ניסטק החלה לייצר מערכות לשוק הרכב

18 דצמבר, 2018

קבלנית הייצור קיבלה הזמנות בהיקף של כ-10 מיליון שקל לייצור מערכות אלקטרוניקה ממונעות, לאחר תהליך שדרוג שנעשה במפעלי הייצור, וקבלת הסמכה לתקן הייצור IATF 16949 של תעשיית הרכב

קבוצת ניסטק (Nistec Group) החלה לפעול בתחום הרכב וזכתה בשבועות האחרונים במספר פרוייקטי ייצור בשווי של יותר מ-10 מיליון שקל. כך אמר ל-Techtime סמנכ"ל השיווק של החברה, ארבל ניסן. הוא לא מסר מי היו לקוחותיה, אולם גילה שמדובר בייצור מערכות המתריעות ומזהירות במהלך הנסיעה, מערכות לתקשורת בין כלי-רכב אוטונומיים (V2V), מערכות תקשורת פנימיות בתוך רכב אוטונומי, מערכות לאבחון תקלות רכב מרחוק, תחזוקה מונעת של כלי-רכב, ייצור חיישנים לסריקה של סביבת הרכב, מיפוי סביבת הדרך ועוד.

הפרויקטים האלו התקבלו לאחר שהחברה ביצעה השקעות גדולות במפעלי הייצור שלה בפתח תקווה ובקצרין, כדי להתאימם לתקני תעשיית הרכב. כיום מייצר פעל ניסטק מרכז בפתח תקווה כרטיסים אלקטרוניים העומדים בתקן  IATF 16949, המגדיר את כל דרישות איכות תהליך הייצור שמופיעות בתקני תעשיית הרכב באירופה ובארצות הברית. התקן פורסם בשנת 2016 ומחליף את התקן הקודם, ISO/TS 16949, שהוא גרסה ייעודית לתעשיית הרכב של ISO 9001. לדברי ארבל, במפעל בוצעו מספר מבדקי איכות על-ידי יצרנים מובילים בעולם (Tier-1) וקווי הוסמכו לייצור מערכות ממונעות.

ארבל: "אנחנו מעוניינים לספק לחברות ישראליות את בסיס הייצור המתאים ביותר כדי לסייע להן לשווק את מערכות הרכב שלהן בעולם. מעבר לתרומה הכלכלית, יש בנושא זה גם חשיבות ממדרגה ראשונה להצלת חיי אדם". על-פי ההערכות, פועלות כיום בישראל כ-600 חברות בוגרות וחברות סטארט-אפ בתחום הרכב, וחלק גדול מהן משתף פעולה עם יצרניות הרכב המובילות בעולם. לשימוש ברכב אוטונומי, הדוחף את מהפיכת האלקטרוניקה הממונעת, יש בסיס כלכלי מוצק: להערכת בנק ההשקעות מורגן סטנלי, השימוש ברכב אוטונומי יחסוך לכלכלה האמריקאית 1.3 טריליון דולר (1,300 מיליארד דולר) בשנה – שהם כ-7.5% מהתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ניסטק