מנכ"ל IXYS, ד"ר נתן זומר, התמנה ליו"ר Vtool

17 מאי, 2018

חברת Vtool מתל אביב הוקמה על-ידי חגי ארבל ופיתחה טכנולוגיית בדיקת אימות שבבים המבוססת על בינה מלאכותית, ניתוח ביג דטה וממשקים המבצעים הדמייה ויזואלית של קובץ התכנון. עד היום החברה גייסה 5 מיליון דולר

חברת Vtool מתל אביב מינתה את ד"ר נתן זומר, מייסד ומנכ"ל חברת IXYS Corp לתפקיד יו"ר החברה, כדי שיוכל לסייע לה לצמוח ולהגיע אל לקוחות גלובליים בשוק ה-EDA. זומר הקים בשנת 1983 את חברת Ixys מבנטה קלרה, קילפורניה, שהתמחתה בפיתוח וייצור רכיבי הספק. לחברה מכירות בהיקף של כ-380 מיליון דולר בשנה. בינואר 2018 היא נמכרה לחברת Littlefuze האמריקאית. זומר מכיר את Vtool בעקבות השקעה של IXYS בחברה.

איתור בעיות השורש

חברת Vtool הוקמה בשנת 2014 על-ידי חגי ארבל, לשעבר המייסד והמנכ"ל של חברת תכנון השבבים הישראלית Veriest. החברה פיתחה גישה חדשה לאימות פונקציונלי של תכנון שבבים כדי לאתר תקלות מרכזיות בתכנון (root cause analysis). כיום החברה יושבת במכרז תל אביב ומעסיקה 18 עובדים. עד היום היא גייסה כחמישה מיליון דולר: 3 מיליון דולר מאנג'ילם ולאחר מכן, בשנים 2016-2017 עוד 2 מיליון דולר מחברת IXYS. המוצרים של החברה מיועדים להאיץ את תהליך האימות באמצעות שימוש בניתוח ביג דטה של קבצי תכנון ובאמצעות ממשקים ויזואליים המעניקים יכולת הבנה מהירה של התהליכים.

סימולציה ויזואלית

החברה מפעילה אלגוריתמם מבוסס בינה מלאכותית שאומן על בסיס נותנים גדול, ומסייע לנתח את תכנון השבב כדי לאתר במהירות את הקשר בין הסימפטום לבין הבעיה התכנונית. חגי ארבל: "האלגוריתם חוסך זמן המוקדש היום למרדף אחר באגים, ומוצא בעיות שבצורה אחרת קשה מאוד לאתר". בחודש שעבר החברה הכריזה על מודול Cogita אשר מוסיף לניתוח גם מימד של סימולציה ויזואלית. לדברי ארבל, ביישומים רבים בתחומים כמו תקשורת, רכב ומיכשור רפואי, קיימים קבצי לוג גדולים מאוד שהם למעשה בלתי קריאים לאנשים, וההדמייה הוויזואלית מקילה עליהם באיתור הבעיות.

שווקים חדשים

כיום החברה ממוקדת בתחום האימות הפונקציונלי של תכנוני שבבים, ומתחרה בענקיות התחום כמו קיידנס וסינופסיס. אולם ייתכן שהיא תפנה גם לשווקים חדשים, כפי שרמז היו"ר הנכנס בהודעה לעיתונות של החברה: "התרשמתי מאוד מתוכנת הדיבוג קוגיטה לשוק ה-EDA. יש לה פוטנציאל שוק רחב בהרבה בניהול קבצי ביג דטה. הנושא הזה הופך לבעיה גדולה בתעשייה, ולא רק בתחום של תכנון שבבים מורכבים (SoC)".
למידע נוסף: www.thevtool.com
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות