ארגון נכי צבא ארצות הברית ירכוש את גלגלי סופטוויל

4 יולי, 2018

החברה הישראלית פיתחה גלגל חכם הכולל בולם זעזועים מובנה ומתאים את תגובותיו לתנאי הדרך, ובכך מפחית את תנודות הנסיעה וחוסך באנרגיה. היעדים הבאים: שוק האופניים ושוק הרכב

ארגון נכי צבא ארצות הברית חתם על עסקה להזמנת גלגלים לכיסאות גלגלים מחברת הסטארטאפ הישראלית סופטוויל (Softwheel). סופטוויל פיתחה גלגל חכם הכולל בחלקו הפנימי בולם זעזועים, וכתואה מכך מספק חוויה טובה יותר למשתמש ומאפשר לבעל כיסא הגלגלים לרדת מדרגות בצורה נוחה וקלה יותר ורכיבה נוחה בדרכים משובשות בתוואי שטח שונים כמו עפר, דשא, חצץ, ומהמורות דרך שונות.

על פי ההסכם, סופטוויל תספק בשלב הראשון כ-2,000 גלגלים עבור כיסאות גלגלים תמורת כ-4.5 מילון דולר. כל מי ששירת בכוחות הביטחון של ארצות הברית ויושב על כיסא גלגלים יהיה זכאי לקבל את גלגלי סופטוויל לפי הזמנה אישית. הגלגלים מותאמים למשקל המשתמש על מנת ששיכוך הזעזועים יהיה אפקטיבי ביותר וישפר את חווית הנסיעה. כל גלגל שוקל 1.8 קילו ומחירו נע בין 2,200 ל- 2,500 דולר בהתאם לדגם הדרוש.

להמציא את הגלגל מחדש

סופטוויל פיתחה גלגל חכם הכולל 3 זרועות של בולמי זעזועים במקום החישורים המסורתיים בגלגל ומנגנון נעילה שננעל ונפתח בהתאם לתנאי הדרך. המערכת הינה אדפטיבית וסימטרית ומתאימה את עצמה לתנאי הדרך. כלומר, כאשר הגלגל נתקל במכשול כלשהו כגון מהמורה או מדרגה המערכת הופכת להיות גמישה וסופגת את האנרגיה, וכאשר הדרך ישרה וללא מכשול הגלגל נותר קשיח ומאפשר נסיעה רציפה במהירות גבוהה. כמו כן, המערכת כוללת חיישנים אשר אוספים מידע על הנסיעה ומאפשרים לחשב את כמות האנרגיה הנדרשת בהגעה מנקודה לנקודה. על פי החברה, לטכנולוגיה הזו מספר יתרונות ובהם חיסכון משמעותי במשקל ובאנרגיה, הפחתת עלויות הייצור והתחזוקה של כלי הרכב ושיפור ניכר בבטיחות הנסיעה.

SoftWheel הוקמה ב-2011 על ידי גילי וולף והיא בוגרת חממת RAD. עד כה גייסה החברה 15 מיליון דולר. בין בעלי המניות החברה ניתן למצוא את הפניקס בית השקעות, קבוצת רד בינת, ארי ראב"ד, גיל אגמון, וקבוצת אלייד. מטה החברה ומרכז הפיתוח שלה ממוקמים במתחם רמת החייל בתל אביב, ולחברה כיום למעלה מ-300 סניפי הפצה במעל מ-50 מדינות. סופטוויל מעסיקה כמה עשרות עובדים ויש לה שני פסי ייצור בישראל ועוד שני פסי ייצור בארצות הברית ובאירופה.

מתכננת כניסה לתחום האופניים והתחבורה השיתופיים

הטכנולוגיה של סופטוויל מיושמת כיום בעיקר בשוק כסאות הגלגלים. שילוב טכנולוגיית הבלימה של סופטוויל בכסאות גלגלים הופכת את הנסיעה לחלקה יותר ומסייעת להפחית באופן משמעותי את רמות הוויברציות והתנודות שחווה המשתמש בכסא הגלגלים במהלך ההתניידות, אשר עשויות להשפיע באופן שלילי על בריאותו של המשתמש ולגרום לכאבי שרירים וגב.

בשנה שעברה חתמה סופטוויל על הסכם אסטרטגי עם חברת הענק האמריקנית NUMOTION, שבמסגרתו תהפוך NUMOTION למפיצה הבלעדית שלמוצרי סופטוויל בארצות הברית ותשווק את מוצריה בחנויות האונליין של החברה. החברה חתמה על הסכם הפצה דומה עם חברת Permobile, שתפיץ את מוצרי החברה בקנדה. למעשה, מוצר הדגל של החברה, המיועד לכסאות גלגלים, נמכר בלמעלה מ-200 נקודות ברחבי העולם ולחברה יש הסכמים עם שלוש מחמש יצרניות כסאות הגלגלים הגדולות בעולם.

ואולם, את טכנולוגיית הבלימה של סופטוויל ניתן למעשה ליישם בכל רכב גלגלי והיעד המרכזי של החברה כעת הוא להיכנס לתחום האופניים והתחבורה השיתופית בערים שונות בעולם ותעשיית כלי הרכב.

בשנה שעברה החלה החברה להוביל פעילות משמעותית בתחום התחבורה השיתופית, עם פרויקטים במדריד, מילאנו, ניו יורק ולוס אנג'לס. אחד היתרונות של גלגלי סופטוויל עבור אופניים היא העובדה כי הם אינם זקוקים לניפוחם באוויר ולכן פותרים את בעיית התקרים ומפחיתים משמעותית את עלות תפעול מערך אופניים עירוניים. על פי החברה, שילוב הגלגלים באופניים חשמליים מאפשר חיסכון של 16.5% באנרגיה הדרושה להנעה.

בשלב הבא מתכוונת החברה ליישם את הטכנולוגיה שלה גם בשוק הרכב, ובחברה מציינים כי הטכנולוגיה שלה נבדקת בימים אלה על ידי מספר יצרניות רכב בינלאומיות במטרה לשלבה בענף הרכב העולמי.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חברות סטראט-אפ