מרכז הפיתוח הישראלי של PTC נכנס לתחום הבינה המלאכותית

4 דצמבר, 2018

300 עובדי הפיתוח בישראל אחראים על תחום התיב"ם של החברה העולמית. המנכ"ל בלפר גילה שהמרכז בארץ יפתח תוכנות המצויידות בבינה מלאכותית, אשר יידעו לחולל בעצמן תכנונים הנדסיים מורכבים

בשבוע שעבר הודיעה חברת PTC האמריקאית על רכישת חברת הסטארט-אפ מקולורדו, Frustum, תמורת 70 מיליון דולר. חברת PTC היא אחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם בתחום התוכנות לתכנון תעשייתי. היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-10.6 מיליארד דולר ומתחרה בחברות כמו סולידוורקס של דאסו, סימנס PLM ובחלק מהמוצרים גם באוטודסק. העיסקה הזו מעניינת מבחינת תעשיית תוכנות התכנון המכני וההנדסי, וגם מבחינת מרכז הפיתוח הישראלי של החברה, הנחשב למרכז הפיתוח השני בגודלו בעולם של PTC העולמית.

מבחינת התעשייה, מדובר במהלך נוסף, המדגים את השינויים המתחוללים בתעשייה: עבודת צוותים בענן, שילוב בינה מלאכותית וכניסה לתחום הייצור באמצעות מדפסות תלת-מימד (Additive Manufacturing) – שהם גם התחומים שבהם מתמחה Frustum. מבחינת מרכז הפיתוח הישראלי, מדובר בשלב חדש בחבילת תוכנות התיב"ם (CAD/CAM) שהוא מייצר עבור החברה האמריקאית. מרכז הפיתוח הישראלי של PTC החל לפעול בשנת 1991, וכיום הוא מעסיק כ-300 עובדים בשלושה מרכזים: אזור התעשייה מת"ם בחיפה, בהרצליה פיתוח ובקרית שדה התעופה.

חברת PTC פועלת בשלושה תחומים מרכזיים: תוכנות תיב"ם מכניות והנדסיות, פתרונות תכנון מקושרים (IoT ו-Smart Connected Products & Operations) עבור התיפקוד של המפעל החכם, ופתרונות מציאות רבודה ומציאות וירטואלית עבור לקוחות תעשייתיים המשתמשי בהם כדי לספק שירות, תכנון הנדסי וירטואלי, שיווק, ובדיקת תלת מימד של תכנונים קיימים. תחום התיב"ם נמצא באחריות ישראלית ורובו מפותח בארץ.

כיצד העיסקה משנה את סדר היום שלכם?

בלפר: "אחת מההתפתחויות החשובות בתחום הייצור היום היא הכניסה למפעלים של הייצור במדפסות תלת-מימד. זהו שינוי משמעותי בעולמות התכנון, מכיוון שהוא דורש כלי תכנון מתוחכמים המקושרים ישירות למדפסות. המדפסות מאפשרות ייצור חלקים בעלי גיאומטריה מורכבת מאוד, ומבחינת התוכנה זה דורש מנוע גיאומטרי חזק בהרבה. המגמה השנייה היא שילוב של טכנולוגיות בינה מלאכותית בתוך מוצרי התיב"ם".

עולם התכנון ההנדסי מקבל עומק. צילום: PTC
עולם התכנון ההנדסי מקבל עומק. צילום: PTC

המגמה החדשה: CAM חכם

"עד היום השתמשנו בעיקר בכלים גיאומטריים שעזרו להגדיר את המוצר בהתאם למטרות של המתכנן. כעת אנחנו נכנסים לתחומים חדשים כמו בינה מלאכותית ואנליזה נומרית המאפשרים לוודא שהתכן עומד ביעדים ולשלב תובנות מורכבות בתוך התכנון. "פירוש הדבר מבחינתנו כניסה גם לתחום של סימולציות.

"לפני כחצי שנה התחלנו את הפעילות בתחום הזה בעקבות הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Ansys, הנחשבת לחברה מובילה בתחום הסימולציות. כיום אנחנו מפתחים קו מוצרים שלם המבוסס על הטכנולוגיה של אנסיס, שייתן אינדיקציה להתנהגות הפיסית של המוצר. הרכישה האחרונה מספקת לנו טכנולוגיות חדשות בתחום הצומח של Generative design (מחולל תכנונים)".

כיצד אתם נערכים להטמעת הטכנולוגיה?

"המטרה היא לספק למחשב הגדרות כלליות כמו יעדי המוצר ואילוצים שונים של המוצר, והמחשב יספק למתכנן אופציות שונות של התכנון. היכולת הזו קשורה לבינה מלאכותית, אנליזה נומרית וניתוח מידע (Data Analytics) המאפשר לשלב ידע שניצבר במסגרת תכנונים קודמים. בעקבות עיסקת Frustum נשלב את המנוע הגיאומטרי ואת מחולל התכנונים שלה בתוך המוצרים והטכנולוגיות שלנו. רוב עבודת האינטגרציה ופיתוח המוצרים החדשים ייעשו בישראל. הקבוצה בקולורדו היא קטנה, ורוב הפיתוח יהיה שלנו".

יש לכם פתרונות ייעודיים לתעשיית האלקטרוניקה?

"הכלים שלנו מיועדים לתכנון ולייצור תעשייתיים, והרבה מהלקוחות שלנו הן חברות אלקטרוניקה ויצרניות מערכות. צריך לזכור שברוב התכנונים התעשייתיים כיום יש מרכיב של של אלקטרוניקה ושל תוכנה. הכלים שלנו מאפשרים עבודה עם רוב מערכות התכן האלקטרוני. יש לנו ממשקים לחברות תכנון אלקטרוני, ואנחנו יודעים לקחת סכימות אלקטרוניות ולחבר אותן אל התכן הפיסי, כמו למשל של כרטיסים אלקטרוניים בתלת מימד. בנוסף, אנחנו מספקים כלים לביצוע אנליזות של מעבר ושל פיזור חום ואנליזות הקשורות ישירות למעגלים האלקטרוניםי עצמם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: PTC , תיב"ם