מאנטיס ויז'ן מפתח תקווה גייסה 55 מיליון דולר

16 יולי, 2018

החברה פיתחה חיישן תלת מימד המבוסס על טכנולוגיית אור מובנה (Structured Light) המאפשר לבצע צילום עומק גם בחשיכה, באמצעות הקרנת אור אינפא אדום. מקימה חברה בת בסין ונערכת לגיוס עובדים

חברת מאנטיס ויז'ן (Mantis Vision) מפתח-תקווה השלימה גיוס הון בהיקף של 55 מיליון דולר שהובל על-ידי קרן סמסונג קטליסט (Samsung Catalyst Fund), שהובילה את סבב הגיוס הקודם של החברה, וחברת לואנמאי קואנטום (Co Luenmai Quantum) הסינית. סך ההשקעות בחברה, כולל הגיוס הנוכחי, עומד על 83 מיליון דולר. במקביל להשלמת הגיוס, הכריזו לואנמאי קואנטום ומאנטיס ויז'ן על הקמת החברה המשותפת Mantis Vision Technologies שתתמקד בחדירה לשוק הסיני. החברה ממוקמת בשנגחאי, עם משרדים בבייג'ינג ושנזן.

חברת מאנטיס ויז'ן פיתחה טכנולוגיית צילום וחישה בתלת-מימד (3D) המתאימה לשימוש במגוון יישומים, החל מסמארטפונים, עבור לאולפנים מקצועיים וכלה בסורקי תלת-מימד תעשייתיים. בחודש שעבר החליטה שיאומי (Xiaomi) הסינית להטמיע את מצלמת התלת-מימד של מאנטיס בסמארטפון הדגל השלה, Mi8, שיהיה מכשיר האנדרואיד הראשון המאפשר יישומי תלת-מימד אמיתי.

חברת מאנטיס ויז'ן הוקמה בשנת 2005 ומעסיקה כיום כ-160 עובדים במרכזי פעילות בישראל, בארה"ב, בסלובקיה ובסין. בשנת 2014 היא גייסה 12.5 מיליון דולר בהובלת קואלקום וחברת פלקס (flex). טכנולוגיית צילום התלת-מימד שלה מבוססת על העיקרון של אור מובנה (Structured Light): כאשר מקרינים פס אור על משטח עקום, פס האור נראה עקום. מדידת העקמומיות הזו מספקת מידע על עקמומיות המשטח שעליו הוטל.

המצלמה של מאנטיס ויז'ן בסמארטפון הדגל של שיאומי, Mi8
המצלמה של מאנטיס ויז'ן בסמארטפון הדגל של שיאומי, Mi8

החברה פיתחה תבנית אור מיוחדת ואלגוריתם המאפשרים לפענח את העיוותים בתבנית ולתרגם אותם לנקודות עומק. בנוסף, היא מבצעת את ההקרנה תוך שימוש גם בפלאש של המצלמה וגם במקור תאורת אינפרא אדום, המאפשר לבצע מדידות עומק בחשיכה. התוצאה היא מצלמת תלת-מימד בעובי של כ-4 מ"מ, אשר מייצרת עד 120,000 נקודות עומק (תלוי בסוג החיישן), המאפשרים לבנות מודל תלת מימדי של האובייקט הנבדק.

הטכנולוגיה של החברה מוגנת בפטנט ושימשה בין בפרוייקט טנגו של גוגל לפיתוח טאבלט תלת מימדי. להערכת החברה, הטכנולוגיה שלה מספקת רמת דיוק גבוהה פי 10 מרמת הדיוק של הטכנולוגיות המתחרות הקיימות היום בשוק. הגיוס הנוכחי ישמש גם למימון הכפלת מצבת העובדים עד סוף שנת 2020. כיום החברה מחפשת מומחים בתחומי המכירות והפיתוח העסקי, ארכיטקטורה וניהול תכניות הנדסיות בתחומי החומרה, הטמעת מערכות ותוכנות, הנדסת מו"פ בתחום אלגוריתמים, ראייה ממוחשבת ולמידה עמוקה, אופטיקה מתקדמת, מהנדסי מצלמות לטלפונים חכמים ומפתחי אפליקציות תלת-מימד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , גיוסי הון , השקעות והון סיכון , חברות סטראט-אפ , חדשות

פורסם בתגיות: חיישן , סמארטפון , תלת-מימד