מדריך Keysight למהפיכת החומרים החדשים

20 נובמבר, 2018

מהפיכת החומרים וההספק הגבוה משנה את פני התעשייה: סיליקון פוטוניקס, מערכות מכ"ם מסוג חדש, חיישנים וכלי-רכב חשמליים, מייצרים רכיבים מסוג חדש לגמרי. סמינר קיסייט ב-26 בנובמבר יתמקד בדרכים למדוד את הרכיבים החדשים

תעשיית האלקטרוניקה בעולם נמצאת בימים אלה בתהליך שקט אבל עמוק ומהפכני של שינוי בחומרים שמהם מיוצרים הרכיבים, וכתוצאה מכך משינויים מרחיקי לכת במאפייני הרכיבים. ניתן לראות את השינוי הזה במקומות רבים לרוחב התעשייה: לשוק יוצאים היום צגים חדשים המבוססים על חומרים אורגניים ומתפתחים צגים מיוחדים המבוססים על מבני Quantum dot זעירים, אשר מקבלים אנרגיה מאור ופולטים אור בתדרי אדום וירוק.

חומרים חדשים משמשים לייצור סוללות גמישות, יצרנים מתחילים לפתח רכיבים מיוחדים המבוססים על graphene אשר תכונות החוזק והמוליכות שלו מאפשרים להשתמש בו במקום במתכות. מחצב שהתגלה מאוחר יחסית, Silicon carbide, משמש לפיתוח חימוש קשיח, רכיבים אלקטרוניים, רכיבי טעינת סוללות ומתרחב השימוש בו במעגלי המרת אנרגיה סולארית.

"התעשייה מתפוצצת מהצורך למצוא פתרונות"

תחום נוסף המשנה כיום את פניו הוא של מארזי השבבים המתקדמים. הייצור של רכיבים הכוללים מספר פיסות סיליקון במארז יחיד (2.5D IC) כרוך בשימוש בחומרים חדשים המאפשרים לחבר את פרוסת הסיליקון אל מוליכי TSV במימדים קטנים מאוד. במקביל, האלקטרוניקה האורגנית יוצאת היום מהמעבדות ובמקרים רבים משמשת כתחליף למיקרואלקטרוניקה.

"מתחוללת מהפיכה בתחום. החומרים החדשים האלה משנים תחומים רבים בתעשייה, והיא מתפוצצת מהצורך למצוא פתרונות חדשים", אמר אמנון עמית, המלווה את האקדמיה בחברת Keysight Israel. "לאור השינוי העצום הזה המתחולל מתחת לפני השטח, החלטנו לקיים בישראל סמינר מיוחד בתחום".

תחום נוסף, שעד לאחרונה נחשב אקזוטי ובלתי מושג הוא של השימוש בננו-צינוריות פחמן (Carbon nanotubes). החוזק המכני והמוליכות החשמלית של החומר החדש מוצאים שפע של יישומים: החל מפתרונות דיו מוליכים לייצור אלקטרוני במדפסות תלת-מימד, וכלה בחיישנים מסוג חדש, סוללות יעילות יותר ועוד. במקביל, מתפתח ציר חדש בעקבות בלימת חוק מור: רכיבי סיליקון פוטוניקס מחליפים רכיבי מיקרואלקטרוניקה ודורשים חומרים חדשים שלא היו מוכרים בתעשייה.

אוניברסיטת תל-אביב נרתמת לאתגר

הסמינר Materials and Devices Measurement Insights יתקיים בשיתוף עם אוניברסיטת תל-אביב ביום ב' ה-26 בנובמבר 2018, בחדר 011 בבניין הכיתות בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב. הסמינר ייפתח על-ידי דיקן הפקולטה להנדסה, פרופ' יוסי רוזנוקס, ולאחר מכן תתקיים ההרצאה של ד"ר סטיוארט ווילסון, מנהל תחום המדידות הפרמטריות בקיסייט אירופה. ווילסון יציג את האתגר ואת הפתרונות לביצוע מדידות ואיפיון החומרים והרכיבים העשויים מחומרים חדשים.

אחריו יציג פרופ' ערן סוחר מאוניברסיטת תל-אביב, הנחשב לבר-סמכא בינלאומי בתחום ה-RF, שיטות לאיפיון אלקטרומגנטי של סנסורים ביומטריים, ומהנדס היישומים הבכיר של קיסייט ישראל לתחום ה-RF, ישי ברודני, יראה שיטות לאיפיון רכיבים וחומרים הפועלים בתדרים מרמת ה-DC ועד לתדרי THz.

הנורמל החדש: 1,000A ו-10kV

חלקו השני של הסמינר יוקדש למהפיכת ההספק המתחוללת כיום בתעשייה. אמנון עמית: "השוק נדחף לכיוון של רכיבים חדשים בהספק גבוה מאוד. המגמה הזאת מגיעה מכיוונים רבים: הרכב החשמלי זקוק לרכיבים יעילים וזולים כדי לנהל את מערכות הבפיקוד, הבקרה והובלת האנרגיה ברכב. השוק המתפתח של אנרגיה אלטרנטיבית זקוק לפתרונות חדשים המאפשרים לנהל בצורה חסכונית וזולה את מערכות אגירת ההספק, והבעת החכם זקוק לרכיבי הספק המאפשרים לבצע מיתוג במתחים גבוהים".

השוק השלישי אשר דוחף את אלקטרוניקת ההספק הוא שוק התעופה: הלקוחות מחפשים כיום מערכות אוויוניקה ומכ"ם יעילות מאוד, זולות מאוד וקלות במשקל. כלומר רכיבים המיועדים לעבודה בהספק גדול ממה שהיה מקובל בעבר. חלקו השני של הסמינר יוקדש לעולם רכיבי ההספק החדשים. ד"ר ווילסון יראה כיצד לבצע איפיון ומדידות של רכיבי הספק מסוג  GaN ו-SiC, אשר צריכים לעמוד בדרישות מחמירות כמו זרמים של יותר מ-1,000A, זרמי זליגה נמוכים מפיקו-אמפר ומתחי פריצה גדולים מ-10kV. בסיום ייערכו הדגמות מעשיות של ביצוע המדידות.

ההדרכה מיועדת לאנשי אקדמיה ולמהנדסים העוסקים בפיתוח מערכות מתקדמות. ההשתתפות בחינם

למידע נוסף ורישום: Materials and Devices Measurement Insights

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , חדשות , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: KEYSIGHT