נאס"א שילבה מצלמה של מדיגוס ברובוט לתחזוקת לוויינים

7 דצמבר, 2018

הרובוט שוגר בתחילת החודש לחלל כחלק מפרויקט לפיתוח טכנולוגיות תחזוקה ותדלוק לוויינים. נאס"א כבר שילבה מצלמה של מדיגוס בשלב קודם של הפרויקט ב-2015

סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) שילבה את מצלמת ScoutCam HD micro 8, שפיתחה חברת מדיגוס במיוחד עבור נאס"א ונחשבת למצלמה הקטנה ביותר בעולם, במערכת הבדיקה הרובוטית VPIR2, אשר שוגרה לחלל ב-5 בדצמבר 2018.

השיגור הנוכחי מהווה את השלב השלישי בפרויקט Robotic Refueling Mission של נאס"א, אשר נועד לבדוק את ההיתכנות הטכנולוגית של מערכת רובוטית לתיקון ליקויים ותידלוק של לוויינים הנמצאים במסלול בחלל, וזאת במטרה להאריך את תוחלת החיים שלהם. בשלב הקודם של הפרויקט, שיצא לפועל במאי 2015, נאס"א כבר שילבה מצלמה של מדיגוס מדגם ScoutCam 1.2 , שקוטרה כ-1.2 מילימטר, ברובוט הבדיקה שלה.

הרובוט, המכונה Visual Inspection Poseable Invertebrate Robot, שוגר לתחנת החלל הבינלאומית (ISS) ומיועד לשמש ככלי לבדיקת המערכות הפנימיות של לוויינים על-ידי החדרת צינור (Borescope) אשר בקצהו אמצעי תאורה ומצלמות וידאו זעירות מתכווננות מתוצרת מדיגוס. בשתי המשימות הקודמות ביצע הרובוט משימות הכנה כגון פתיחת מכסים ושסתומים, ובמשימה הנוכחית מטרתו תהיה לחדש את מלאי הדלק בתחנת החלל.

המצלמה הזעירה של חברת מדיגוס מיישמת את טכנולוגיית מארזי Through Silicon Via, שבה החיבור החשמלי מותקן באופן אנכי דרך הגלאי עצמו. השיטה מאפשרת למזער את מימדי המצלמה ולהוזיל את הייצור. למרות המיזעור, המצלמה מספקת תמונות באיכות גבוהה בזכות חיישן המכיל 45,000 פיקסלים ומשדר אותות וידאו בתקן HDMI.

רובוט ה-VPIR של נאס"א

מעניין לציין שהבחירה במדיגוס נעשתה על-סמך נסיונה בתחום מצלמות הווידיאו הזעירות וטכנולוגיית עיבוד וידאו, שאותן היא פיתחה עבור תחום האנדוסקופיה הרפואית. לפני כשבועיים הודיע דירקטוריון החברה כי בכוונת מדיגוס לפצל את תחום המצלמות הזעירות לחברת-בת נפרדת, וזאת כדי לבדל אותה מפעילותה של מדיגוס כחברת מכשור רפואי המשווקת את מערכת ה-MUSE לטיפול זעיר-פולשני בצרבת כרונית (GERD).

מנכ"ל החברה כריס רולנד אמר: "אנחנו גאים ביכולתנו להציע פתרונות אופטיקה מותאמים אישית ואינטגרציה לנאס"א, ואנו מאמינים שהטכנולוגיה החדשנית שלנו תתרום רבות לשלב הזה של המשימה".

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חלל , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: מדיגוס , נאס"א