סיקלו הוציאה לשוק כלי פנימי לתכנון רשתות אלחוטיות

8 יולי, 2018

יצרנית המקמ"שים המילימטריים מפתח תקווה מספקת תשתיות אלחוטיות לתקשורת מהירה. "התחלנו לספק ללקוחות את המערכות הראשונות של 10Gbps, וזהו כבר קנה מידה של סיב אופטי"

בתמונה למעלה: המנכ"ל אייל אסא (משמאל) ומנהל שיווק מוצרים ופתרונות דני בן שמחון

חברת סיקלו (Siklu) מפתח תקווה השיקה כלי תכנון של רשתות גלים מילימטריים, המאפשר לחשב היכן בדיוק ובאיזה מרחקים יש להתקין את המשדרים והמקלטים כדי לפרוס רשת תקשורת מהירה. המוצר החדש,  בשם SmartHaul Wireless Network Design Engine – WiNDE, מאפשר לתכנן רשתות תקשורת אלחוטיות המספקות קצב תקשורת של עד 10Gbps במתכונת של נקודה לנקודה (PtP) וקצב תקשורת של עד 2Gbps במתכונת של נקודה למספר נקודות (PtMP).

סיליקון, אנטנה ומחיר נמוך

בראיון ל-Techtime סיפר מנכ"ל החברה, אייל אסא, שכלי התכנון האוטומטי החדש שימש במשך שנים רבות ככלי פנימי שפותח בחברה לאורך זמן רב, וכעת החברה מעמידה אותו הלקוח הסופי או האינטגרטור של הרשת. חברת סיקלו הוקמה לפני כ-10 שנים על-ידי יוצאי יחידה טכנולוגית של צה"ל במטרה לנצל טכנולוגיות מתחום הגלים המילימטריים ליישומי תקשורת. כיום החברה מעסיקה כ-85 עובדים כאשר המודל העסקי שלה התבסס על בניית אלטרנטיבה זולה למערכות שבעבר עלו 20-40 אלף דור למקמ"ש. ליבת הטכנולוגיה שלה מבוססת על שבב סיליקון גרמניום עצמי, מודם, ואנטנות ייחודיות פרי פיתוח עצמי.

מוצרי התקשורת של החברה פועלים בשתי קבוצות תדר שונות: פס E-band בתדרי 81GHz-86GHz, 71GHz-76GHz ו-92GHz-95GHz, ומכשירים הפועלים בפס ופס V-ban בתדרי 57GHz-66GHz. כאשר פס תדרי ה-E מיועד לשידור וקליטה לטווח רחוק של עד מספר קילומטרים, ופס תדרי ה-V מיועד לטווח קצר של כמה מאות מטרים. הסיבה לכך נעוצה שבתדר המרכזי של V, שהוא 60GHz, קיימת תהודה עם אטומי החמצן באטמוספירה הגורמת לבליעה חזקה מאוד של עוצמת השידור. "בימים האחרונים התחלנו לספק ללקוחות את המערכות הראשונות של 10Gbps, וזהו כבר קנה מידה של סיב אופטי".

תכנון רשת אלחוטית באמצעות בשם SmartHaul של חברת Siklu
תכנון רשת אלחוטית באמצעות בשם SmartHaul של חברת Siklu

אסא: "הפכנו את הניחות הגבוה של התדר הזה מבעיה ליתרון: הוא מאפשר לנו לבצע התקנות צפופות מאוד ולרכז כמות גדולה של משדרים ומקלטים. בתדרים האלה רוחב האלומה מאוד צר, כמעט כמו קרן לייזר ולכן גם אין צורך בשימוש באנטנות גדולות בהשוואה לפס תדרי ה-E. לפס התדרים הזה יש יתרון נוסף: הוא חופשי מרישוי. זאת בהשוואה לפס תדרי E, הדורש רישוי, אולם בתנאים מקילים בהשוואה לתדרי התקשורת האחרים".

שיתוף פעולה עם Webpass שבבעלות גוגל

חברת סיקלו נחשבת לאחת המחלוצות העולמיות בתחום מערכות התקשורת המילימטריות לתאים אורבניים. המוצרים של החברה מיוצרים בישראל, בעיקר בחברת פלקס, ועד היום החברה סיפקה יותר מ-60,000 מקמ"שים ללקוחותיה בעולם. בין השאר, היא אחת מהספקיות החשובות של חברת Webpass האמריקאית, אשר נרכשה על-ידי Google Fiber לפני כשנתיים. ווב-פאס הוקמה בשנת 2006 ומספקת שירותי אינטרנט מהיר במרכזים אורבניים בארצות הברית באמצעות שילוב של סיבים אופטיים תת-קרקעיים ורשת עלית של מקמ"שים אלחוטיים, שהיא פורסת ברחבי העיר.

מנהל שיווק מוצרים ופתרונות בחברה, דני בן שמחון, הסביר שהכלי החדש מספק מענה לבעיה מרכזית בתחום תשתיות התקשורת המילמטריות: "גלים מילימטריים דורשים שיהיה קו ראייה בין המשדרים לבין המקלטים, והדבר דורש תכנון זהיר ואופטימלי הלוקח בחשבון את המימדים הפיסיים של הרחוב. הכלי כולל מחשבון יעילות (Link Budget Calculator) הלוקח בחשבון פרמטרים רבים כמו למשל הפרעות מזג אוויר וגשם, ומבצע הערכה של רמת זמינות התקשורת בטווחים שונים, ומרכיב את רשימת החומרים של מוצרי סיקלו הנותנים פתרון למימוש הרשת המתוכננת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת , תקשורת אלחוטית