קיידנס פיתחה מעבד טנסיליקה ייעודי לבינה מלאכותית

24 אפריל, 2018

מעבד Vision Q6 DSP החדש מבוסס על ארכיטקטורת עיבוד חדשה שנועדה להריץ יישומי ראייה במערכות משובצות, ויישומי בינה מלאכותית (AI) באבזרי קצה כמו סמארטפונים, מכוניות, מערכות ראייה וירטואלית ורבודה, רובוטים, רחפנים ועוד

חברת קיידנס (Cadence) הכריזה על מעבד חדש בסדרת מעבדי ה-DSP ממשפחת Tensilica, מדגם Tensilica Vision Q6 DSP. המעבד מבוסס על ארכיטקטורת עיבוד חדשה שנועדה להריץ יישומי ראייה במערכות משובצות, ויישומי בינה מלאכותית (AI) באבזרי קצה כמו סמארטפונים, מכוניות, מערכות ראייה וירטואלית ורבודה (AR/VR), רובוטים, רחפנים ועוד.

הארכיטקטורה החדשה כוללת יכולת חלוקת משימות ל-13 צעדים שונים (stage processor pipeline). פירוש הדבר שכאשר המעבד מבצע פעולות חוזרות על רצף גדול של מספרים, הוא מבצע אותן מהר יותר מכיוון ש-13 מהפעולות הכרוכות בהבאת המספרים וחישובן נעשות במקביל. החברה הודיעה שהארכיטקטורה החדשה (הנמכרת כקניין רוחני) מאפשרת להגיע לקצב עבודה מירבי 1.5GHz ולמהירות טיפוסית של 1GHz, כאשר הוא מיוצר בתהליך של 16 ננומטר. בנוסף, קיידנס פיתחה פקודות חדשות המאפשרות להקטין בכ-20% את מספר המחזורים הנדרשים לביצוע פעולות עיבוד תמונה.

השוק דורש עיבוד בקצה הרשת

מעבדי Q6 DSP תומכים ביישומי בינה מלאכותית אשר פותחו בפלטפורמות פופולריות כמו Caffe, TensorFlow  ו-TensorFlowLite, באמצעות המהדר של טנסיליקה Xtensa Neural Network Compiler. המעבד מספק תמיכה גם בממשק הפיתוח של Android Neural Network ליישומי בינה מלאכותית על-גבי אבזרי קצה. סביבת התוכנה שלו הותאמה לתמיכה בכ-1,500 פונקציות הנמצאות כיום בספריות OpenCV ו-OpenVX.

המעבד החדש נבנה על בסיס מעבד Vision P6 DSP, שתוכנן במקור לשמש באבזרים ניידים. הוא מספק יכולת חיבור-הכפלה בעוצמה של עד 384GMAC/sec, כאשר ליישומי בינה מלאכותית תובעניים יותר ניתן לצמד אותו אל מעבד Vision C5 DSP. מנהל תחום Tensilica IP בחברת קיידנס, לזאר לואיס, הסביר שהמוצר החדש מיועד לענות לדרישה הגוברת בשוק ליכולות ביצוע עיבוד תמונה ובינה מלאכותית באבזרי הקצה במקום בענן. "בתחום הזה ביצועים וחסכון באנרגיה הם קריטיים. מעבד Q6 הוא מעבד ה-DSP הראשון שלנו מאז שמעבד P6 יצא לשוק, המספק ביצועים גבוהים יותר עם צריכת אנרגיה נמוכה יותר".

המעבד החדש נמסר למספר לקוחות נבחרים וכעת הוא יוצא להפצה אצל כל הלקוחות.

מכירות של 525 מיליון דולר ברבעון הראשון

חברת קיידנס מתמקדת בתחומי התכנון האלקטרוני. השבוע החברה דיווחה על מכירות של 525 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018, בהשוואה לכ-477 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נשיא ומנכ"ל קיידנס העולמית, ליפ בו טאן, אמר שהכלכלה המודרנית היא מבוססת נתונים ומונעת על-ידי גלים טכנולוגיים מרכזיים של ניידות, ענן, מחשוב קצה, אוטומוטיב, והמשמעותי ביותר – למידת מכונה. מנהל הכספים של קיידנס, ג'ון וול, אמר שעל-פי תוצאות הרבעון הראשון, אנו החברה מעלה את התחזית השנתית. קיידנס צופה שמכירותיה ברבעון השני יסתכמו ב-510-520 מיליון דולר, והמכירות בשנת 2018 כולה יסתכמו בכ-2 מיליארד דולר.

למידע נוסף: Tensilica Vision Q6 DSP

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , קניין רוחני