העיסקה ההופכית של לוקץ' משנה את מבנה הבעלות של מיקרונט

24 דצמבר, 2018

השתלטות חברת BNN Technology הסינית על חברת MICT שבבעלות דוד לוקץ', תגרום לכך שהיא תהיה בעלת המניות הגדולה ביותר הגדולה ביותר בחברת מיקרונט הישראלית

Micronet EDL

עיסקה מורכבת מסוג מיזוג משולש הופכי שנועדה להכניס את חברת Global Fintech Holdings אל המסחר בנסד"ק באמצעות המבנה הבורסאי MICT, צפויה לשנות את מבנה הבעלות של חברת מיקרונט (Micronet) מאזור, הנסחרת כיום בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-12 מיליון שקל. חברת מיקרונט מייצרת ומספקת מסופונים ממוחשבים לניהול ציי רכב וניהול צוותי שטח בתחום ניהול משאבים ניידים (MRM – Mobile Resources Managment). המערכות מותקנות בתוך תא הנהג, ומאפשרות לאסוף נתונים מסביבת הרכב, ולהעבירם באמצעות תקשורת סלולרית אל סביבת הענן לצורך עיבוד נתונים ואספקת שירותים לציי הרכב.

היום דיווחה מיקרונט על קבלת הזמנה משמעותית בהיקף של 1.4 מיליון דולר לאספקת מערכות ניטור וניהול ציי רכב מסוג TREQ317. מדובר בטרנימלים ניידים ומערכת מיחשוב מבוססת אנדרואיד המותקנים בתא הנהג ומאפשרים הקצאה ומעקב אחר ביצוע משימות, תקשורת דו-כיוונית עם מנהל הצי, דיאגנוסטיקה מרחוק של רכב וציוד הנדסי וניטור התנהגות ושעות עבודה ומנוחה.

חברת MICT נקראה עד לא מזמן מיקרונט אנרטק ונמצאת בשליטת דוד לוקץ'. היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-8 מיליון דולר, כאשר הפעילות העיקרית שלה כיום היא היא אחזקת קרוב ל-49% ממניות מיקרונט. בשבוע שעבר נחתם הסכם מיזוג בין MICT לבין BNN Technology וחברת ParagonEx הנמצאת בבעלותה, הכולל סדרה של פעולות שבסופן תיסחר בנסד"ק החברה הממוזגת בשם Global Fintech Holdings על-גבי השלד הבורסאי של MICT.

חברת BNN Technology רשומה בבריטניה אולם היא חברה סינית שנרשמה בעבר בבורסת AIM הלונדונית, ומפתחת פלטפורמות מסחר אלקטרוני המאפשרות לבצע רכישות באינטרנט. החברה מעסיקה כ-300 עובדים בסין. היא החלה את דרכה כספקית של פלטפורמת הימורים. בשנת 2016 היא שינתה כיוון, סגרה את פעילות ההימורים והגדירה את עצמה כחברה טכנולוגית המספקת פלטפורמת מסחר במתכונת תוכנה כשירות (SaaS). בשנת 2017 נכנסה פלטפורמת התשלומים הניידים שלה לשוק, אומצה על-ידי  Xinhua News, ומכירותיה במחצית 2017 הסתכמו בכ-4.6 מיליון פאונד. באמצע השנה היא החליטה להיכנס לתחום הרכב ולפתח פלטפורמות תשלום לתדלוק, חנייה, ביטוח, תחזוקת רכב ועוד.

אחת מתוצאות הלוואי של העיסקה תתבטא בשינוי בעלויות בחברת מיקרונט הישראלית. להערכת החברה, במידה והעיסקה תושלם, צפויה BNN להחזיק בכ-17% ממניות מיקרונט, במישרין או בעקיפין. פירוש הדבר שהיא תהיה בעל המניות הגדולה ביותר במיקרונט. המשקיעים דווקא אהבו את השינוי: מניית מיקרונט עלתה היום בבורסה בכ-5% למחיר של 52 אגורות, ומניית MICT בנסד"ק הכפילה את שוויה כמעט פי ארבעה, כאשר עלתה בעקבות העיסקה מ-0.3 דולר בשבוע שעבר ל-1.1 דולרים היום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מיקרונט