Essence מקימה מרכז IoT במפעל flex באופקים

16 יולי, 2018

חברת אסנס מספקת מערכות בית חכם ומערכות אבטחה לחברות המותג המשווקות אותו. היא מעסיקה כ-300 עובדים בהרצליה. קו הייצור של אסנס מעסיק כ-650 עובדים במפעל של פלקס באופקים, בהם כ-100 בעלי מוגבלויות

חברת אסנס מהרצליה (essence) הודיעה שהיא תקים מעבדת הדגמה וחדשנות בתחום ה-IoT במפעל של חברת flex באופקים. המרכז החדש מיועד לבצע הדמה ללקוחות ובדיקת רעיונות חדשים בתחום. חברת אסנס הנמצאת בבעלות ד"ר חיים אמיר פועלת מהרצליה שבה היא מפתחת מוצרים לבית החכם, מערכות אבטחה ומוצרים עבור שוק הבריאות הדיגיטלי. המוצרים נמכרים לחברות מותג המשווקות אותם בעולם תחת הלוגו שלהן. החברה מעסיקה כ-300 עובדים. רוב הייצור (כ-90%) מתבצע במפעל הייצור של פלקס באופקים, המעסיק כיום כ-650 עובדים בקווי ייצור יעודיים עבור אסנס (בתמונה למעלה), ובהם כ-100 בעלי מוגבלויות.

בטקס הנחת אבן הפינה של מרכז ה-IoT, אמר אלי אמיר ששיתוף הפעולה עם flex  נמשך כבר יותר מעשור. ״יכולנו להגדיל את ריווחי החברה ולהעביר קווי ייצור לסין או למדינות זולות יותר, אבל בחרנו לתרום את חלקנו לפיתוח הנגב והדרום״. לדבריו, מרכז ה-IoT ומעבדת החדשנות יספקו למבקרים חוויית וידאו ואודיו אינטראקטיבית ותמחיש כיצד ניתן להשתמש במוצרי החברה בחיי היומיום. בטקס הנחת אבן הפינה השתתפו שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, ראש עיריית אופקים איציק דנינו, ומנהלים בכירים מחברת flex, בהם: מנהל flex אירופה גלעד דמרי, מנהל קבוצת מפעלי flex גיל טל, מנהל פיתוח עסקי בחברה רפי חדד, ומנהל המפעל באופקים אביחי רמות.

מערכת האבטחה הביתית EverGuard של אסנס
מערכת האבטחה הביתית EverGuard של אסנס

החברה הוקמה בשנת 1994 על-ידי היו"ר והמנכ"ל ד"ר חיים אמיר ועל-ידי מנהלת האסטרטגיה של החברה (שהיא גם אשתו), רבקה אמיר. לפני-כן הוא מילא תפקידי פיתוח הנדסי בחברות HP, דיג'יטל ו-IBM. דוגמאות למוצרים שהחברה מפתחת: מערכת WeR@Home של אסנס היא מכלול של חיישנים ואפליקציה המנטרים פרמטרים רבים בתוך הבית ועוקבים אחריו. היא משמשת בעיקר ליישומי ניהול הבית החכם, יישומי אבטחה פרטיים ויישומי אבטחה באמצעות נותני שירותים. אסנס נחשבת לספקית פתרונות בית חכם  הראשונה בישראל שנבחרה על-ידי גוגל להשתתף בפרוייקט גוגל אסיסטנט. התוצאה: אפשרות לשלוט ביישומי הבית החכם באמצעות פקודות קוליות.

מערכת Care@Home מהווה מעין כפתור מצוקה חכם המאפשר להזעיק עזרה לבית קשישים במקרה של מצב חירום. המערכת כוללת יכולת זיהוי קולית המזהה ביטויים של מצוקה (Voice Panic Detector), זיהוי נפילות באמצעות חיישן הנישא על גוף הקשיש, תקשורת קולית דו-כיווני ועוד. מערכת EverGuard מקשרת בין חיישנים שונים בתוך הבית באמצעות לוח בקרה אינטואיטיבי ושירות בענן. היא מספקת התראות בפני פריצות במתבצעות ביחד עם תקשורת וצילום של הנכס בזמן אמת, כדי להבטיח תגובה מתאימה. להערכת החברה, היא מסרה עד היום כ-20 מיליון אבזרים ללקוחות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אבטחה , חדשות , ענן