק, המכירה והמתיוג בתחום הצרכני של הורדת אפליקציות, שונה מאוד מתחום מכירת הפתרונות ללקוחות תעשייתיים, וקשה מאוד לשלב את שני התחומים בחברה אחת – מבלי לבלבל את הלקוחות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי