Keysight בוחנת הקמת מרכז פיתוח בישראל

10 מאי, 2018

נשיא ומנכ"ל החברה, רון נרססיאן, גילה ל-Techtime שעדיין לא ברור מה יהיה המיקוד של מרכז הפיתוח הישראלי, ומתי הוא יוקם. ״אני אעביר את ההתרשמויות שלי לאנשי המקצוע בחברה, והם יבצעו את הבדיקות שלהם"

נשיא ומנכ"ל חברת קיסייט העולמית (Keysight Technologies) רון נרססיאן בוחן הקמת מרכז פיתוח בישראל. נרססיאן נמצא השבוע בארץ בביקור בן 10 ימים, שבמהלכו למד את פעילות מרכזי הפיתוח בארץ. הוא נפגש עם יו"ר רשות החדשנות, עמי אלבום, ושמע ממנו פרטים על תוכניות הסיוע הממשלתיות. בנוסף, ביקר במרכזי הפיתוח של אינטל ושל קואלקום בישראל, ונפגש עם לקוחות של קיסייט בישראל. בשיחה עם Techtime, הוא גילה שמאוד התרשם מהפעילות בישראל, במיוחד בתחומי הדור החמישי (5G) ומהזריזות והתשוקה שמאפיינים את המהנדסים הישראלים.

"הדנא הישראלי דומה ל-דנא של קיסייט"

בתשובה לשאלה, נרססיאן אמר שעדיין לא ברור מה יהיה המיקוד של מרכז הפיתוח הישראלי, וכיצד ומתי הוא יוקם. ״אני אעביר את ההתרשמויות שלי לאנשי המקצוע בחברה, והם יבצעו את הבדיקות שלהם. רק אחר-כך נקבל החלטה". לדבריו, "הדנא של המהנדסים בישראל מתאים ל-דנא של קיסייט.

"הדנא שלנו הוא להיות ראשונים ולהאיץ את החדשנות. כיום אנחנו מגדילים את ההשקעות שלנו במחקר ופיתוח בתחומים כמו הדור החמישי והמכונית האוטונומית. המשימה שלנו היא להאיץ את החדשנות וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים לעשות בישראל. יש כאן הזדמנות. אנחנו נמצאים רק בתחילת תהליך ההערכה, אבל התרשמתי עמוקות ממה שראיתי".

צמיחה בעקבות הפיצול

נרססיאן מונה לנשיא ומנכ"ל חברת קיסייט מיד עם הקמתה בשנת 2014 בעקבות ההפרדה בין פעילות הצב"ד האלקטרוני ופעילות ציוד הבדיקה לתחום מדעי החיים והדיאגנוסטיקה הרפואית והכימיה של חברת Agilent. כיום נחשבת קיסייט לאחת מספקיות הצב"ד האלקטרוני הגדולות בעולם. היא נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של כ-9.97 מיליארד דולר. ברבעון הפיננסי הראשון של 2018 (שהסתיים בינואר 2018), צמחו מכירותיה ב-15% והסתכמו בכ-837 מיליון דולר. נרססיאן הסביר שבתחומי הליבה שלה, צמחו המכירות ב-16%, "הודות לחוזק בתחומי המיקוד המרכזיים: הדור החמישי, רכב ואנרגיה ותעשיות התעופה והביטחון".

ביקור מרגש בישראל

לקיסייט חברה בת בבעלותה המלאה בישראל המנוהלת על-ידי איציק סיטון, ומהווה את מרכז התמיכה הגדול ביותר בישראל של יצרניות צב"ד אלקטרוני. אתמול בערב (ד') אירחה קיסייט ישראל את רון נרססיאן בארוע הלקוחות והעובדים השנתי שלה. שיאו של הארוע היה הופעה של להקת תיסלם (בתמונה למטה) בפני מאות המשתתפים הנלהבים שהגיעו לארוע. גם עבור נרססיאן הביקור נחשב למלהיב: בראיון איתו הוא סיפר שביקר ברובע הארמני בירושלים (נרססיאן הוא ממוצא ארמני) ונפגש עם הפטריארך הארמני. בין השאר, ביקר גם במוסד יד ושם. בסוף השבוע הזה הוא מתכנן לטייל בצפון ולבקר בכינרת.

להקת תיסלם מלהיבה את הקהל בארוע השנתי של חברת קיסייט ישראל
להקת תיסלם מלהיבה את הקהל בארוע השנתי של חברת קיסייט ישראל

האטרקטיביות של ישראל

למרכז מו"פ בישראל יכולה להיות השפעה עצומה על התעשייה המקומית. חברת קיסייט מנהלת מדיניות מוצהרת של מעורבות עמוקה בפיתוח טכנולוגיות חדשות עבור התעשייה: היא משתתפת פעילה בוועדות תקינה המגדירות תקנים חדשים, כדי לתרום מהידע שלה ולפתח ציוד בדיקה ייעודי כבר בשלבי הפיתוח של התקנים. יכול להיות שחלק מהעניין שיש לנרססיאן בהקמת מרכז פיתוח בישראל, נעוץ בעובדה שמרכזי פיתוח זרים בארץ מעורבים בפיתוח טכנולוגיות ליבה עתידיות רבות שקיסייט רוצה להיות קרובה אליהן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , צב"ד , ציוד בדיקה