יונדאי נכנסה כשותפה בחברת אוטוטוקס מכפר נטר

3 יולי, 2018

ההשקעה הופכת את יונדאי לשותף OEM אסטרטגי של חברת אוטוטוקס, הנחשבת לחלוצת תחום שבבי התקשורת הממונעים מסוג V2X. אוטוטוקס עובדת בשיתוף פעולה גם עם דנסו, בוש וסמסונג

AUTOTALKS

חברת יונדאי העולמית (Hyundai Motor Company) השקיעה כמה מיליוני דולרים בחברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, הנחשבת לחלוצת תחום שבבי תקשורת בין רכב לבין כלי רכב אחרים ותשתיות הדרך (V2X Vehicle to Everything). ההשקעה הופכת את יונדאי לשותף OEM אסטרטגי של חברת אוטוטוקס. קודם להשקעה הנוכחית של יונדאי, השלימה אוטוטוקס ארבעה סבבי גיוס בהיקף כולל של כ-80 מיליון דולר. אוטוטוקס מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

החברה נוסדה בשנת 2008, והיתה החברה הראשונה בתעשייה שפיתחה שבבי V2X, המיועדים לצמצם את תאונות הדרכים. הטכנולוגיית התקשורת הזאת תיפרס באופן מאסיבי בשנים הקרובות, ומספקת רובד משלים למידע המגיע מחיישנים אחרים. שכן במקרים רבים אין לנהג קו ראיה (non-line-of-sight) עם האובייקט, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, החיישנים לא מספקים מידע על הנעשה בדרך. תקשורת בין כלי-רכב, למשל, מאפשרת לרכב להודיע למכוניות אחרות שהוא מתקרב לצומת, למרות שהן לא יכולות לראות אותו.

שיתוף פעולה עם STMicroelectronics

ערכת שבבי CRATON של אוטוטוקס מבוססת על פרוטוקול התקשורת DSRC – Dedicated Short Range Communications ומאפשרת למכוניות להעביר ביניהם באמצעות תקשורת אלחוטית נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, ולספק לנהגים התרעה על סכנת התנגשות.

בתחילת השנה היא הציגה את הדור השני של פתרון ה-V2X DSRC שלה, שהוא הראשון מסוגו המוכן לייצור המוני. הפתרון כולל את מערך השבבים CRATON2 של אוטוטוקס ואת פלטפורמת הטלמטיקה Telemaco של STMicroelectronics, אשר תייצר את השבבים במעבר לייצור המוני.

החברה מסרה שהיא עובדת כיום עם ספקי Tier1 מובילים בענף הרכב (חברות המייצרות מכלולים ותת-מערכות ליצרניות המותג), כדי לפתח פלטפורמות על בסיס מערך השבבים שלה. בין היתר, הפתרון של אוטוטוקס נבחר על-ידי ענקית מערכות הרכב היפנית DENSO.אוטוטוקס מקיימת שיתוף פעולה עם Bosch בתחום מניעת תאונות אופנועים, שיתוף פעולה עם סמסונג בתחום הקישוריות לכלי-רכב אוטונומיים, ועוד.

מנכ"ל אוטוטוקס, חגי זיס, אמר שההשקעה הישירה של יונדאי אינה רק הבעת אמון בחברה, אלא גם מעידה על הצמיחה בשוק ה-V2X. ההשקעה הזאת תסייע לממש את מפת הדרכים הטכנולוגית של אוטוטוקס ולתמוך בלקוחות ובשותפים שלנו בעולם. ההשקעה גם תסייע לנו לגייס מהנדסים נוספים". בין המשקיעים הנוספים באוטוטוקס: קרן ההשקעות Mirai Creation שהמשקיעה הגדולה ביותר בה היא טויוטה; Samsung Catalyst Fund (SCF), Magma, Gemini Israel Fund, Mitsui Global Investment, Amiti Fund, Liberty Israel Venture Fund השייכת ל-Liberty Media ודלק מוטורס, וכן Fraser McCombs Ventures ו-Vintage Investment Partners.

לכתבות נוספות על אוטוטוקס: Autotalks

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי