אירונאוטיקס מוכרת מל"טים לשתי מדינות באירופה ב-18 מ' דולר

31 אוקטובר, 2018

יצרנית המל"טים דיווחה הבוקר על מכירת מל"טים מדגם Aerostar ומדגם Orbiter 3 לשתי מדינות אירופאיות בשתי עסקאות שונות. במחצית 2018 ירדו מכירות החברה ב-12% והיא נסחרת בשווי של 420 מיליון שקל

יצרנית המל"טים מיבנה, אירונאוטיקס (Aeronautics) מדווחת היום על שתי עסקאות למכירות כלי טיס בלתי מאוישים לשתי מדינות באיחוד האירופי. ההיקף הכולל של שתי העסקאות הוא כ-18 מיליון דולר. בעקבות הדיווח עלתה מניית החברה בבורסה בתל-אביב ב-3.5%. העסקה המרכזית היא של מכירת כלי טיס בלתי מאוישים מסוג Aerostar (בתמונה למעלה) למדינה מהאיחוד האירופי, תמורת כ-14 מיליון דולר.

מערכת Aerostar של אירונאוטיקס כוללת מל"ט טקטי עם מגוון אמצעי איסוף מידע, ערוצי תקשורת דיגיטלית, תחנות שליטה קרקעיות ואפשרות להתחבר אל מערך השליטה והבקרה של הלקוח. בשנים האחרונות שימשה מערכת Aerostar את בנות הברית במערכה באפגניסטן ובטריטוריות אחרות.

אירונאוטיקס מסרה שההסכם כולל אופציה לרכישת מערכות בתי מאויישות נוסםות בהיקף של עד 6 מיליון דולר בתוך 24 חודשים. העסקה השנייה נחתמה עם גוף ממשלתי של מדינה אירופית חברה בנאט"ו למכירת כלי טיס בלתי מאוישים מסוג Orbiter 3 בסכום של כ-4 מיליון דולר. ה-Orbiter 3 הינו כלי-טיס בלתי מאוייש קטן למשימות טקטיות דוגמת איסוף מודיעין, תצפית, זיהוי מטרות וסיור, ומסוגל לשאת מטען ייעודי במשקל של עד 5 קילוגרם.

כזכור, בחודש אוגוסט קיבלה אירונאוטיקס הצעה מחברת רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו לרכישת החברה תמורת 430 מיליון שקל. הנהלת אירונאוטיקס דחתה את ההצעה מאחר שלא שיקפה לטענתה את השווי והפוטנציאל של החברה, ומאז לא דווח על מגעים נוספים לקידום העסקה.

הכנסותיה של אירונאוטיקס ברבעון השני הסתכמו ב-30 מיליון דולר, ירידה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל. במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו מכירותיה ב-60.9 מיליון דולר, המשקפות ירידה של 12% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2017. כיום החברה נסחרת לפי שווי שוק של 420 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אירונאוטיקס , מל"טים