ארבה רובוטיקס השלימה גיוס של 10 מיליון דולר

11 יולי, 2018

החברה מפתחת מכ"ם ברזולוציה גבוהה המספק לכלי-רכב אוטונומיים מיפוי סביבתי בארבעה מימדים. החברה מתכוונת לפתוח משרד ומערך ייצור בסין. עד היום גייסה 23 מיליון דולר

חברת ארבה רובוטיקס (Arbe Robotics), המפתחת מכ"ם ברזולוציה גבוהה לכלי-רכב אוטונומיים ברמה 4 ו-5, הודיעה היום על השלמת גיוס הון נוסף בהיקף של 10 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן ההון-סיכון האירופית Capital Partners 360, המתמקדת בהשקעות בתעשיית הרכב, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים של החברה. בקרן ההשקעות ציינו כי הם רואים פוטנציאל עצום בפתרון המתקדם שמציעה ארבה רובוטיקס. השקעה זו מביאה את סך הגיוסים של ארבה רובוטיקס ל- 23 מיליון דולר.

חברת Arbe Robotics נוסדה בנובמבר 2015 על ידי קובי מרנקו, ד"ר נועם ארקינד ועוז פיקסמן. משרדיה הראשיים של החברה ממוקמים בתל אביב. החבר מפעילה מרכזי פיתוח עסקי ושירות לקוחות בסין ובארצות הברית. הבחרה מסרה שההשקעה תזרז את פיתוח הדור הבא של מכ"ם ההדמייה עבור תעשיית הרכב האוטונומי. כמו כן, הגיוס ישמש בנוסף גם להרחבת הפעילות מול לקוחות פוטנציאליים בארצות הברית ולפתיחת משרד בבייג'ינג על מנת לספק תמיכה ויצור מקומיים עבור השוק הסיני.

יציאה משוק הרחפנים וכניסה לשוק הרכב

בתחילת דרכה התמקדה ארבה רובוטיקס, שנוסדה בסוף 2015, בתחום הרחפנים ופיתחה מכ"ם מבוסס גלי רדיו שנועד למנוע התנגשות אווירית בין רחפנים. ואולם, החברה החליטה בשנה שעברה לעבור לתחום בעל פוטנציאל צמיחה גדול הרבה יותר – עולם הרכב האוטונומי, והתאימה את המוצר שלה כדי להתאימו לתעשיית הרכב ולרגולציה הנדרשת.

בתחום הרכב האוטונומי ישנם שלושה סוגים של חיישנים – מצלמות, LiDAR מבוסס לייזר ומכ"ם. חיישנים אלה נועדו לספק לרכב האוטונומי מיפוי תלת-מימדית רציפה של הסביבה החיצונית ולאפשר לו לנווט בכביש ולהימנע מתאונות. קימות שתי גישות עיקריות באשר לשילוב אמצעי חישה ברכב האוטונומי. הראשונה גורסת שצריך להשתמש בכל שלושת סוגי החיישנים, והשנייה מבוססת על ההנחה שדי בשילוב של מכ"ם ומצלמות. בשתיהן המכ"ם הוא מרכיב מרכזי.

רזולוציה גבוהה פי 10

היתרון המרכזי של מכ"ם על פני מצלמות ו-LiDAR הוא יכולתו לזהות את המרחק של האובייקטים בכל מזג אוויר ובתנאי תאורה ירודים. בניגוד לשתי הטכנולוגיות האחרות, המכ"ם גם אינו חשוף לסנוור מאור אשר עשוי לשבש את זיהוי האובייקטים. כמו כן, מכ"ם מספק תמונה בארבעה מימדים – כלומר, מלבד המיקום של האובייקט במרחב המכ"ם גם מאפשר לחשב את המהירות של האובייקט, וזאת על סמך הזמן שלקח לגל לחזור וצורתו.

עם זאת, חסרונותיו המשמעותיים של המכ"ם הוא הרזולוציה הנמוכה שלו והתראות השווא הרבות שהוא מספק. לפי ארבה רובוטיקס, המכ"ם שהיא פיתחה הינו הראשון בעולם הנותן מענה לשתי הבעיות הללו – הוא מספק רזולוציה גבוהה ובאמצעות האלגוריתמים של החברה, ומספר התראות השווא יורד למינימום.

מערכת מכ"ם שלמה בשבב

להערכת ארבה רובוטיקס, הרזולוציה של המכ"ם שלה גבוהה פי 10 מכל מכ"ם אחר הקיים היום בשוק ושקולה בטיבה לרזולוציה של חיישני LiDAR. בנוסף, המכ"ם של החברה מגיע לטווח של עד 300 מטר, בהשוואה לטווח של עד 100 מטר המאפיין את חיישני ה-LiDAR המובילים היום בשוק. החברה מסרה שהיא יודעת לייצר את המכ"ם במחיר מאוד אטרקטיבי של כמחצית מהמחיר המשוער של ה-LiDAR העתידי.

כעת, מפתחת החברה את גרסת הביטא של המוצר וכבר מקיימת שיתופי פעולה עם יצרניות רכב בעולם. קובי מרנקו, מנכ"ל החברה, טוען כי מדובר במהפכה טכנולוגית של ממש בשוק המכ"ם לרכב. "גיוס הון נוסף זה מאפשר לנו לקדם באופן משמעותי את המחקר והפיתוח שלנו ולפתח שבבי מכ"ם נוספים עוד השנה, בכללם מערכת מכ"ם שלמה על שבב (System on Chip)".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , מכ"ם , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: ארבה רובוטיקס