קונטרון השיקה גרסה תעשייתית ל-Raspberry Pi

26 נובמבר, 2018

החברה גילתה שכרטיס המיחשוב רספברי, שהחל כפרוייקט חינוכי סופר-זול, הפך לפופולרי מאוד בקרב מפתחי מערכות אוטומציה תעשייתיות, אבל הם נאלצים לבצע את הייצור על-גבי פלטפורמות אחרות

מחשב החובבים והמייקרים Raspberry Pi מתחיל לבצע את צעדיו הראשונים אל ליבת התעשייה. חברת Kontron הגרמנית, שהיא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של כרטיסי מחשב ליישומים משובצים, הכריזה על כרטיס פיתוח ומחשב בכרטיס ליישומים תעשייתיים, המבוסס על פלטפורמת המיחשוב הסופר-זולה Raspberry. מדובר בפרוייקט שהתחיל בבריטניה כפרוייקט חינוכי ללא כוונת רווח, במטרה להנגיש את עולם המחשבים בפני תלמידים. הכרטיסים נמכרים תמורת דולרים בודדים ועד היום נמכרו יותר מ-20 מיליון מחשבי רספברי בעולם.

הערכה החדשה קרויה פספרטו (passepartout), וכוללת כרטיס פיתוח התואם למפרטי SBC – Single Board Computer, כרטיס Raspberry Pi במודול3Light – CML, וכרטיס SD הכולל בתוכו התקנה של מערכת ההפעלה Raspian שנבנתה עבור מחשבי Raspberry Pi. מערכת ההפעלה הזו שהיא מערכת הפעלה חופשית המבוססת על מערכת ההפעלה החופשית Debian, שהותאמה למחשבי רספרי.

מפתחים ברספברי, מייצרים בפלטרפורמות אחרות

החברה הסבירה את ההחלטה בכך שחברות רבות מבצעות פיתוח של פתרונות תעשייתיים על-גבי מחשבי רספברי, אולם הייצור נעשה על-גבי פלטפורמות מיחשוב אחרות. בנוסף, כיום קיימים יישומים רבים שפותחו על-ידי קהילת הקוד הפתוח של רספברי, שניתן להשתמש בהם ביישומים תעשייתיים, וחלק מהם אפילו קיבל הסמכה לשימוש במערכת הבריאות. כרטיס הפיתוח החדש מרחיב את היכולות הקיימות של כרטיסי רספברי, באמצעות הוספת ממשקים תעשייתיים כמו USB, איתרנט 10/100Mbit, ממשקי RS 232 ו-RS 485 ואפילו ממשק לערוץ התקשורת הממונע CAN – Controller Area Network.

החברה גם הוסיפה יכולות תצוגה באמצעות HDMI, LVDS ומחברי PiHat ו-Micro SDCard ונקודות התחברות ישירות לחיישנים. הכרטיס כולל קורא כרטיסי SIM וממשקי התחברות למצלמות. להערכת החברה, כרטיסי מחשב מבוססי רספברי מתאימים ליישומי ממשק אדם מכונה, למערכות תקשורת M2M, אוטומציה ביתית, תצוגות של נקודות מכירה, מערכות מידע ובידור ופתרונות אחרים האוסים מידע מחיישנים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: Raspberry Pi