ERM פיתחה פתרון להגנה על כלי-רכב מפני מתקפות כופר

26 יוני, 2018

החברה, הנמצאת בבעלות איתוראן, פיתחה פיתרון המאפשר רק לתקשורת מורשית לעבור בין רשת התקשורת החיצונית לבין מערכות הבקרה הפנימיות של הרכב

חברת ERM Advanced Telematics מראשון לציון, השלימה פיתוח של מוצר חדש בשם eCyber, פיתרון חומרה-תוכנה משולב שמטרתו להגן על כלי רכב מפני מתקפות כופר ומתקפות סייבר אחרות. החברה מתכוונת לשווק את המוצר ליצרניות מערכות וספקי שירותי After-Market, כמו יבואנים ומנהלי ציים, בתעשיית הרכב, שמכירה כיום בצורך החיוני בהטמעת מערכות הגנת סייבר בכלי רכב מקושרים. ERM, המספקת טכנולוגיות להגנה, ניהול ודיאגנוסטיקה לכלי רכב, היא חברת בת של חברת איתוראן, שרכשה בשנת 2006 51% ממניות החברה.

בניגוד לפתרונות רבים אחרים, פתרון ה-eCyber של ERM יכול להיות מותקן ברכב גם על ידי יצרן המערכות, עוד לפני יציאת הרכב מפס הייצור, וגם על ידי גורמים מורשים אחרים כמו יבואני רכב ומנהלי ציי רכב בשלב ה-aftermarket, אחרי יציאת הרכב מפס הייצור. מוצר ה-eCyber, עבורו כבר רשמה ERM פטנט בישראל, צפוי לצאת לשוק ברבעון הרביעי של 2018.

התקן הגנת הסייבר שפיתחה ERM מותקן בין מכשיר התקשורת החיצוני של המכונית לבין ה- CANBUS ( (Controller Area Network Busשל הרכב. ה-eCyber מהווה שער גישה מאובטח לתקשורת חיצונית המגיעה ל-CANBUS והוא מאפשר רק לתקשורת בעלת פרמטרים וערכים ידועים ומוגדרים מראש לעבור דרכו. בו בזמן, הוא חוסם באופן מיידי כל תקשורת בלתי מוכרת אל ה-CANBUS וממנו. באופן זה שום תקשורת דיגיטלית זדונית אינה יכולה להפריע לתפקוד הרכב. יחידת ה-eCyber מותקנת בתוך הרכב וכוללת חומרה ותוכנה בקופסה קומפקטית אחת.

נקודת התורפה של כלי רכב מקושרים

מתקפות כופר הולכות ומסתמנות כאחד מסיכוני הסייבר החמורים ביותר בפניהם עלולים לעמוד כלי רכב מקושרים. במהלך מתקפת כופר על כלי רכב מקושר, האקרים מתחברים מרחוק לכלי רכב, מזיקים לו או נועלים אותו לשימוש ודורשים מבעל הרכב להעביר לידיהם תשלום דמי כופר בכדי להחזיר את הרכב לפעולה תקינה.

בהקשר הרחב יותר, סיכוני סייבר בפניהם עומדים כלי רכב בודדים וציי רכב שלמים, הולכים ומושכים תשומת לב גוברת בתעשיית הרכב. על פי מחקר של KPMG בנושא אבטחת סייבר של ציי רכב, המכונית המקושרת הממוצעת כוללת יותר מ-150 מיליון שורות קוד תוכנה. המחקר צופה שסביב שנת 2022 משתמשים צפון אמריקניים של מכוניות מקושרות יצרכו בממוצע כ-21 גיגה-בייט של נתונים בחודש.

מאיר היימן

סקר מנכ"לים של KPMG מ-2017 מעלה כי 85% מהמנהלים בענף הרכב אמרו שהארגונים שלהם יגבירו את השקעותיהם על הגנת סייבר בשלוש השנים הקרובות – יותר מכל מגזר אחר שנכלל בסקר. מעבר לכך, על פי סקר Irdeto Global Connected Car Survey שפורסם בסוף 2017, דאגות של צרכנים בנוגע לאבטחת סייבר במכוניות מקושרות עלולות למנוע מהם לרכוש מכונית כזו. 85% מבין הנשאלים אמרו שהם מאמינים שכל מכונית מקושרת עלולה להיות מטרה לתקיפת סייבר.

מאיר היימן, מנכ"ל ומייסד ERM, מסביר כי היתרון של ה-eCyber נעוץ בכך שמדובר בפתרון חומרה ותוכנה משולב בקופסה קומפקטית אחת שיכולה להתאים לכל רכב וכמעט כל ממשק חיצוני. "במישור העסקי, העובדה שה-eCyber מתאים להטמעה גם במכוניות על פס הייצור וגם לכלי הרכב הנוסעים כיום על הכבישים ושאינם מצוידים עדיין בפתרונות כאלו – aftermarket, מכפילה למעשה את ה-Total Available Market אליו אנו יכולים לפנות עם טכנולוגיה מוגנת-בפטנט זו."

ERM, שנוסדה ב-1985, מעסיקה בישראל כ-140 עובדים, ופעילותה מתפרסת כיום על פני 68 מדינות באמריקה הצפונית והדרומית, אירופה, אסיה, אפריקה ואוסטרליה. פתרונות החברה, המבוססים על מגוון טכנולוגיות אלחוטיות וביניהן תקשורת סלולרית, RF, בלוטות' ו-Wi-Fi, מסייעים לשפר את ההגנה, הניהול והדיאגנוסטיקה מרחוק של כלי רכב, ציי רכב ונכסים בעלי ערך. מוצריה מותקנים ביותר מ-1.5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , רכב אוטונומי