קיידנס השיקה מעבד חדש ליישומי בינה מלאכותית

24 אוקטובר, 2018

המעבד החדש Tensilica DNA 100 Processor IP משמש כמאיץ של רשת עצבית עמוקה. נשיא קיידנס, אנירוד דווגאן: "תחום הבינה המלאכותית הוא אחד מהתחומים המרכזיים שבהם אנחנו משקיעים"

חברת קיידנס (Cadence) חשפה לאחרונה מעבד בינה מלאכותית ייעודי ממשפחת מעבדי הקניין הרוחני טנסיליקה. המעבד החדש Tensilica DNA 100 Processor IP משמש כמאיץ של רשת עצבית עמוקה (DNA – deep Neural-network accelerator) המספק רמת ביצועים 0.5TeraMAC ועד כמה מאות TMAC. החברה מייעדת את מעבד DNA 100 בעיקר ליישומי רשתות עצביות בכלי-רכב אוטונומיים, מערכות ADAS, מערכות מעקב, רובוטיקה, רחפנים, מציאות רבודה/וירטואלית, טלפונים, בתים חכמים ו-IoT.

נשיא קיידנס ל-Techtime: "זה הולך להיות שוק גדול מאוד"

נשיא קיידנס העולמית, אנירוד דווגאן. צילום: Techtime
נשיא קיידנס העולמית, אנירוד דווגאן. צילום: Techtime

בראיון ל-Techtime שהתקיים באמצע החודש, סיפר נשיא קיידנס העולמית, אנירוד דווגאן, שתחום הבינה המלאכותית הוא אחד מהתחומים המרכזיים שבהם משקיעה היום קיידנס את מיטב מאמציה. "הבינה המלאכותית ולימוד מכונה היא המכנה המשוף של המגמות המרכזיות המובילות את התעשייה, כמו רכב אוטונומי, מיחשוב באבזרי הקצה, תקשורת ניידת ומרכזי נתונים. התחום הזה הולך להיות גדול מאוד. לצד ההכרזה המעבד הייעודי Tensilica DNA 100, אנחנו משתמשים בלימוד מכונה גם כדי לשפר את הכלים שלנו עצמנו".

מעבד DNA 100 מגיע עם פלטפורמת תוכנת AI מלאה, התואמת לגרסה החדשה ביותר של מהדר הרשת העצבית של טנסיליקה. הדבר מאפשר תמיכה בפלטפורמות בינה מלאכותית כמו Caffe, TensorFlow, TensorFlow Lite ועוד. החברה מעריכה שהדבר מאפשר שימוש במעבד גם ביישומי מכ"ם, מכ"ם-לייזר ויישומי תקשורת. בנוסף, DNA 100 תומך ב-API של רשת עצבית אנדרואידית (ANN) במכשירים מבוססי אנדרואיד.

"הלקוחות זקוקים לספקטרום רחב, הן בסדר הגודל של עיבוד הבינה המלאכותית והן בסוגי הרשתות העצביות, והם זקוקים לארכיטקטורה מדרגית אחת שתהיה אפקטיבית באותה מידה ביישומי IoT בסיסיים כמו גם ביישומי רכב המצריכים 10s או אפילו 100s של TMACs", אמר לזר לואי, מנהל בכיר לניהול ושיווק Tensilica IP בקיידנס.

אנליסט בכיר בקבוצת Linely, מייק דמלר, אמר שכדי לתת מענה ליכולות AI הנדרשות במוצרים כמו חיישני IoT קטנים המופעלים על סוללה או כלי-רכב בנהיגה עצמית, יש צורך בארכיטקטורות יעילות מאוד. "מנוע המחשוב של מעבד ה-DNA 100 עוזר להתמודד עם המגבלות הללו ומספק ביצועים גבוהים בכל רמת תקציב הספק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: Cadence , קיידנס