QualiTest ו-DeepCoding פיתחו פתרון לבדיקת האיכות של מערכות בינה מלאכותית

20 ספטמבר, 2018

שתי החברות השקיעו 11 מיליון שקל בפיתוח בפיתוח הפיתרון החדש, Test Predictor. בעיית האמינות במערכות בינה מלאכותית נעשית קריטית ככל שמתרחב השימוש במערכות לומדות

חברת QualiTest הישראלית, הנחשבת לחברת בדיקות התוכנה ואבטחת האיכות הגדולה בעולם, פיתחה ביחד עם חברת הסטארט-אפ הרמת-גנית DeepCoding, פתרון המאפשר לבצע בדיקות איכות של מערכות המבוססות על תהליכי בינה מלאכותית. שתי החברות השקיעו 11 מיליון שקל בפיתוח בפיתוח הפיתרון החדש, Test Predictor ,שאופיין, פותח ותוכנן על-ידי מומחים מתחום הנדסת הבדיקות ומתחום הבינה המלאכותית.

המבוכה של גוגל חשפה משבר טכנולוגי

לאחרונה התעשייה מתחילה להיות מודעת לבעיות איכות מורכבות הקשורות במערכות בינה מלאכותית. במקרים רבים תהליך הסקת המסקנות של מערכות בינה מלאכותית אינו שקוף לעיני המשתמשים, ומערכות לימוד עומק רבות סובלות מהטיות הנובעות ממאפייני בסיס הנתונים ששימש לאימון המערכת. הבעיה הזאת קיבלה הד ציבורי גדול מאוד כבר בשנת 2015, כאשר גוגל נאלצה לבטל זמנית קטגוריות חיפוש תמונות כמו "גורילה" ו"שיפנזים", מכיוון שהן החזירו תמונות של אנשים ממוצא אפריקאי.

בנוסף, גם מערכות בינה מלאכותית יעילות מאוד מתקשות להתמודד עם בסיס נתונים גרוע. אלה הן בעיות שקשה מאוד לאתר אותן בתהליכים סטנדרטיים. החברות מסרו כי שתי חברות Fortune 1000 מבריטניה ומארצות הברית משתמשות כיום במערכת Test Predictor בפרוייקטים גדולים, ונעזרות בסיוע צמוד של אנשי QualiTest ו-DeepCoding. סמנכ"ל ידע וחדשנות ב-QualiTest, אבירם שוטן, אמרשהשותפות עם דיפ-קודינג, "היא ראשונה מתוך אינטגרציות AI רבות שאנו צופים בחברה. שתעשיית ה-AI ממשיכה להתרחב וכך גם QualiTest מרחיבה את גבולותיה".

חברת QualiTest מפתח-תקווה נחשבת לאחת מחברות בדיקת איכות תוכנה ו-Business Assurance הגדולות בעולם. כיום היא מעסיקה כ-3,000 עובדים בישראל, ארה"ב, בריטניה והודו, מתוכם כ-1,500 בישראל. החברה מפתחת פתרונות מותאמים לתחומים תעשייתיים כמו אלקטרוניקה, טלקום, בריאות, פיננסים, ביטחון, תעשייה ועוד. חברת דיפ-קודינג פיתחה את פלטפורמת DIP, אשר בודקת את כל תשתיות ה-IT בארגון ומחלצת תובנות עיסקיות, וסיכונים טכניים העלולים לפגוע בפעילות העסקית של הארגון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות