ראש ה-NSA לשעבר מצטרף ל-Team8, חממת יוצאי 8200

22 אוקטובר, 2018

מייק רוג'רס פרש בתחילת השנה מתפקידו כראש הסוכנות לביטחון לאומי ופיקוד הסייבר בארצות הברית, ומצטרף כעת כיועץ בכיר לחממת הסייבר של נדב צפריר

חממת הסייבר Team8 של מפקדת יחידת 8200 לשעבר נדב צפריר מצרפת לשורותיה את מייק רוג'רס, לשעבר ראש הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) ופיקוד הסייבר של ארצות הברית. רוג'רס, שגם שירת בצי האמריקני והגיע לדרגת אדמירל, ישמש כיועץ בכיר במועצת היועצים החיצונית של החברה.

ב-Team8 מציינים כי רוג'רס יביא עימו הבנה ייחודית במגמות הטכנולוגיות ובמפת איומי הסייבר ובשיטות ההגנה מולם, שתעזור לקדם את החברות שכבר הוקמו בחממה ואלה שנמצאות בשלבי הקמה ופיתוח. בספטמבר 2017 פתחה Team8 משרדים בניו יורק, ורוג'רס יסייע בהרחבת פעילות החברה בארצות הברית.

במהלך הקריירה העשירה שלו בצבא ארצות הברית ובממשל האמריקני, עסק רוג'רס רבות בתחומי לוחמת הסייבר. במהלך הפלישה האמריקנית לעיראק ב-2003, רוג'רס צורף למטה הכללי והיה אחראי על פעילות הסייבר ההתקפית. ב-2009 מונה לראש המודיעין במטה הכללי, ולאחר מכן שימש כמפקד פיקוד הסייבר של הצי. בינואר 2014 מונה על ידי נשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה לשמש במקביל כראש הסוכנות לביטחון לאומי וכמפקד פיקוד חטיבת הסייבר במשרד ההגנה האמריקני. בינואר 2018 הודיע על פרישתו מהסוכנות.

רוג'רס ציין כי התרשם מאוד מהידע, החזון והיכולת של Team8 לשתף פעולה עם ארגונים גדולים. מהאופן שבו המודל של Team8. "עבדתי בעבר בשיתוף פעולה עם אנשים מוכשרים מאוד מ-8200, ועל כן כאשר פנו אלי מ-Team8 ידעתי שמדובר בהזדמנות פז. המודל של Team8 מצליח לפתור בעיות מהותיות ולחולל שינוי באופן שבו ארגונים מתמודדים מול איומי סייבר," אמר רוג'רס.

חממה לחדשנות בתחום הסייבר

קבוצת Team8 היא חממת מחקר וייזום של חברות סטראט-טפ בתחום אבטחת סייבר. החברה נוסדה ב-2014 על ידי שלושה יוצאי יחידת 8200: נדב צפריר, לשעבר מפקד יחידת 8200, ישראל גרימברג, לשעבר מפקד מרכז הסייבר ב-8200, ולירן גרינברג, גם  כן בוגר מרכז הסייבר של 8200.

עד כה הקימה Team8 באופן רשמי שתי חברות: Illusive Networks, שמפתחת טכנולוגיות הטעייה במטרה לחשוף מתקפות סייבר, ו-Claroty, שפיתחה פלטפורמה לאבטחת רשתות תעשייתיות ואתרי תשתית. ואולם, תחת החממה שלה פועלות חברות נוספות שפעילותן טרם נחשפה.

עד כה גייסה Team8 למעלה מ-350 מיליון שקל. בין המשקיעים ב-Team8 נמנים יו"ר גוגל אריק שמידט וחברות שונות כמו נוקיה, סיסקו, קואלקום, מיקרוסופט, AT&T ו-Mitsui.

.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , אנשים

פורסם בתגיות: team8 , מייק רוג'רס , נדב צפריר