Hailo הישראלית מפתחת שבב למידה עמוקה שיספק עיבוד של דטה סנטר למכשירי קצה

5 יוני, 2018

השבב של החברה יוכל להריץ יישומים משובצים של אינטליגנציה מלאכותית על גבי מכשירי קצה המותקנים במכוניות מקושרות, רחפנים, התקני בית חכם, פלטפורמות IoT, פלטפורמות AR ו-VR ועוד

סטארט אפ ה-AI הישראלי Hailo, שפעל מתחת לרדאר מאז הקמתו בתחילת 2017, חושף היום לראשונה את מהלכיו העסקיים והטכנולוגיים. החברה מודיעה על השלמת סבב גיוס הון ראשון בהיקף של 12.5 מיליון דולר לפיתוח שבב למידה עמוקה (deep learning) שיספק יכולות עיבוד של דטה סנטר למכשירי קצה. בין המשקיעים בחברה מצויים זהר זיסאפל, המשמש גם כיו"ר Hailo, קרן OurCrowd; מנכ"ל חברת דלק מוטורס גיל אגמון, קרנות ההשקעות בטכנולוגיות רכב Maniv Mobility וכן Next Gear, הקרן הנלווית לאקסלרטור טכנולוגיות הרכב Drive. בסך הכול גייסה Hailo מהקמתה קרוב ל-16 מיליון דולר.

מעבד ה-deep learning של Hailo, שדוגמאות ראשונות שלו צפויות להיכנס לשוק בחציון הראשון של 2019, יוכל להריץ יישומים משובצים של אינטליגנציה מלאכותית על גבי מכשירי קצה המותקנים במכוניות מקושרות, רחפנים, התקני בית חכם דוגמת עוזרים אישיים, מצלמות חכמות וטלוויזיות חכמות, פלטפורמות IoT, פלטפורמות AR ו-VR, מוצרים לבישים ומוצרי אבטחה.

Hailo צופה שהשבב יספק צמצום דרמטי בעלות, בשטח ובצריכת ההספק ביחס לשבבים הקיימים, מה שיהפוך אותו למתאים לכמויות העצומות של החיישנים המוטמעים לכל אורך רשת האינטרנט של הדברים (IoT). השבב צפוי לעבד בזמן אמת תכני וידיאו וזרמי נתונים אחרים בנפחים גבוהים תוך שימוש באלגוריתמים של למידה עמוקה.

השבב שיעמוד בעומסי הדאטה של העתיד

ענף הרכב, המהווה את אחד משווקי היעד המרכזיים של Hailo, עובר מהפכה רחבת היקף ומאמץ במהירות שיטות למידה עמוקה כדי לאפשר פיתוח מערכות ADAS ויישומי נהיגה אוטונומית שדורשים חישה של הסביבה. על פי חברת המחקר IC Insights, סך המכירות של שבבים למכוניות ולכלי רכב אחרים צפויות להסתכם ב-42.9 מיליארד דולר בשנת 2021, לעומת 22.9 מיליארד דולר בשנת 2016. התשתית הקיימת של מעבדים שפותחו עבור מטרות כלליות אינה מסוגלת להריץ אלגוריתמים עתירי חישוביות של למידה עמוקה ההכרחיים ליישומי רכב אלה. להערכת Hailo, המעבד שלה צפוי לספק את פריצת הדרך הנדרשת בהיבטים של צריכת הספק, פיזור חום, שטח ועלות, ויהיה מוצר שיתאים לייצור המוני.

הצוות המוביל של Hailo, שהוקמה בפברואר 2017, הם המנכ"ל אור דנון, ה-CTO אבי באום והדר צייטלין, המכהנת כמנהלת הפיתוח העסקי של החברה. דנון, חתן פרס ביטחון ישראל ובוגר תכנית "תלפיות", שירת ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין טרם הקמת החברה. ה-CTO אבי באום מילא שורה של תפקידים בחברת Texas Instruments, בה עבד כ-13 שנה לאחר שירות באותה יחידה טכנולוגית. בין היתר שימש באום כ-CTO של תחום הקישוריות האלחוטית בחטיבת המעבדים המשובצים ב-TI וכיהן בתפקידי ניהול קבוצת ארכיטקטורה והנדסת מערכת. שותפתם להקמת החברה הדר צייטלין, בוגרת תכנית "תלפיות" גם היא, שירתה כתשע שנים ביחידה הטכנולוגית, ובמהלך שירותה זכתה בפרס הרמטכ"ל למצוינות טכנולוגית. לפני הקמת Hailo, שימשה צייטלין כמנהלת המוצר הראשונה בחברת Via.

אור דנון, מייסד משותף ומנכ"ל Hailo, מסר: "הארכיטקטורה בת ה-70 עליה מבוססים המעבדים הנוכחיים אינה מתאימה בכדי לספק מענה לצורכי העיבוד הנדרשים ליישומי deep learning ואינטליגנציה מלאכותית. Hailo מחוללת מהפכה בארכיטקטורה העומדת בבסיס המיקרו-מעבד בכדי לשפר את יכולות עיבוד ה-deep learning בכמה סדרי גודל. הצוות הרב-תחומי שלנו פיתח ארכיטקטורת עיבוד חדשנית שמאורגנת סביב מאפייני היסוד של ה-deep learning והאינטליגנציה המלאכותית. לצורך כך תכננו מחדש באופן מקיף את ארכיטקטורת הזיכרון, פונקציות הבקרה והעיבוד במחשב ואת היחסים ביניהם".

בימים אלה עובדת Hailo בשיתוף פעולה עם כמה מהחברות הגדולות בתחום, הבוחנות שימוש בטכנולוגיה שלה.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ביג דאטה , בינה מלאכותית , גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: hailo , בינה מלאכותית