זברה מדיקל משפיים גייסה 30 מיליון דולר

9 יוני, 2018

מדובר בגיוס הגדול בתולדותיה. החברה משפיים פיתחה פיתחה מנוע בינה מלאכותית חדש לאבחון צילומי חזה שאומן על-ידי 2 מיליון צילומי חזה ומסוגל לזהות 40 מצבים רפואיים נפוצים

חברת זברה מדיקל (Zebra Medical) מקיבוץ שפיים, המפתחת מנוע אבחון רפואי מבוסס בינה מלאכותית, השלימה השבוע את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה החברה, בהיקף של 30 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי הובל על-ידי קרן ההון-סיכון aMoon, והשתתפו בו מספר משקיעים אסטרטגיים חדשים, ובהם קרן Aurum של מוריס קאהן, המתמחה בתחום מדעי החיים, קרן החדשנות של ג'ונסון אנד ג'ונסון, רשת קופות החולים Intermountain Healthcare, ושני מדענים ידועי שם בתחום הבינה המלאכותית: פייפ יי לי וריצ'רד סושר. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-50 מיליון דולר.

צילומי חזה חכמים

לצד גיוס ההון הגדול, חשפה זברה מדיקל מוצר חדש: מנוע בינה מלאכותית לניתוח צילומי רנטגן של בית החזה, המסוגל לזהות ולאבחן באופן אוטומטי כ-40 מחלות לבביות וריאתיות שכיחות. המנוע החדש אומן באמצעות בסיס נתונים של כשני מיליון צילומי חזה קדמיים ואחוריים. המאגר זה נותח בטכנולוגיית למידה עמוקה שהפיקה את האלגוריתמים האבחוניים. המנוע החדש מיועד לסייע לרדיולוגים לפענח במהירות צילומי חזה ובכך לחסוך זמן רב ומשאבים. במחקר שביצעה החברה התגלתה התאמה גבוהה בין פיענוח הצילומים שבוצע על-ידי המנוע האוטומטי, לבין פיענוחם על-ידי רדיולוגים מומחים. להערכת החברה, זהו מנוע האבחון המתקדם ביותר בתחום.

המנוע החדש מרחיב את שירותי האיבחון האוטומטיים של זברה מדיקל לתחום הדימות הנפוץ ביותר. צילום חזה הינה בדיקת ההדמאה השכיחה ביותר, כאשר מדי שנה מתבצעים בארצות הברית בלבד כ-150 מיליון צילומי חזה, שהם כ-45% מכלל בדיקות ההדמאה שמבוצעות בבתי חולים ומכוני דימות.

זברה מדיקל פיתחה פלטפורמה פתוחה המסייעת לרדיולוגים ורופאים לבצע אבחנות רפואיות באופן אוטומטי של צילומי דימות כגון רנטגן, CT ו-MRI. המערכת מתבססת על למידה עמוקה וניתוח של מאגרי נתונים גדולים של צילומי דימות. עד כה פיתחה החברה שורה של אלגוריתמים לאבחון של מצבים רפואיים ומחלות כגון דימומים במוח, סרטן שד, דלדול עצם, שברי חוליות ומחלות ריאה, לב וכבד. החברה כבר קיבלה אישור CE, המאפשר שיווק באירופה של 7 אלגוריתמים שונים שפיתחה, וכן אישורי שיווק במספר מדינות באמריקה הלטינית ובאסיה.

הפלטפורמה של זברה מדיקל מאפשרת להפחית בצורה משמעותית את העלות של שירות האבחון. זברה מדיקל מציעה את השירות שלה לספקי שירותי בריאות תמורת דולר אחד לכל סריקה, ועל-ידי כך גם גישה בהיקף גדול מאוד ליכולות מיוחדות בתחום הרדיולוגיה. עד היום הותקן מנוע האנליטיקס של החברה בכ-50 בתי חולים בעולם וביצע יותר ממיליון סריקות של חולים. החברה שואפת לפתח את מנוע האבחון הרפואי מבוסס בינה מלאוכתית הנרחב והמקיף ביותר שיסייע לייעל באופן משמעותי את תהליך האבחון הרדיולוגי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , גיוסי הון , מכשור רפואי