כנס הננו טכנולוגיה הישראלי מקדיש יום ייעודי לתעשיית ההייטק

15 יולי, 2018

חיים רוסו: "לקחנו על עצמנו לחזק את הפן התעשייתי של הננוטכנולוגיה. ועדת ההיגוי כוללת נציגים מאלביט, רפאל, אורבוטק ואפלייד מטיריאלס. בנינו תשעה מושבים המוקדשים להצגת היישומים התעשייתיים של ננוטכנולוגיה"

Haim Russo Israel Optronics Associationd

כנס הננוטכנולוגיה המרכזי בישראל, שעד היום התקיים בעיקר במתכונת אקדמית, מגוון את פניו ומחפש את התעשייה. הכנס NANO.IL.2018 יתקיים השנה ב-10 באוקטובר בבנייני האומה בירושלים, אולם בניגוד לשנים קודמות, הפעם הוא ייפתח ביום הדרכה מקדים שיתקיים ב-9 לאוקטובר. יום ההדרכה הזה מיועד לתעשיות והוחלט לקיים אותו במטרה להאיץ את השימוש בננוטכנולוגיה בתעשייה הישראלית.

התעשייה נכנסת לתמונה

למעשה, נציגי התעשייה בנו מיני-כנס בשם Tutorials Day Information שנועד להציג את התחום בפני התעשייה. חיים רוסו, לשעבר מנכ"ל אל-אופ וסגן נשיא באלביט מערכות (בתמונה למעלה), סיפר ל-Techtime שעד היום התקיים הכנס במתכונת אקדמית המנותקת מהתעשייה. רוסו: "הקמנו ועדת היגוי מן התעשייה ולקחנו על עצמנו את המשימה לחזק את הפן התעשייתי של הננוטכנולוגיה. בוועדה נציגים מהתעשיות הגדולות: אלביט, רפאל, אורבוטק, אפלייד מטיריאלס ועוד. בנינו תשעה מושבים המוקדשים להסברת הננוטכנולוגיה והצגת היישומים התעשייתיים.

"המטרה שלנו היא להביא לפחות 300 אנשי תעשייה אל הארוע. עבורם בנינו יום של הדרכות למהנדסים בתעשייה, שהם המשתמשים הפוטנציאליים של ננוטכנולוגיה. הם גם יכולים להירשם לטוטוריאלס בנפרד, בלא צורך להשתתף בכנס המדעי. יום העיון לתעשייה ייפתח בהרצאת מבוא של פרופ' אורי סיוון מהטכניון שיציג את הערונות הפיסיקליים הבסיסיים העומדים מאחורי מבנים זעירים, כיצד ניתן לייצר אותם, לשכפל אותם ולהשתמש בהם בתהליכי ייצור תעשייתיים.

מעבדת הננוטכנולוגיה של מרכז שאול למערכות ננומטריות באוניברסיטת תל-אביב
מעבדת הננוטכנולוגיה של מרכז שאול למערכות ננומטריות באוניברסיטת תל-אביב

דיקן הפקולטה להנדסה בשנקר, פרופ' שמואל קניג, יציג טכנולוגיות יישומיות הכוללות שילוב ננו-חלקיקים בחומרים פולימריים, התכונות המיוחדות המתקבלות וטכניקות הייצור והעיבוד. חיים רוסו ידבר על הדרכים לגשר על הנתק בין האקדמיה לתעשייה, ורפי קוריאט, מראשי איגוד הננו הישראלי, יביא דוגמאות ליזמות תעשייתית בתחומי הננוטכנולוגיה. נושאים נוספים שיועלו ביום העיון כוללים: ננו פוטוניקה (על-ידי פרופ' גבי סרוסי), ננו מכניקה (על-ידי ד"ר שלומית זמיר), ננו אלקטרוניקה (על-ידי פרופ' יוסי רוזנווקס) וסוגיות בטיחות ורגולציה (על-ידי פרופ' משה אורון).

למידע נוסף ורישום: Tutorials Day Information

לתוכנית הכנס המלאה: NANO.IL.2018

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , חדשות

פורסם בתגיות: ננוטכנולוגיה