מדיה סולושנס מרעננה פיתחה צב"ד ייעודי לרשתות HDBaseT

22 אפריל, 2018

החברה שהוקמה על-ידי יוצאי ואלנס אלירן תורן ואריאל מרכוס, פיתחה מכשיר בדיקה המאפשר לספק אינדיקציה שלמה לשאלה שנותרה עד היום בגדר תעלומה: האם תשתית ה-HDBaseT שהותקנה היא תקינה - ואם לא - מה הבעיה

m4sol tester

שניים מיוצאי חברת ואלנס (Valens) הישראלית, אלירן תורן ואריאל מרכוס, המציאו שוק חדש של מערכות צב"ד לתקן התקשורת HDBaseT ומייצרים מבדקים ייחודיים מסוגם בעולם, המיוצרים בישראל ומשווקים באסיה, באירופה ובאמריקה. השניים הקימו בשנת 2016 את חברת מדיה סולושנס (m4sol.com) מרעננה, אשר תתחיל בחודש הבא לספק את הדור הבא של מבדקי HDBaseT. המנכ"ל אלירן שימש כסמנכ"ל המכירות של ואלנס, והטכנולוג הראשי אריאל היה אחראי על תמיכה בלקוחות ואלנס ובדיקת התכנונים שלהם המבוססים על שבבי התקשורת HDBaseT של ואלנס.

טכנולוגיית HDBaseT שפותחה על-ידי ואלס מאפשרת חיבוריות plug-and-play בין מקורות וידאו אולטרה HD, לבין מסכי התצוגה, ללא צורך בדחיסה ותוך שמירה על איכות התוכן, בצורה קלה ופשוטה לשימוש. זאת, בכבל רשת סטנדרטי יחיד המגיע עד לאורך של מאה מטר ומאפשר העברה של אודיו, וידאו, איתרנט, אותות בקרה, אספקת חשמל עד 100w ותמיכת USB. תכונות אלה מייתרות את ריבוי הכבלים המכביד על בתים ועסקים, ומאפשרות להשתמש בכבל יחיד, סטנדרטי, אמין וזול.

בחודש הבא: מבדק HDBaseT 2.0

אלירן: "זיהינו את הבעיה המרכזית בעולם ה-HDBaseT והיא איתור וניתוח תקלות. בשיתוף פעולה עם ואלנס פיתחנו את מכשיר הבדיקה MS-TestPro, אשר מספק למתקין הרשת אינדיקציה מדוייקת אם ההתקנה שלו טובה. מדובר בשוק של כמה עשרות אלפי מתקיני HDBaseT בעולם. התחלנו למכור בשנת 2017 ובחודשים האחרונים חתמנו על הסכמי הפצה באסיה, אירופה ואמריקה. הטכנולוגיה נמצאת כעת בתהליכי רישום פטנט".

אריאל מרכוס (מימין) ואלירן תורן
אריאל מרכוס (מימין) ואלירן תורן

המכשיר מיוצר בישראל על-ידי חברת ליאת אלקטרוניקה מעמק חפר ועומד בתקן צבאי ורפואי. בחודש הבא ייצא לשוק הדור השני של המכשיר, הפועל על סוללה. אריאל: "הגרסה הזאת חשובה במיוחד לקבלנים המקימים את תשתיות התקשורת בבניינים הנמצאים בשלבי הבנייה, עוד לפני שיש בהם חשמל". בחודש מאי גם ייצאו לשוק המכשירים הראשונים התומכים בתקן HDBaseT 2.0. "מסתבר שיש בשוק צורך עז במכשיר מהסוג הזה, משום שברגע שהודענו עליו, כבר קיבלנו הזמנות".

המבדק מבצע ניתוח של הרשת  ומספק לטכנאי כלים נוספים, דוגמת מחולל HDMI אשר מזריק אותות לרשת כדי לבדוק אותה.הוא מאפשר הזרקת אותות לפרקי זמן ארוכים של עד 24 שעות, כדי לאתר תקלות בלתי צפויות. בתחום הזה קיימות הפתעות רבות שהמתקינים מתקשים לאתר. כך למשל, לעתים כבל ה-HDBaseT עובר ליד מזגן, ונוצרת הפרעה רק כאשר המזגן מופעל. תופעה המתרחשת במקרים רבים דווקא כאשר הטכנאי לא נמצא במקום.

אריאל: "לאחרונה הוספנו למבדק יכולת עידכון תוכנה בשטח. עד היום, כדי לעדכן את התוכנה, היה צורך לבצע תהליך מורכב שכלל בין השאר את פתיחת היחידה. המבדק שלנו מתחבר אל הרשת באמצעות המחבר (קונקטור) הסטנדרטי של התקן, ומבצע את העידכון בתהליך פשוט הנמשך 30 שניות בלבד". החברה הוסיפה לו יכולת עבודה בתקשורת אלחוטית כדי לבדוק את מכשירי ה-HDBaseT באמצעות הסארטפון. מדוע? כאשר המכשיר נמצא על התקרה או במיקום מסוכן, ניתן לבצע את הבדיקה מרחוק.

קו SMT בתוך לשכת התכנון

"באמצעות שיתוף פעולה עם יצרנית הכבלים Beleden הראינו כיצד ניתן להשתמש במבדק כדי לבצע בדיקות הסמכה של כבלים. הם פיתחו כבל ייעודי לרשתות HDBaseT וביקשו שנבדוק אותו. נתנו להם כמה הארות לשיפור הכבל שלהם, והחודש הם הודיעו שיעניקו אחריות של 25 שנים לכבלים שלהם שהותקנו ברשתות HDBaseT  – בתנאי שהמתקין בדק אותם באמצעות המבדק שלנו". בימים אלה החברה מפתחת גרסה נוספת של MS-TestPro, לבדיקת התקנות HDBaseT בתחום הרכב.

לצד הצב"ד פועלת מדיה סולושנס כלשכת תכנון המבצעת תכנוני HDBaseT ללקוחות בארץ ובעולם. כדי לייעל את העבודה ולקצר את זמני האספקה ל-3 חודשים בלבד, היא מפעילה קו SMT עצמאי משלה, שבאמצעותו היא מייצרת מערכות ומספקת ללקוחות את המוצר השלם במתכונת של כרטיסי PCBA – APCB Assembled, כאשר הם זקוקים לריצות קצרות.

למידע נוסף: www.m4sol.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , צב"ד , ציוד בדיקה