מייקל מקנמרה פורש מניהול flex; המנייה איבדה 35% מערכה

28 אוקטובר, 2018

מקנמרה שימש כמנכ"ל קבלנית הייצור הגלובלית ב-12 השנים האחרונות, והיה חתום על עיסקת הענק לרכישת Solectron. הדירקטוריון מינה צוות לאיתור מנכ"ל מחליף

חברת flex, שהיא אחת מקבלניות הייצור האלקטרוני הגדולות בעולם, החלה לחפש מנכ"ל חדש לאחר שהמנכ"ל הנוכחי, מייקל מקנמרה (בתמונה למעלה), הודיע לה שהוא החליט לפרוש מהתפקיד. החברה לא מסרה מה הן הסיבות לפרשיה הפתאומית. החברה שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ Heidrick & Struggles International כדי לסייע לה באיתור מנכ"ל בתוך החברה או מחוץ לשורותיה. החברה מסרה שהיו"ר מייקל קפלאס יסייע להחברה להתמודד עם תהליך החלפת המנכ"ל. יכול להיות שהכוונה היא שהוא ישמש כמנכ"ל בפועל עד לאיתור מנכ"ל קבע.

מקנמרה פירסם הצהרה שבה אמר שאחרי 24 שנים בחברת flex, מתוכן 12 שנים בתפקיד המנכ"ל, "הגיע הזמן לפנות מקום למנהיגות חדשה בחברה". מקנמרה פורש מחברה גדולה, אולם בתיזמון רגיש. כיום היא מעסיקה כ-200,000 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-3,500 במרכזי ייצור בישראל (במגדל העמק, יבנה, חיפה ואופקים), ומכירותיה מסתכמות בכ-25 מיליארד דולר בשנה. תחת הנהגתו החברה הכפילה את היקפה, וביצעה את רכישת הענק של חברת Solectron בשנת 2007 תמורת 3.6 מיליארד דולר.

ברבעון השני של שנת הכספים של החברה, שהסתיים בספטמבר האחרון, הסתכמו מכירות החברה בכ-6.7 מיליארד דולר, צמיחה של 7% בהשוואה לשנה שעברה. להערכת החברה היא תסיים את השנה עם היקף מכירות של 26-27 מיליארד דולר. אלא שהשוק ראה את הנתונים בצורה אחרת: החברה פיספסה את תחזיות האנליסטים ב-80 מיליון דולר והודיעה על הפסת שיתוף הפעולה במפעל לייצור אבזרי נעליים במקסיקו. להערכתה הפסקת הפרוייקט תעלה כ-30 מיליון דולר. השוק הגיב בחריפות לידיעות האלה, ומניית החברה בנסד"ק התמוטטה ב-35%.

מניית flex בסוף השבוע בנסד"ק
מניית flex בסוף השבוע בנסד"ק
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , ייצור וקבלנות משנה

פורסם בתגיות: flex