טקטרוניקס הכריזה בישראל על משפחת האוסילוסקופים Series 6

17 יולי, 2018

שפע הכרזות ליווה את הכנס השנתי לחדשנות בתחום המדידות של איסטרוניקס וטקטרוניקס. ההכרזה החשובה ביותר היתה של משפחת האוסילוסקופים החדשה 6 Series MSO, המרחיבה את דרגת הביניים לרוחב פס של 8GHz

חברת טקטרוניקס (Tektronix) הכריזה בישראל על משפחת הסקופים החדשה 6 Series MSO (בתמונה למעלה), במסגרת הכנס השנתי לחדשנות בתחום המדידות שקיימה השבוע במלון דניאל בהרצליה, ביחד עם חברת איסטרוניקס (Eastronics) המייצגת את טקטרוניקס בישראל. בכנס השתתפו מאות לקוחות מתעשיית ההייטק והתעשיות הבטחוניות והצבא. המשפחה החדשה כוללת מספר גדול מהחידושים ששולבו במשפחת 5 Series MSO, דוגמת מסך מגע קיבולי בגודל 15.6 אינטש, ממיר ADC 12 סיביות המספר רזולוציה אנכית של עד 16 סיביות, כניסות FlexChannel, מערכת ההפעלה חלונות 10 ועוד.

פתרון תפור לתעשיות הביטחון והרכב

מנהל הפיתוח העסקי של טקטרוניקס בישראל, אריאל פיידרוב, הסביר שהמכשיר החדש מספק מענה לדרישות החדשות של תעשיות הרכב והביטחון. "תעשיית הרכב התבססה בעבר על תקני תקשורת איטיים כמו CAN, I2C ו-SPI. כיום היא זקוקה לרוחב סרט גדול יותר בעקבות ריבוי המידע המגיע מהחיישנים לצורך הפעלת מערכות הבטיחות (ADAS), והיא מאמצת תקנים טוריים מהירים כמו איתרנט ו-MIPI ושימוש בזיכרונות DDR3 מהירים.

"האוסילוסקופ החדש יכול לענות על כל הצרכים החדשים של תעשיית הרכב: תכנון כרטיסים הכוללים תקשורת טורית מהירה, מעגלים אנלוגיים צפופים מעגלי הספק ויכולת בדיקה של זיכרונות DDR3. זוהי מטלה שניתן כעת לבצע במכשיר אחד, במקום בשני אוסילוסקופים נפרדים כפי שהיה עד ההכרזה היום. בנוסף, הורדנו את רצפת הרעשה ב-75% בהשוואה למשפחת 5 Series MSO, ולהערכתי כיום זהו האוסילוסקופ השקט ביותר בתעשייה".

מימין לשמאל בכיוון השעון: דודו חסקי, אריאל פיידרוב ומשתתפים בכנס הצב"ד של איסטרוניקס וטקטרוניקס
משמאל לימין בכיוון השעון: דודו חסקי, אריאל פיידרוב ומשתתפים בכנס הצב"ד של איסטרוניקס וטקטרוניקס

קצב דגימה של עד 25GS/s

המשפחה החדשה של מכשירי Mixed Signal Oscilloscope, מרחיבה את טווח הביצועים של אוסילוסקופים דרגת הביניים לרוחב פס זמין של 1GHz-8GHz וקצב דגימה של עד 25GS/s בכל אחד מארבעת הערוצים בו-זמנית. הדבר מאפשר לנתח ארבעה אותות מהירים במקביל, כמו למשל צפייה באות השעון ובשלושה ערוצי הנתונים של זיכרון DDR3. מדובר בדרישה תובענית, מכיוון שהאיפיון של זיכרון DDR3 דורש כיום רוחב פס של כ-6.7GHz. החברה שיפרה את יכולת מדידת ה-DC ברעשים נמוכים, כדי לאפשר למתכנני מערכות משובצות להתמודד עם דרישות בקרת ה-DC המדוייקות המאפיינות רכיבי ASIC ו-FPGA.

המכשיר כולל את רכיב ה-ASIC החדש TEK061, שלהערכת טקטרוניקס מפחית בכ-75% את רמת הרעש ביחס לדגמים קודמים של החברה. מנהל תחום מערכות זמן בטקטרוניקס, כריס וויט, אמר שמגמת עליית הביצועים בתחום המערכות המשובצות נמצאת בתנופה, "ואנחנו לא רואים את קיצה באופק. הלקוחות שלנו המפתחים מערכות משובצות דורשים יותר רוחב פס ויכולת למדוד אותות קטנים צאוד בסביבה רועשת".

12 הכרזות חדשות

מנהל תחום טקטרוניקס בחברת איסטרוניקס, דודו חסקי, אמר שהכנס כיסה חדשנות בתחומים רבים. בהם: מדידות זמן אמת בתדר של עד 26 גיגה הרץ ברוחב פס של עד 800 מגה הרץ, ויכולת הקלטה של עד 10 שעות באמצעות המכשיר RSA7100A. "הוכרז נתח ספקטרום נייד מבוסס USB מדגם RSA518A עד 18 גיגה הרץ, מחולל אותות שרירותי מדגם AWG5208 ל-8 ערוצים ו-16 ביטים אנכיים עבור יישומי מכ"ם וקוונטום דטה. אוסילוסקופים חדשים רב-ערוציים עד 8 ערוצים ו-2 ביטים ממשפחת MSO 5.

"בכנס הוצגה יכולת ביצוע מדידות חשמליות ואופטיות עד 53 גיגהבוד ו-PAM4 באמצעות אוסילוסקופ זמן אמת DPO77000SX והפרוב DPO7OE02, שהוא הממיר אור לחשמל הראשון ל-53 גיגהבוט PAM4 לאוסילוסקופים". במהלך הארוע הוצג לראשונה מכשיר ה-BERTScope החדש מדגם BSX320, המשמש לביצוע מדידות עמידה בדרישות של מפרטי PCIe4 ו PCIe5. חסקי: "הארוע סיכם 12 הכרזות חדשות של טקטרוניקס ב-12 החודשים אחרונים, בנושאי מדידות תחום זמן ותחום תדר, RF , אופטיקה מהירה ועוד".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , חדשות , ציוד בדיקה