בקרמוס תייצר מכלולים אלקטרו-אופטיים עבור מדטרוניק

30 אוגוסט, 2018

בעקבות עיסקת ויז'ן-סנס מאפריל השנה, מדטרוניק מבקשת לייצר את האנדוסקופים שלה בישראל ובהיקף תעשייתי. לצורך זה מקימה בקרמוס מקיסריה תשתית ייצור נוספת ותתחיל לספק שירותי Turnkey מלאים

חברת בקרמוס טכנולוגיות (Beckermus Technologies) מקיסריה תייצר את האנדוסקופים לניתוחי מוח של ענקית הציוד הרפואי מדטרוניק (Medtronic). כך נודע ל-Techtime. ההחלטה התקבלה לאחר שמדטרוניק ביצעה תהליך בדיקה מלא של יכולות הייצור של בקרמוס, והחליטה לבצע אצלה הזמנות ייצור בסדר גודל תעשייתי. במסגרת ההיערכות של בקרמוס לתחילת העבודה, היא הקימה מחסן ייעודי עבור מדטרוניק ורכשה ציוד בדיקה חדש שיאפשר לבצע את כל הבדיקות לפני משלוח, כולל הבדיקות החשמליות. במקביל, בקרמוס מקימה מערך שרשרת אספקה אשר יאפשר לה לספק פתרון Turnkey מלא עבור הפרוייקט.

מייצור עבור סטארט-אפ, לייצור בקנה מידה תעשייתי

מנכ"ל משותף של בקרמוס, עודד בקרמוס, סיפר שמערך שרשרת האספקה שהחברה מקימה, יאפשר לה לספק שירותי Turnkey מלאים גם ללקוחות אחרים שלה, ולמעשה מרחיב את היקף שירותי הייצור שהיא מספקת. כיום, החברה נמצאת בשלבים האחרונים של תהליך קבלת אישור ספק מורשה של מדטרוניק, שבסיומו היא תתחיל בייצור המוני של האנדוסקופים. שיתוף הפעולה בין בקרמוס לבין מדטרוניק העולמית הוא תוצאה של העיסקה מחודש אפריל השנה, שבה רכשה מדטרוניק את חברת המכשור הרפואי הישראלית ויז'ן-סנס (Visionsense) תמורת כ-65 מיליון דולר.

מכונת Active Alignment החדשה בחדר הנקי של בקרמוס. נרכשה במטרה לייצר את המכלולים האופטיים של מדטרוניק
מכונת Active Alignment החדשה בחדר הנקי של בקרמוס. נרכשה במטרה לייצר את המכלולים האופטיים של מדטרוניק

ויז'ן-סנס פיתחה מצלמה תלת-מימדית זעירה המותקנת על-גבי אנדוסקופ בקוטר של 4 מילימטרים, המוחדר למוח ומספק תמונה דינמית המאפשרת לתכנן ולבצע ניתוחי מוח בדיוק רב. בניגוד לפתרונות קיימים בשוק, המספקים תמונה דו-מימדית, האנדוסקופ של ויז'ן-סנס מספק ראייה תלת-מימדית (סטריאוסקופית). הטכנולוגיה מבוססת על מבנה העין של הדבורה: המידע מגיע ממספר רב של חיישנים המוצבים בזוויות שונות, באופן המאפשר לשחזר את המבנה התלת-מימדי של האובייקט המצולם. המוצר קיבל אישור שיווק בארה"ב (FDA) ובאירופה (CE) ונמצא כיום בשימוש בבתי חולים בעולם.

בקרמוס היא יצרנית המצלמה של ויז'ן-סנס כבר מימיה הראשונים של החברה, לפני כ-10 שנים. למעשה, הבדיקה הראשונית של בקרמוס נעשתה על-ידי מדטרוניק כאשר היא התלבטה בכדאיות הרכישה של ויז'ן-סנס. בחברת בקרמוס מאמינים שאיכות הייצור שלה תרמה להשלמת העיסקה. עד היום היה מדובר בייצור של המרכיב האופטי ובכמויות קטנות בלבד. כיום מדטרוניק מעוניינת להעביר לבקרמוס את הייצור של המכלול המלא, הכולל ידית מכנית ואלקטרוניקה, ולעבור לייצור בקנה מידה גדול.

מעבר לחדר נקי ברמת ISO 5

עודד בקרמוס: "כדי לעמוד בדרישות של מדטרוניק ביצענו השקעה של כמה מאות אלפי שקלים בהקמת המחסן בלבד. בנוסף השקענו ברכש המבדקים וכעת אנחנו קולטים מנהל שרשרת אספקה שינהל את הרכש לפרוייקט, ויספק שירות דומה גם ללקוחות אחרים שלנו. בנוסף, מינינו את אלי פריד למנהל הפרוייקט. אלי הוא בעל נסיון של כ-15 שנה בניהול פרוייקטים בתחום המיקרו-אופטיקה ומומחה עולמי במכונות Active Alignment.

"מדובר בייצור מערכות אלקטרו-אופטיות מאוד מתוחכמות המתבצע בחדרים נקיים ברמת ניקיון של איזו חמש (ISO 5), שבהם יש פחות מ-832 חלקיקים בגודל של עד 1 מיקרון בכל מטר מעוקב. בעקבות הייצור למדטרוניק, העברנו את כל ההרכבה של חלקים אופטיים לרמת ISO 5".

המכלול האופטי-אלקטרוני במערכת האנדוסקופיה של ויז'ן-סנס
המכלול האופטי-אלקטרוני במערכת האנדוסקופיה של ויז'ן-סנס

בקרמוס היא חברה משפחתית המספקת שירותי קבלנות משנה בהרכבות מיקרואלקטרוניקה ומיקרו-פוטוניקה, ומנוהלת על-ידי האחים אורן ועודד בקרמוס. קו הייצור של החברה משתרע על-פני שטח של כ-1,500 מ"ר ומעסיק כ-40 עובדים. יכולת ההשמה של החברה מגיעה לרמת דיוק של 0.5 מיקרון (Die Attach), והיא מספקת שירותי ייצור של אבות טיפוס וייצור סדרתי בכמויות ביניים (עשרות עד מאות אלפים). היא גם בונה אבות טיפוס למרכזי הפיתוח הבינלאומיים הגדולים בארץ ולתעשייה הישראלית. חלק מקבלניות המשנה הגדולות מעבירות אליה כרטיסים אלקטרוניים שהן הרכיבו, כדי שהיא תוסיף להם הרכבת Chip on Board (הרכבת שבב ישירות על המעגל המודפס).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית