אינטל מוכרת את Wind River לקרן ההשקעות TPG

4 אפריל, 2018

אינטל רכשה את ווינד ריבר בשנת 2009 תמורת 884 מיליון דולר. לפני שנה היא מכרה השקעת תוכנה נוספת, כאשר TPG רכשה ממנה 51% ממניות מקאפי תמורת 4.2 מיליארד דולר

Jim Douglas President of Wind River

קרן ההשקעות הקליפורנית TPG תרכוש מאינטל את חברת ווינד ריבר (Wind River). העיסקה צפויה להסתיים ברבעון השני של 2018. לאחר השלמת העיסקה, תנוהל החברה על-ידי הנשיא הנוכחי ג'ים דוגלס (בתמונה למעלה), וההנהלה הבכירה הנוכחית של ווינד ריבר. בשנת 2009 רכשה אינטל את חברת ווינד ריבר תמורת 884 מיליון דולר. קרן TPG  הוקמה בשנת 1992 ומנהלת השקעות היקף של יותר מ-70 מיליארד דולר. מאז הקמתה היא השקיעה הקרן ביותר מ-500 חברות מכל תחומי התעשייה. הפעילות שלה בתחומי הטכנולוגיה מתבצעת בעיקר באמצעות הקרנות TPG Capital ו-TPG Growth שגייסה לפני כ-3 חודשים סכום של 3.7 מיליארד דולר להשקעות חדשות.

חברת ווינד ריבר נחשבת לאחת מהחברות המובילות בפיתוח תוכנה למערכות משובצות ולמכשירים ניידים. בחודש דצמבר 2017 העריכה חברת המחקר VDC Research Group שווינד ריבר מחזיק בכ-27.6% מהשוק העולמי של תוכנות משובצות ומערכות הפעלה לאבזרי IoT, בכ-22.6% מהשוק של מערכות הפעלה זמן אמת ובכ-53.4% מהשוק העולמי של מערכות הפעלה מסחריות מבוססות לינוקס (Linux). שתי החברות לא מסרו מידע פיננסי על העיסקה, אולם היא מזכירה את עיסקת מקאפי (McAfee) מלפני שנה: באפריל 2017 הושלמה העיסקה שבה מכרה אינטל 51% ממניות מקאפי לקרן TPG תמורת כ-4.2 מיליארד דולר. אינטל ממשיכה להחזיק ב-49% ממניות חברת תוכנות האבטחה, שאותה היא רכשה בשנת 2011 תמורת 7.7 מיליארד דולר.

ווינד ריבר תרכוש חברות תוכנה

מנהל שותף ומנהל תחום ההשקעות בטכנולוגיה בקרן TPG, נהאל ראג', אמר שהקרן ממוקדת בתמיכה בחברות המובילות את השוק בתחומים צומחים. "אנחנו רואים הזדמנות שוק עצומה בתוכנה תעשייתית המקודמת על-ידי ההתלכדות של האינטרנט של דברים (IoT), מכשירים חכמים, ומחשוב קצה. ווינד ריבר ממוצבת היטב ליהנות ממגמות אלה. אנחנו מתכננים לבנות אותה עם השקעות בצמיחה אורגנית ולא אורגנית כאחד". פירוש הדבר שצפויות בעתיד עסקאות שבהן ווינד ריבר רוכשת חברות אחרות.

סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת ה-IoT באינטל, טום לנטצש, הסביר שהמהלך "נועד לחדד את המיקוד שלנו באסטרטגיה הממוקדת בנתונים. ווינד ריבר תישאר שותף אקוסיסטם חשוב, ואנו נמשיך לשתף פעולה בהזדמנויות של תשתיות קריטיות מוגדרות תוכנה, לקידום עתיד אוטונומי". למרות ההצהרה האופטימית, העיסקה מעוררת שאלות בדבר היכולת של אינטל להיכנס לתחומים חדשים בעולם התוכנה, שכן בתוך שנה אחת בלבד מוכרת אינטל את שתי חברות התוכנה הגדולות ביותר שהיא רכשה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תוכנה ותכנון אלקטרוני