ד"ר יובל דן-גור מונה למשנה למנכ"ל בחברת מוביליקום

4 אוקטובר, 2018

החברה, הנסחרת בבורסה האוסטרלית, מפתחת מערכות תקשורת אלחוטית לניהול משימות, ובשנה שעברה הקימה חטיבה עסקית נפרדת לתחום הרחפנים הצומח

ד"ר יובל דן-גור מונה למשנה למנכ"ל בחברת מוביליקום (Mobilicom), המפתחת מערכות תקשורת אלחוטית ניידות לגורמי ביטחון וצבא וגם למגזר האזרחי והמסחרי. לפני כניסתו לתפקיד במוביליקום, שימש דן-גור כסמנכ"ל מחקר ופיתוח במספר חברות ביטחוניות ואזרחיות. בתפקידו האחרון, בין 2014-2018, שימש כסמנכ"ל פיתוח מערכות בחברת  Bird Aerosystems הישראלית, המפתחת מערכות הגנה מפני טילים לכלי טיס.

חברת מוביליקום מאזור הוקמה ב-2007 והיא מפתחת ומייצרת פתרונות תקשורת אלחוטית ניידת ללקוחות מתחום הביטחון, צבא, הגנת המולדת (HLS), חילוץ והצלה, תשתיות ימיות ועוד. מערכות החברה משמשות לניהול משימות קריטיות המשלבות כוחות רבים באזורים שבהם אין תשתית התקשורת הקיימת אינה מספקת. המערכות מאפשרות תקשורת אלחוטית והעברת נתונים ומידע כמו מפות דינמיות המשלבות מציאות רבודה, וידיאו בזמן אמת ברמת HD ונתוני טלמטיקה, וזאת על מנת לשפר את ההתמצאות בשטח של כוחות הצלה, ביטחון ועזרה ראשונה, באוויר וביבשה, ולהגביר את התיאום בין הכוחות.

יובל דן-גור

החברה מייצרת בעצמה את המרכיבים הטכנולוגיים של מערכותיה, ובכלל זה מודמים דור רביעי, רשתות MESH ויישומי חומרה ותוכנה שונים. באמצע 2017 הקימה החברה חטיבה נפרדת בשם SkyHopper המתמקדת בפיתוח פתרונות תקשורת לשוק הרחפנים הצומח, בעיקר במגזרים המסחריים והתעשייתיים. ב-2017 דיווחה מוביליקום כי SkyHopper זכתה ב-7 חוזים עם יצרניות רחפנים בצרפת, דרום קוריאה וגם ישראל.

מוביליקום מדווחת על גידול עקבי בהכנסות, אך שורת הרווח שלה עדיין שלילית. במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו הכנוסתיה של החברה ב-1.2 מיליון דולר, עלייה של 75% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. ההפסד הנקי באותה תקופה הצטמצם ב-69% ל-920 אלף דולר.

במאי 2017, כמו חברות טכנולוגיה ישראליות נוספות, ביצעה מוביליקום הנפקה בבורסה של אוסטרליה (ASX). בהנפקה גייסה החברה כ-7.5 מיליון דולר אוסטרלי, וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של 20.6 מיליון דולר אוסטרלי.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , תעופה וביטחון , תקשורת אלחוטית