היעד של Weebit Nano: תחילת מסחור ב-2020

28 ספטמבר, 2018

החברה, שמפתחת זיכרון חדשני מסוג ReRam, השלימה גיוס של 3 מיליון דולר וצפויה להציג עוד השנה אב-טיפוס של שבב העונה על דרישות שוק המערכות המשובצות

Weebit-Nano השלימה מספר צעדים פיננסיים לצורך השלמת פיתוח שבב הזיכרון החדשני שלה והיערכות לקראת תחילת ייצור המוני. חברת הסטארט-אפ מהוד השרון, שמפתחת זיכרון ReRam שמיועד להחליף את זיכרון הפלאש הנפוץ, הודיעה היום כי גייסה כ-3 מיליון דולר באמצעות הקצאת מניות פרטית למשקיעים נבחרים.

בחברה הכתירו את הגיוס בהצלחה וציינו כי השתתפו בו משקיעים מוסדיים חדשים "ברמה גבוהה ומתוחכמים", וזאת כדי ללמד על העניין הגובר שמגלים בתעשייה במוצר שמפתחת החברה. ב-Weebit מציינים כי הגיוס הנוכחי מקנה לה את המשאבים הפיננסיים הדרושים לה להמשיך בתוכנית הפיתוח שלה, שאמורה להוביל לתחילת מסחור בסןף שנת 2020.

המניות של Weebit, הנסחרת בבורסה האוסטרלית (ASX), נמכרו בהקצאה במחיר של 0.035 דולר, המשקף דיסקאונקט של 22% בהשוואה למחיר המנייה הממוצע בחמשת ימי המסחר האחרונים. כמו כן, בגיוס השתתפו גם חלק מחברי הדירקטוריון של החברה, אשר רכשו מניות בהיקף כולל של כ-150 אלף דולר. במקביל, הודיעה החברה על תוכנית לרכישת מניות בהיקף של מיליון דולר, שתאפשר לבעלי המניות להגדיל את היקף אחזקותיהם בחברה.

Weebit מפתחת זיכרון מסוג חדש הקרוי ReRAM (Resistive Random Access Memory), אשר משלב בין היתרונות של זיכרונות בלתי נדיפים (פלאש) ושל זיכרונות נדיפים (DRAM): בלתי נדיף, מהיר, פועל בהספק נמוך ובעל מחזור חיים ארוך. לדברי החברה, אב-הטיפוס שלה מהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש ופועל בהספק נמוך פי 1,000, ומיועד לתת מענה לצרכים העתידיים של תעשיית האלקטרוניקה לזיכרונות מהירים, חסכוניים באנרגיה ובעלי קיבולת גבוהה ליישומים מתחומי ה-IoT, בינה מלאכותית, מרכזי מידע ועוד.

שוק היעד הראשון – מערכות משובצות

Weebit Nano אינה היחידה במירוץ לפיתוח הדור הבא של הזיכרונות, ועל כן קצב פיתוח המוצר הינו בעל משמעות קריטית. "אנחנו מתקדמים בתהליך פיתוח המוצר בקצב מהיר יותר ובעלויות נמוכות יותר בהשוואה לחברות האחרות," אמר מנכ"ל Weebit בעקבות הגיוס.

מנכ"ל Weebit-Nano

לפני כחודשיים השלימה החברה פיתוח של אב-טיפוס של זיכרון ReRam במערך של 1 מגה-ביט (1Mb), כלומר מיליון תאי זיכרון עובדים על גבי פרוסת סיליקון של 40 ננומטר. אב-טיפוס זה כבר תואם את הפורמט של הזיכרונות הקיימים בשוק המשמשים בסמרפונים, מחשבים נייחים והתקני אחסון. השלב הבא בפיתוח, המתבצע בשיתוף פעולה עם חברת Letti הצרפתית, הוא למזער את השבב ל-28 ננומטר, כדי שיהיה מותאם לתחום המערכות המשובצות, שוק היעד הראשון של החברה. ב-Weebit מעריכים כי החברה תציג עוד השנה אב-טיפוס של 28 ננומטר.

בחברה כבר נערכים לשלב מסחור המוצר וחותרים כעת לחתום על שיתוף פעולה מסחרי ראשון עם שחקנית מרכזית בתעשיית הזיכרונות. במקביל, בחברה כבר החלו לחפש מפעל ייצור (Fab) שישמש לייצור ההמוני העתידי של המוצר.

"אנחנו צופים שנעבור לשלב המסחור עד סוף 2020. אנחנו כעת שוקדים על שיפור הפרמטרים הבסיסיים במטרה להביא את המוצר לרמה הדרושה לייצור. שנת 2020 תוקדש לצורך העברת הטכנולוגיה שלנו למפעל ייצור. במקביל, החברה פועלת כדי לחתום על הסכם שיתוף פעולה ראשון," הוסיף חנוך.

לכתבות נוספות ב-TechTime על החברה: https://techtime.co.il/?s=weebit

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , מערכות משובצות