וירוס השבית את הייצור וחיסל כ-3% ממכירות TSMC

6 אוגוסט, 2018

הווירוס שהשבית בסוף השבוע את מתקני הייצור של TSMC בטאיוואן, הגיע מתוכנת הפעלה של מכונת ייצור חדשה. הוא גרם לנזק ישיר של כרבע מיליארד דולר ולעיכוב באספקת מוצרים ללקוחות, שייסגר רק ברבעון הבא

שלושה ימים לאחר שווירוס לא מזוהה פגע בקווי הייצור של חברת TSMSC, החברה פירסמה הצהרה הראשונה המספקת חלק מהפרטים אודות המתקפה ששיבשה את פעילותה בסוף השבוע. אתמול בערב (א') היא הודיעה שביום שישי, ה-3 באוגוסט, חדר וירוס למחשבי החברה ופגע במערכות המחשבים ובציוד ייצור נמצאת בפאבים של החברה בטאיוואן. "עוצמת הפגיעה בכל מתקן ייצור (פאב) היתה שונה. חברת TSMC הצליחה לבלום את התפשטות הבעיה ומצאה לה פתרון. ביום א' חזרו לתפקוד כ-80% ממערכות הייצור שנפגעו מהווירוס, והחברה מעריכה שההתאוששות המלאה תושג ביום ב' ה-6 באוגוסט".

החברה העריכה שהארוע יגרום לעיכוב במשלוחים ללקוחות ועלויות נוספות, אשר צפויים לפגוע בכ-3% מהמכירות של הרבעון השלישי, ולהוריד בכ-1% את הרווח הגולמי של החברה. בהתחשב בעובדה שרק בחודש שעבר העריכה החברה שמכירותיה ברבעון השלישי יסתכמו בכ-8.5 מיליארד דולר, פירוש הדבר שהנזק המיידי מהארוע מסתכם בכרבע מיליארד דולר. "החברה משוכנעת שבמהלך הרבעון האחרון של השנה היא תתאושש לגמרי מהעיכוב באספקת מוצרים ללקוחות שייגרמו ברבעון השלישי. החברה מסרה שהיא דיווחה לרוב הלקוחות על הארוע, ומנסה לארגן מחדש את מועדע האספקה ביחד עם הלקוחות.

מכונת ייצור חדשה הדביקה את כל המפעלים

החלק החשוב ביותר מצוי אולי במשפט קטן המסכם את ההודעה: "התפרצות הווירוס במפעלי החברה היא תוצאה של פעולה שגויה שנעשתה במהלך התקנת התוכנה במכונת ייצור חדשה. מרגע שהמכונה הזו חוברה אל רשת המחשבים של החברה, הווירוס הופץ ברשת אל מכונות אחרות". החברה הבטיחה שהווירוס לא פגע במידע חיוני, "ומידע סודי לא נחשף". החברה הבטיחה שפיצרת ההגנה הזאת ניסגרה ושהיא מחזקת את אמצעי ההגקנה שלה, אולחם בשורה התחותנה המסר שנותר מהארוע הוא קודר: מכונת ייצור הפיצה תוכנה זדונית במערך שלם של תשתיות ייצור, המשתרע עליני מספר מפעלים במספר אתרים שונים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס