ענקית האנרגיה BP משקיעה 20 מיליון דולר בסטורדוט הישראלית

22 מאי, 2018

סטורדוט פיתחה טכנולוגיה לטעינה מהירה של מכוניות חשמליות תוך דקות ספורות. מטרת שיתוף הפעולה היא לפרוס בשנים הקרובות את טכנולוגיות הטעינה החשמלית של סטורדוט בתחנות הדלק של BP

ענקית האנרגיה הבריטית בריטיש פטרוליום (BP) הודיעה היום שהיא תשקיע כ-20 מיליון דולר בחברת סטורדוט (Storedot) מהרצליה, שפיתחה טכנולוגיה לטעינה מהירה ביותר של רכבים חשמליים. לצד ההשקעה, שתי החברות חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הטעינה המהירה למכוניות חשמליות.

סטורדוט פיתחה טכנולוגיה המאפשרת טעינה של סוללות למכוניות חשמליות בתוך דקות ספורות – בפרק הזמן הדרוש כדי למלא את מיכל הדלק ברכב המבוסס על מנוע בעירה פנימית. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על גבישים חדשים שהיא פיתחה בשם Nanodots, אשר מתאפיינים בקיבוליות גבוהה. הסוללות של החברה מיועדות להחליף את סוללות הליתיום-יון המשמשות כיום באבזרים ניידים, בסוללות עם נוזל המכיל את גבישי Nanodots, ועל-ידי כך להגדיל את קיבולת האנרגיה לפחות פי עשרה.

דקת טעינה לכל 60 מייל נסיעה

הטכנולוגיה הזו קיבלה את הכינוי FlashBattery. להערכת החברה, הסוללה שלה תהיה בשימוש המוני כבר בשנת 2020 ותוכל לבצע טעינה מהירה של סוללת רכב חשמלי בהספק של 350kW, המאפשרת נסיעה למרחק של כ-300 ק"מ. לאחרונה החברה הציגה סוללה לרכב חשמלי (בתמונה למעלה) המורכבת מכמה מאות תאים נפרדים, המאפשרת לטעון במשך 5 דקות סוללה המאפשרת לרכב חשמלי לנסוע 480 קילומטר (300 מייל) ללא הפסקה. בספטמבר 2017 ביצעה סטורדוט גיוס הון בהיקף של 60 מיליון דולר בהובלת חטיבת מכוניות היוקרה וכלי-הרכב המסחריים של תאגיד דיימלר הגרמני, שהצטרפה לגיוס במעמד של שותף אסטרטגי במטרה לקדם את הטכנולוגיה בשוק הרכב החשמלי.

יצרניות הרכב נערכות לעידן המכונית החשמלית

מספר המכוניות החשמליות בעולם נמצא בצמיחה מתמדת. אומנם מכוניות חשמליות הן יקרות יותר וקיים מחסור בתחנות טעינה בפריסה רחבה, אולם יצרניות הרכב המובילות החלו להשקיע משאבים גדולים בפיתוח דגמים חשמליים, לאור הביקוש בקרב הצרכנים למכוניות פחות מזהמות והכוונה של ערים רבסות בעולם לאסור כניסת מכוניות מזהמות לאזורים צפופים. בינואר השנה הודיעה פורד כי תשקיע כ-11 מיליארד דולר עד 2022 בפיתוח מכוניות חשמליות. פולקסוואגן התחייבה להשקיע כ-20 מיליארד אירו עד 2030 במטרה להפוך ליצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בעולם. חברת המחקר UBS מעריכה שבשנת 2025 יתפסו המכוניות החשמליות כ-16% מכלל מכירות כלי-הרכב.

חברת BP מפעילה כמה עשרות אלפי תחנות דלק ברחבי העולם. במסגרת ההיערכות לעידן המכונית החשמלית, היא יצרה שורה של שיתופי פעולה לאורך כל שרשרת האספקה של תחום הטעינה החשמלית, במטרה לתמוך בכל התשתיות והטכנולוגיות הדרושות. היא גם הצהירה על מחויבות לצמצום פליטות גזי החממה ולייצר עסקים חדשים שצורכים פחות פחמן. מנכ"ל חברת סטורדוט, ד"ר דורון מייהוף, אמר שהשילוב של הנוכחות המרשימה של BP ורשת השותפיות של סטורדוט בתחום הרכב החשמלי יאפשר להאיץ את הפריסה של תחנות לטעינה מהירה ולשפר את חוויית הטעינה של הנהגים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , גיוסי הון , רכב אוטונומי