עלייה של 32% בהכנסות מזור ברבעון הראשון

15 מאי, 2018

הכנסות החברה עמדו על 15.5 מיליון דולר. עם זאת, שיעורי הרווחיות של החברה ממשיכים לרדת וזאת בשל העברת מערך המכירות וההפצה למדטרוניק

מזור רובוטיקס (Mazor Robotics) מקיסריה, שמפתחת מערכות הנחיה רובוטיות לניתוח גב ומוח, דיווחה על המשך העלייה בהכנסות ברבעון הראשון. עם זאת, שיעורי הרווחיות של החברה ממשיכים להצטמק, ולאחר שברבעון הרביעי רשמה לראשונה מאז הקמתה רווח נקי, חזרה מזור להפסיד ברבעון הראשון של השנה.

הכנסותיה של מזור ברבעון הראשון של 2018 עמדו 15.5 מיליון דולר, עלייה של 32% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017. עם זאת, בהשוואה לרבעון הרביעי של 2017, שבו רשמה החברה הכנסות שיא של 19.1 מיליון דולר, מדובר בירידה של כמעט 20%.

לראשונה מזור לא דיווחה בדו"ח הנוכחיל מספר המערכות שמכרה ברבעון האחרון, וזאת משיקולים מסחריים. בחברה הסבירו כי כך נוהגות חברות מתחרות בתחום. עם זאת, במזור מציינים כי הגידול בהכנסות נבע בעיקר מהכנסות ממוצרים מתכלים שנלווים למערכות. ארצות הברית ממשיכה להיות השוק הכמעט בלעדי של מזור, שהיה אחראי ברבעון האחרון לכ-14.2 מיליון דולר מסך ההכנסות.

שיעורי הרווח הגולמי ירדו ברבעון האחרון מ-64.6% ברבעון הראשון של 2017 ל-58.3% ברבעון החולף. הירידה המתמשכת ברווחיות הגולמית של מזור נובעת מן העובדה כי במסגרת יישום השלב השני בהסכם ההפצה של מזור עם מדטרוניק, מזור העבירה את מערך השיווק בצפון אמריקה לידי ענקית המכשור הרפואי מדטרוניק. במסגרת ההסכם, מדטרוניק נושאת בעלויות השיווק וההדרכה וחלק מצוות המכירות של מזור אף עברו לעבוד בשורותיה של מדטרוניק, ואמנם עלויות התפעול של מזור ירדו מ-13.3 מיליון דולר ל-10.5. עם זאת, במסגרת ההסכם מזור מוכרת למדטרוניק את המערכות הרובוטיות בהנחה משמעותית, ועל כן שיעורי הרווחיות שלה נפגעים.

בשורה התחתונה, מזור רשמה הפסד נקי של 1.3 מיליון דולר, כרבע מההפסד הנקי ברבעון הראשון של 2017, שעמד על 5.2 מיליון דולר. עם זאת, ברבעון הקודם הצליחה מזור לרשום לראשונה רווח נקי צנוע של 0.1 מיליון דולר.

על פי מזור, בוצעו כבר למעלה 33 אלף ניתוחים תוך שימוש במערכותיה. מנכ"ל מזור, אורי הדומי, מציין כי ניתן לזהות עלייה משמעותית באימוץ הטכנולוגיה של מזור בשוק הרפואי. "ברמה המסחרית, הצלחנו להחדיר את מערכת Mazor X לשוק בינלאומי חדש ואנחנו ממשיכים לחדור לתחום הניתוח האמבולטורי בארצות הברית עם מערכת ה-Renaissance. הביצועים שלנו, ביחד עם העלייה במספר עבודות הביקורת ופרזנטציות מצד עמיתים, כמו הנתונים המחקריים שאנחנו מציגים, מביאים למהפכה בתחום ניתוחי עמוד השדרה ברחבי העולם."

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , מכשור רפואי