רפאל השלימה פיתוח גרסה קלה של "מעיל רוח"

9 אוקטובר, 2018

מערכת ההגנה האקטיבית, שהיתה משולבת עד כה בטנקים, הותאמה על ידי רפאל גם לרכבים קרביים משוריינים קלים. המערכת תותקן בתחילת 2019 בנגמ"שים מסוג "סטרייקר" של צבא ארה"ב

רפאל השלימה את הפיתוח של מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח קל". מדובר בגרסה מופחתת של מערכת "מעיל רוח" לטנקים אשר מותאמת כעת גם לנגמ"שים ולרכבים קרביים משוריינים קלים. עוד דיווחה רפאל כי המערכת תותקן ותודגם, לבקשת צבא ארצות הברית, על נגמ"ש ה'סטרייקר' האמריקני כבר בתחילת 2019.

רפאל מוסרת כי בניסויים שביצעה באחרונה יירטה המערכת החדשה כ-300 טילי נ"ט ורקטות RPG מסוגים שונים ברמת דיוק של למעלה מ-95%. סדרת הניסויים התקיימה בחודשיים האחרונים בשדה ניסויים בדרום הארץ, על גבי נגמ"ש הבראדלי, הנמצא בשימוש צבא היבשה של ארצות הברית. הניסויים התקיימו בנוכחות של כ-120 מקבלי החלטות ומומחים טכניים מארצות הברית ומדינות  מפתח בנאט"ו. כעת, לאור ההצלחה, מעוניין הצבא האמריקני להרחיב את התאמת המערכת לכלי נוסף – נגמ"ש ה"סטרייקר".

"מעיל רוח" לחיילי החי"ר

מדובר למעשה במערכת "מעיל רוח" המוכרת לטנקים, בתצורה מופחתת משקל ונפח. על פי רפאל, מערכת "מעיל רוח" עברה בשנים האחרונות הפחתה משמעותית של כ-40% במשקלה ונפחה, וזאת כדי להתאימה גם לרכבים קרביים משוריינים קטנים ובעלי משקל קל יותר מטנקים. מהלך זה בוצע באמצעות הפחתת משקלו של משגר אמצעי הנגד ושל תיבות האלקטרוניקה. גרסאות התוכנה של שתי המערכות זהות, כמו גם רכיבים משותפים רבים המביאים לקומונליות ולחיסכון ניכר בעלויות.

משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת יבשה וים ברפאל, מציין כי המערכת מעצימה את יכולות השרידות והתמרון לכוחות בשדה הקרב. "כלל הלקוחות שצפו בניסוי התרשמו מאוד מבשלות המערכת, מיכולות היירוט שלה כנגד מגוון רחב של איומים, ומאחוזי ההצלחה הגבוהים שהושגו בתרחישי ניסוי מורכבים ביותר."

המערכת המבצעית היחידה בעולם

מערכת "מעיל רוח" של רפאל היא מערכת הגנה אקטיבית לרק"ם מספקת הגנה כנגד טילי נ"ט ומגוון רחב של איומים נוספים. המערכת מורכבת מחיישנים המגלים ומסווגים את האיום ואת מיקומו, ומשגרת אמצעי-נגד ליירוט האיום. נתוני מיקום היורה מועברים על ידי מערכת השו"ב של "מעיל רוח" לכוחות בשטח, לצורך נטרול יכולות הירי של האויב. מדובר במערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם היחידה בעולם שהוכחה מבצעית בשדה הקרב, בין השאר במבצע "צוק איתן", והותאמה לסוגי רק"ם נוספים.

"מעיל –רוח" מותקנת כיום על מאות פלטפורמות לחימה קרקעיות בצה"ל, לרבות טנקי מרכבה סימן 3 ו-4, וכן גם על גבי נגמ"שי נמ"ר. ביוני השנה, הודיעו רפאל וחברת DRS LEONARDO האמריקנית על זכייה בחוזה בהיקף של 193 מיליון דולר בשלב הראשון, במסגרתו יספקו את מערכת "מעיל-רוח" לצבא ארצות הברית. המערכת  תותקן על גבי מספר משמעותי של טנקי "אברמס" של צבא ארצות הברית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מעיל רוח , רפאל