קיידנס מספקת גישה מאובטחת לפלטפורמת הפיתוח של TSMC

20 נובמבר, 2018

נשיא קיידנס: "האסטרטגיה שלנו היא היא לדחוף את השימוש בענן לביצוע תכנוני שבבים, לנהל ביעילות עומסי שיא ולהפחית ללקוחות את עלות התמיכה בתשתית". החברה השיקה את הדור החמישי של מעבדי הקול Tensilica HiFi 5 DSP

חברת קיידנס (Cadence) הכריזה על הרחבת פורטפוליו הענן שלה, והוספת גישה מאובטחת לפלטפורמת הפיתוח הווירטואלית OIP VDE – Open Innovation Platform Virtual Design Environment, שהיא הפלטפורמה העדכנית של חברת TSMC. סביבת התכנון הווירטואלית הזאת מיועדת להאיץ את התכנון של מערכות על-גבי שבב (SoC).

בעקבות העידכון, לקוחות המשתמשים בפתרון של קיידנס על שירותי הענן Microsoft Azure או Amazon Web Serices, יוכלו מעתה להשתמש בכלים האלה וב-design flow של קיידנס גם בסביבת התכנון של TSMC. פתרון התכנון מבוסס-ענן של קיידנס הוא חלק מחבילת מוצרי הענן של החברה, אשר מספקת סביבת ענן מנוהלת ומותאמת EDA. החברה מסרה שההתאמה למערכת TSMC OIP VDE מעניקה ללקוחות גישה אל משאבי מחשוב ברי-גידול, שיעמדו לרשותם בתוך דקות או שעות, במקום בתוך שבועות או חודשים.

"פלטפורמת OIP VDE מתאימה לפרויקטי IC מלאים ומספקת סביבה תומכת לפתרון בעיות  תכנון ספציפיות", אמר סוק לי, מנהל בכיר ב-TSMC. "אחרי שביצענו בדיקות נרחבות, הרצות פנימיות והשקה ראשונית בקרב לקוחות, בחרנו בקיידנס ונתנו הרשאה לפתרון Cadence Cloud-Hosted Design, עבור פיתוח ASIC מבוסס-ענן". נשיא קיידנס, ד"ר אנירוד דווגאן (בתמונה למעלה), הסביר שהאסטרטגיה של קיידנס היא לדחוף את השימוש בענן לתכנוני שבבים, "כדי לאפשר ללקוחות לנהל עומסי שיא, תוך הורדה מוחלטת של עומסי התמיכה ב-CAD ובתשתית".

הדור החמישי של מעבדי Tensilica HiFi 5 DSP

בתוך כך, קיידנס  השיקה את הדור החמישי של מעבדי  Tensilica HiFi 5 DSP עבור יישומי קול ושמע. מדובר בליבת ה-IP הראשונה המיועדת לעיבוד עתיר ביצועים מרחוק , ולעיבוד זיהוי דיבור מבוסס בינה מלאכותית (AI). הדור החמישי של מעבדי ה-HiFi DSP מציע עיבוד שמע משופר פי שניים ושיפור של פי ארבעה בעיבוד רשתות נוירונים (NN) בהשוואה לדור הרביעי של HiFi DSP. בעקבות הפופולריות הגוברת של פלטפורמות הבית החכם, הופכים ממשקי המשתמש מבוססי קול לחשובים יותר עבור היצרניות של מוצרי צריכה חדשניים.

אלגוריתמי DSP מתקדמים, מונעים רעש ומבודדים את קולם של הדוברים, כדי לשפר את  ההבנה. כל זה מצריך יכולות עיבוד גבוהות יותר ושיפור בנצילות האנרגיה. בנוסף, אלגוריתמי זיהוי דיבור מבוססי NN , מבצעים יותר משימות ברמה המקומית, במקום בענן, כדי להתמודד עם בעיות של השהיה, פרטיות וזמינות רשת.המעבד החדש כולל שיפור ביכולות ה-DSP בנקודה קבועה ובנקודה צפה ועם תמיכה מוטמעת בסוגי משתנים חדשים. הוא שומר על תאימות קוד עם קו מוצרי ה-HiFi DSP הקיימים, והמשמעות  לכך היא מגוון גדול של תוכנות שמע (אקו-סיסטם) הנגיש למשתמש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: Cadence , קיידנס