א.י הקימה חברת תכנון ויייצור למודולי מחשוב וכרטיסי SOM

18 יוני, 2018

שירהטק בראשות המנכ"ל ישי קוקבקה מייצרת כרטיסים בתקן SMARC ובתקן 96Board. לאחרונה היא הכריזה על כרטיס מודם LTE מבוסס 96Board המשווק באירופה ובארה"ב. "המטרה שלנו היא למכור מיליון כרטיסים בשנה"

חברת א.י אלקטרוניקה (AY Electronics) מרחיבה את פעילותה אל מעבר לתחום הפצת הרכיבים, והחלה לפעול בתחום התכנון והייצור של מודולי מחשוב בכרטיס וכרטיסי SOM. החברה עובדת בשיתוף עם חברת ארו רכיבים אלקטרוניים (Arrow) אשר משווקת את הכרטיסים בעולם. הפעילות החדשה מתבצעת באמצעות חברת שירהטק (Shiratech Solutions) בראשות המנכ"ל ישי קוקבקה. הכרטיסים מיוצרים על-ידי חברת PM מפתח-תקווה, המוחזקת ב-25% על-ידי א.י אלקטרוניקה. חברת שירהטק פועלת בתחום המזוהה כיום עם שתי חברות ישראליות אחרות: חברת SolidRun וחברת Variscite הנמצאת בשליטת טלסיס.

הכניסה לתחום נעשתה בעקבות החלטה אסטרטגית של א.י, הנמצאת בבעלות איתי ויניב רוד, להרחיב את התמיכה בלקוחות אסטרטגיים ולספק להם גם שירותי פיתוח ותכנון לצד רכש וייצור. לפני כשנה גייסה א.י את ישי קוקבקה (בתמונה למעלה) לתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות כאשר המשימה המרכזית שלו היא הקמת מחלקת פיתוח טכנולוגי. קוקבקה מגיע עם נסיון רב בתחום הפיתוח וההבאה לייצור: הוא הוביל את קבוצת החומרה למסופים שחברת מוטורולה ייצרה עבור פדקס, שימש כמנהל מחלקת החומרה של חברת רדוור, וניהל במשך שנים את חברת התכנון והביצוע KTEC שביצעה מאות פרוייקטים לתעשייה.

לפני כחצי שנה רכשה א.י. אלקטרוניקה את את הקניין הרוחני של חברת שירהטק, ואת הסכם ההפצה שלה עם חברת ארו. לאחר העיסקה, היא ביצעה תפנית בהגדרת אסטרטגיית השוק של החברה והחלה לייצר מגוון של כרטיסים שקיבלו בתוך תקופה קצרה הזמנות בהיקף של כמה עשרות אלפי יחידות. בראיון ל-Techtime, הסביר קוקבקה כיצד הוא מתכנן להפוך את שירהטק לחברת מודולים מובילה בשוק.

מודם LTE של שירהטק המיושם בכרטיס נושא של 96Board
מודם LTE של שירהטק המיושם בכרטיס נושא של 96Board

קוקבקה: "במקור התמקדה חברת שירהטק בתכנון וייצור כרטיסי SOM מסביב לתקן SMARC התעשייתי. אנחנו גיבשנו אסטרטגיה חדשה: פיתוח מוצרים חדשים שאין כיום בשוק בתחום כרטיסי SMARC, וכניסה לתחום כרטיסי 96Board, שזהו תקן פתוח המתחרה ב-Raspberry Pi ונותן ביצועים טובים ממנו. כך למשל, פיתחנו מודם LTE המבוסס על 96board ושבב התקשורת של חברת Quectel, אשר משמש ככרטיס נושא (Mezzanine) המתחבר למודולי DragonBoard 410C, שאותם מייצרת ארו עבור קואלקום, על בסיס תקן 96Board.

"זיהינו מחסור בשוק במודול ה-LTE ומייד נכנסנו לפיתוח וייצור מהירים. כדי להפוך אותו לפלטפורמת IoT, הוספנו לכרטיס יכולות נוספות, כמו חיישני קירבה, חיישני תאוצה, גלאים אופטיים, מד טמפרטורה ויכולות נוספות כמו Bluetooth, Wi-Fi ועוד. התוצאה היא חיישן IoT אמיתי שארו מפיצה היום בארה"ב ובאירופה. הרעיון הוא לפתח סדרה של כרטיסי נושא שייצרו חידוש בשוק. פיתחנו למשל כרטיס נושא בפורמט 96Board הכולל רכיב FPGA של אינטל מסוג MAX-10 FPGA, אשר מאפשר לתרגם את כל העולמות של Arduino ו-Raspberry לעולמות של 96Board. הכרטיס מאפשר ליצרניות לפתח יישומים חדשים ללא צורך בפיתוח ASIC או ייצור כרטיס ייעודי, ומאפשר לכרטיסי 96Board להשתמש בכל התוספים הרבים של כרטיסי Arduino שיש בשוק".

האסטרטגיה של החברה מבוססת על בניית שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות מרכזיות, כדי שתוכל לצאת לשוק בכל פעם שהן מוציאות פלטפורמה חדשה. "היעד שלנו הוא להגיע להיקף מכירות של כמיליון כרטיסי SOM ו-SBC בשנה. בתחום ה-SMARC המטרה היא לספק פלטפרומות זולות מאוד. אם כרטיס זול עולה 50 דולר, אנחנו נדע לעשות אותו ב-35 דולר. בתחום כרטיסי ה-SBC מסוג 96Board אנחנו רוצים להוביל מגמות חדשות בשוק".

כיצד הפעילות של שירהטק משתלבת בקבוצת אי. אלקטרוניקה?

"כדי לרתום אלייך את הלקוחות אתה צריך לספק להם שירות מקצה לקצה, כולל סיוע בפיתוח, העברה מפיתוח לייצור, ביצוע הייצור עצמו וכמובן שירותי רכש. המטרה היא לפתח את אי. לכיוון של ספקית שירותים מלאה. חברת שירהטק מסוגלת לספק את התמיכה ללקוחות, ולהביא לאי.י לקוחות אסטרטגיים מחו"ל. שירהטק תביא פרוייקטים גדולים מחו"ל לישראל".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית