זברה מדיקל קיבלה אישור אירופי לאלגוריתם לאבחון סרטן השד

24 מאי, 2018

האלגוריתם החדש מתווסף למנוע האבחון האוטומטי של החברה, המתבסס על טכנולוגיה של למידה עמוקה. עד כה הציגה החברה יכולות זיהוי לדימומי מוח, דלילות עצם, מחלות ריאה, לב וכבד ועוד

חברת המד-טק הישראלית זברה מדיקל (Zebra Medical) ממשיכה להרחיב את יכולת האבחון הרפואי של מנוע הבינה המלאכותית שלה. היום הודיעה החברה כי קיבלה אישור רגולטורי באיחוד האירופי (CE) לאלגוריתם חדש שמסוגל לזהות אזורים החשודים כמסרטנים בדימויי ממוגרפיה. האלגוריתם יצטרף למנוע האבחון של החברה, שכולל כבר יכולות זיהוי של דימומים במוח, דלדול, שברי חוליות ומחלות ריאה, לב וכבד.

על פי נתוני האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן, כרבע ממקרי הסרטן החדשים המתגלים בקרב נשים בעולם הם מסוג סרטן השד – מעל 1.7 מיליון מקרים בשנה. גילוי מוקדם של המחלה משפיע באופן ניכר על היכולת לטפל ולמנוע את התפשטות הסרטן: במקרים שבהם הסרטן מתגלה מוקדם, סיכויי ההישרדות נעים בין 80%-90%. לעומת זאת, אם הסרטן מתגלה רק בשלב מתקדם יותר, שיעורי התמותה עולים ל-76%. בישראל מאובחנות מדי שנה במחלה כ-5,000 נשים.

זברה מדיקל פיתחה פלטפורמה פתוחה המסייעת לרופאים ולחוקרים לפתח במהירות אלגוריתמים חדשים ואבחנות לצילומי הדמאה רפואית תוך שימוש בבסיס נתונים גדול מאוד ובעוצמת מיחשוב זמינה. המערכת מתבססת על למידה עמוקה, ומאפשרת לרופאים ולחוקרים לבצע אבחנות רפואיות על סמך מאגר גדול של צילומי דימות כגון רנטגן, CT ו-MRI.

על פי החברה, מנוע הבינה המלאכותית שלה מספקת רמות דיוק דיאגנוסטיות גבוהות הרבה יותר מפלטפורמות דומות הקיימות בשוק ולוקות במספר רב של התראות שווא. מלבד זאת, היתרון הגדול של הפלטפורמה של זברה מדיקל הוא המחיר הנמוך של שירות האבחון. זברה מדיקל מציעה את השירות שלה לספקי שירותי בריאות תמורת דולר אחד לכל סריקה, מה שמאפשר גישה בהיקף גדול מאוד ליכולות מיוחדות בתחום הרדיולוגיה. עד היום הותקן מנוע האנליטיקס של החברה בכ-50 בתי חולים בעולם וביצע יותר ממיליון סריקות של חולים.

״לקחנו על עצמנו אתגר גדול לשפר את אחוז הגילוי המוקדם של סרטן השד," אומר מנכ"ל זברה מדיקל אלעד בנימין. "כלי הסיוע למומחי ממוגרפריה הוכחו בעבר כיקרים ולא מדויקים – אנחנו מתכוונים לשנות את המצב עם המוצר הזה והגרסאות הבאות שלו".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: בינה מלאכותית , זברה מדיקל , סרטן השד