ה-LiDAR של אינוויז יותקן במכוניות במוו

26 אפריל, 2018

הישג עצום לחברת Innoviz הישראלית: במוו בחרה בחיישן ה-LiDAR שלה בייצור הסדרתי של כלי-רכב מתוצרתה החל משנת 2021, אשר יעמדו בדרישות נהיגה אוטונומית ברמות 3-5. בנוסף, תשתמש במוו במעטפת האלגוריתמית של אינוויז

אינוויז טכנולוגיות (Innoviz Technologies) הודיעה שחברת במוו (BMW) בחרה בגלאי ה-LiDAR הייחודי שלה, InnovizOne (בתמונה למעלה), עבור הייצור הסדרתי של דגמי כלי-רכב אוטונומיים של החברה לשנת 2021. מטרת במוו היא להשתמש בחיישן הלייזר הישראלי כדי לאפשר יכולות נהיגה אוטונומיות בשלבים המתקדמים 3-5. חיישן הלייזר של אינוויז סורק את המרחב שבו נע הרכב ומייצר מפה תלת מימדית של סביבת הרכב בדיוק גבוה, בכל תנאי התאורה ובכל תנאי מזג האוויר.

פירוש הדבר שברכב האוטונומי העתידי של במוו יהיו לפחות שתי טכנולוגיות ישראליות מרכזיות: מערכת האתראות מבוססת מצלמה של מובילאיי, וחיישני הלייזר של אינוויז.

החברה מסרה שהבחירה נעשתה לאחר שבמוו בדקה פתרונות LiDAR מתחרים וקבעה שהטכנולוגיה של אינווויז עומדת ברף הגבוה של בטיחות, אמינות וביצועים שהיא קבעה. בנוסף לביצועי החיישנים עצמם, אינוויז נבחרה בזכות מעטפת אלגוריתמית מבוססת לימוד עומק (deep learning) שהיא פיתחה, אשר מנתחת את הסביבה ומזהה את האובייקטים, המכשולים ותוואי הנסיעה. מדובר בפתרון רב-שכבתי הכולל את החיישן, מערכת החומרה, תוכנה ושכבת פיענוח. הגלאים מסוג InnovizOne יוטמע בדגמי BMW על-ידי ספקית המערכות לרכב Magna, שביצעה בעבר השקעה אסטרטגית בחברה אינוויז.

"חברת BMW מתווה קווים מנחים ברורים בנוגע לבטיחות, אמינות ורמת ביצועים בכלי-רכב אוטונומיים", אמר מנכ"ל ומייסד חברת אינוויז, עומר כילף. "הבחירה באינוויז היא פועל יוצא של עבודה מאומצת של הצוות שלנו, שבמהלך השנה האחרונה השקיע מאמצים רבים לענות על מכלול הדרישות שהציבה במוו ולעמוד ברף הביצועים והבטיחות המחמיר שהיא העמידה בפנינו. אנו גאים לפעול ביחד עם במוו בהפיכת חזון הרכב האוטונומי למציאות בת זמננו".

הרכבת מעגל ה-LiDAR בקו הייצור של אינוויז
הרכבת מעגל ה-LiDAR בקו הייצור של אינוויז

חברת אינוביז הוקמה בתחילת 2016 על-ידי עומר כילף, אורן רוזנצווייג, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג. כולם יוצאי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, שגם מילאו תפקידי מפתח בחברות סטארט-אפ ובחברות רב-לאומיות. עד היום גייסה כ-82 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון נעשה לפי שווי של כמה מאות מיליוני דולרים. לחברה שותפים פיננסיים ואסטרטגיים מובילים בשוק הרכב, בהם: דלפי, מאגנה וסמסונג. כיום היא מעסיקה כ-150 מהנדסים בתחומי ההנדסה, אופטיקה, מכניקה, הנדסת מערכת, עיבוד אותות ותוכנה. החברה מתכננת לצאת בקמפיין גיוס כמה עשרות עובדים נוספים, במיוחד בתחומי למידה עמוקה, פיתוח תוכנה וראייה ממוחשבת.

הרעיון המהפכני של Innoviz

טכנולוגיית LiDAR מאפשרת להשתמש במכשיר לייזר כדי למדוד מרחקים. השם הוא קיצור של הביטוי Light Detection And Ranging. בעקרון, מערכת LiDAR משדרת אותות לייזר קצרצרים לעבר אובייקט נבחר, וקובעת את מרחקו בהתאם לזמן הדרוש לאותות לחזור אל המכשיר. כיום מתחרים שלושה סוגי חיישנים על מקומם ברכב האוטונומי. חיישני LiDAR, חיישני מכ"ם ומצלמות. מצלמות הן החיישן הזול והזמין ביותר, אולם קשה לחלץ מהן מידע תלת-מימדי. מערכות מכ"ם נמצאות כיום בשלבי התפתחות מזורזים ויצרניות שבבים מיישמות אותן במתכונת של רכיבי CMOS הכוללת מערכות מכ"ם שלמות.

מערכות LiDAR מספקות יכולת חישה תלת מימדית מדוייקת מזו של מכ"ם, אולם עד היום הן נחשבו ליקרות מאוד. הרעיון של אינוויז היה לפתח שבב High Definition Solid State LiDAR שיאפשר להוזיל את עלות החיישן מתחת ל-100 דולר כדי שיוכל להיות חיישן סטנדרטי בכל סוגי הרכב. לצד החיישן, היא מספקת גם יישומים מוכנים מראש, דוגמת זיהוי עצמים, מעקב אחר עצמים, היתוך מידע מכל החיישנים ברכב ועוד. החיישן הראשון שהחברה השיקה היה InnovizPro שיצא לשוק בתחילת 2018. חיישן InnovizOne שבו בחרה במוו צפוי לצאת לשוק במהלך 2019.

אתרי ניסוי אוטונומיים בישראל

לאינוויז כבר יש מספר שותפויות עם ספקיות מובילות של מערכות לרכב, דוגמת Aptiv, Magna ו-HARMAN-Samsung, המתכננות להטמיע את חיישני InnovizOne  במערכות הרכב האוטונומיות שלהן. נראה שכעת גם משרד התחבורה מתחיל להכיר במהפיכת התחבורה העיתדית היום אמר שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, אמר שמשרד התחבורה מקדם הקמה של אתרי ניסויים אוטונומיים שונים בכל רחבי הארץ, בהם חניון האצטדיון העירוני בנתניה, הכביש המוביל למטמנה באשדוד, חניון הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב, מנהרות כביש 6 שנכרו צפונית לעין תות וכן בקטעי דרך נוספים בתל אביב ובאילת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , רכב אוטונומי