צמיחה של 10% בהכנסות נובה ברבעון השני

1 אוגוסט, 2018

הכנסות החברה עמדו על 61.9 מיליון דולר. תחום הזיכרונות והשוק הסיני ממשיכים להוות את מנועי הצמיחה העיקריים של החברה, המייצרת ציוד בדיקה לתעשיית השבבים

חברת נובה (Nova) מרחובות  ממשיכה לשמור על קצב מכירות הודות להמשך הביקושים בשוק הזיכרונות והתרחבות הפעילות בתעשיית השבבים הצומחת בסין. החברה, המספקת פתרונות מדידה בתהליכי ייצור שבבים, דיווחה הבוקר (ד') על הכנסות של 61.9 מיליון דולר, מעט מתחת להכנסות השיא שנרשמו ברבעון הקודם (62.6 מיליון דולר), אך עלייה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017.

עם זאת, בשורת התחתונה נובה רשמה ירידה ברווח הנקי גם למול הרבעון הקודם וגם למול הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח הנקי (במונחי GAAP) ברבעון השני עמד 11.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-14.08 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-13.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2017.

בדומה לרבעון הקודם, כ-50% מהכנסות החברה הגיעו משוק הזיכרונות. בנובה מציינים עוד כי חמישה לקוחות גדולים, הכוללים שלושה יצרני זיכרונות ושני יצרניות Foundry, תרמו כל אחד מעל ל-10% מסך הכנסות החברה.

נשיא ומנכ"ל נובה איתן אופנהיים ציין כי התוצאות משקפות את המשך מימוש תכנית הצמיחה האסטרטגית של החברה לגיוון בסיס הלקוחות והיצע המוצרים. "תוצאות הרבעון השני מבססות את התקדמות החברה באספקת פתרונות מדידת חומרים וממדים עבור תהליכי ייצור מתקדמים של DRAM ו-NAND 3D."

למרות הנתונים החיוביים, מניית החברה, הנסחרת באופן דואלי בתל אביב ובנסד"ק, יורדת הבוקר במסחר בשיעור של 6%-7%, ככל הנראה בשל התחזית הפושרת לרבעון הבא. להערכת נובה, הכנסות החברה ברבעון הבא יעמדו על טווח שבין 58-64 מיליון דולר. שווי השוק של החברה עומד כעת על 2.7 מיליון שקל.

חברת נובה מפתחת מערכות מטרולוגיה ובקרת תהליך ייצור שבבים (Process Control), כדי לסייע ליצרני השבבים לשמור על איכות הייצור. המכונות שלה נמצאות לאורך קו הייצור, בדרך-כלל עד כמה מאות מכונות בקו. ב-2017 רשמה החברה הכנסות שיא של 222 מיליון דולר. שוק המטרולוגיה העולמי נאמד בכ-600-700 מיליון דולר ב-2017. כלומר, נובה מחזיקה בערך בכשליש מנתח השוק העולמי כולו. מתחרותיה העיקריות של נובה הן KLA-Tenchor האמריקנית, שרכשה השנה את אורבוטק הישראלית, וננומטריקס (Nano Metrics) הקנדית. שוק המטרולוגיה צפוי להמשיך ולצמוח בשנים הקרובות ולהגיע בשנת 2027 להיקף של 1.2 מיליארד דולר, כך על פי חברת המחקר Markets&Markets.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: Nova , נובה